1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aangeboden diensten

Discussie in 'Clublogistiek' gestart door B@Zzz..., 6 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. #281 Stephan296, 23 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 apr 2016
    Dat denk ik ook wel [MENTION=551]dutchguy[/MENTION] dat jij dat kunt
     
  2. Nu nog even een afspraakje plannen :thumbs:
     
  3. [MENTION=551]dutchguy[/MENTION] heb je Pm gestuurd, maar volgens mij heb ik ren typefout in mijn 06nr gemaakt, kan alleen mijn verzonden berichten niet zien ...
     
  4. Software voor de 150pk versie naar 182pk kan je deze makkelijk weer terug zetten bijv voor apk? Lukt dit ook al voor de 1.5 versie van 2016 of kan ik beter wachten ivm garantie?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  5. Software is uiteraard weer terug te programmeren, maar heeft totaal geen nut (al helemaal niet voor de apk).

    Volgens mij kan de 1.5 ecoboost op dezelfde manier geupgrade worden als de 1.6 .
    Zelf heb ik me nog niet in de 1.5 software verdiept, maar daar ga ik bij interesse nog wel mee bezig.
     
  6. Aangezien ik inmiddels een 3 tal clubleden blij heb kunnen maken met goede service kan ik hier aanbieden ruitvervanging wa of via verzekering. Extra's zoals zonneband later aangebbracht is tegen betaling ook mogelijk.

    Leden met alleen een wa verzekering kunnen rekenen op een scherpe prijs.
     
  7. #287 2015focus, 28 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2016
    Ben benieuwd of dit gaat lukken. De auto heb ik nog niet eerst maar de 150pk ervaren misschien later toch naar 182 pk. [emoji1]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  8. Ik zie hierin tot dusver geen problemen. Ik heb inmiddels de meest voor de hand liggende onderdelen (nummers) vergeleken en hierbij zijn er (net als bij de 1.6 ECOboost) geen verschillen tussen de 150 en 182 PK versie van de 1.5 ECOboost.
     
  9. Wat kost het om deze software in te lezen?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  10. Heb ook even het eea na proberen te gaan en wat mij betreft zie ik ook geen problemen.

    De benodigde 182pk software heb ik ook gevonden; inclusief originele 150pk versies zodat de situatie altijd hersteld kan worden.

    Nu alleen een 'slachtoffer' om het in de praktijk te testen.
    Bij interesse gaan verdere afspraken per pb (kosten, etc).
     
  11. ik vraag me af wat de 'voordelen' van de 182 pk versie t.o.v. de 150 pk aangezien het max. koppel hetzelfde blijft. heb zelf een 1.6 150 pk en ga zo nu en dan met caravan op pad (max 1350 kg) zijn er goede vermogens en koppel diagrammen aanwezig ergens zodat een verschil zichtbaar is en waar dat zit ? hoger koppel onderin is natuurlijk mooi meegenomen en dan zou ik het ook nog wel overwegen en dan is de orginele software natuurlijk heel mooi. en ook nog goedkoper dan een volledige tuning.

    heb zelf nog een set liggen uit mijn vorige focus en die zou ik in kunnen ruilen voor een nieuwe voor deze focus 3.1 is een mogelijkheid voordeel gemakkelijk te demonteren en laat dus weinig sporen na. ik weet ook dat menigeen hier geen voorstander van is daarom zit ie er ook nog steeds niet tussen .
     
  12. toch eens gegoogld. en een vergelijk gevonden daaruit zie ik dat het koppel eigenlijk alleen langer maximaal blijft van 4000tot 5000 toeren daar waar het vermogen hoger gaat bij de 182 pk versie. onderin blijft de koppelkromme volledig gelijk . dus ? de 182pk uitvoering zal een hogere top hebben maar verder geen toegevoegde waarde mijn inziens. kom zelden of nooit boven de 4000 toeren.
     
  13. Hieronder de grafiek welke door Ford bij de introductie van de 1.6 ECOboost gepubliceerd.


    [​IMG]


    Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat in de praktijk het verschil tussen de 150 PK en 182 PK van de 1.6 ECOboost aanzienlijk is. Ik heb 2 weken geleden de 150 PK 1.6 ECOboost van mijn ouders voorzien van de 182 PK software en het verschil is zeer goed merkbaar.
     
  14. Klopt, theoretisch lijken de verschillen alleen boven de 4000rpm te zitten.
    Maar mijn ervaring is dat de hele motor/auto 'losser' aanvoelt en zelfs onderin meer koppel lijkt te hebben.
    Tot nu toe heeft iedereen die bij me langs is geweest dezelfde ervaring.
     
  15. de service is top Brian :thumbs:
    geen spijt van dat ik daar voor naar Nijmegen ben gereden.
     
  16. nou dan zal ik eens met de baas overleggen hoever ik mag gaan. niet dit weekend al, heb net toestemming gekregen om 4 andere wielen te kopen voor de smart. de beste manier om erachter te komen is het proberen. had de bovenstaande grafieken ook gevonden.
     
  17. #297 Marco Morello, 29 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 apr 2016
    En toch zou ik je aanraden om de motor af en toe weleens wat meer in toeren te jagen. Wordt en blijft het spul vaak wel schoner van.

    Bij de Duratec uit de Focus II etc. zijn het vaak de blokken die erg lui zijn bereden die olie verbruiken.
    En als je een aanhangwagen of caravan achter de auto hebt hangen is het aan te raden om niet alleen op koppel en dus laag in toeren te willen rijden. Kost veel meer vermogen en drukt harder op je krukaslagers.

    Vergelijk het met fietsen; fiets een berg op in een zware versnelling (lage rpm) en je voelt aan je knieƫn dat die het zwaar hebben, schakel een paar keer terug (meer rpm) en het gaat makkelijker en misschien nog wel sneller ook. In je auto werkt dat dus net zo.
     
  18. Dit verhaal kan ik idd bevestigen. Auto is over de gehele linie sneller/soepeler dan met de 150pk software. Plus zuiniger in mijn geval dan.
     
  19. En goede koffie ;-)
     
  20. Dus eigenlijk is de 150 pk uitvoering gewoon een genepen versie van de 182 pk als ik zo de reacties lees en die koffie ja die doet het , m ga na mijn vakantie hiermee verder.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina