1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Aandrijfassen/motorsteunen problemen focus ST fase2

Discussie in 'Performance' gestart door Clubx, 27 jan 2014.

  1. :politie: Hopelijk gaat dit niet de verkeerde kant op met deze discussie.

    Maar zelf ondervind ik ook geen problemen met mijn remmen. Toen mijn schijven vervangen moesten worden had ik wel in gedachten om andere te nemen die geperforeerd zijn met andere remblokken die minder remstof zouden geven. Maar wat Kludrex schreef had ik ook gelezen en nam toch de OEM schijven.

    Misschien ben ik ook minder kritisch, maar ik merk er niets van.
     
  2. Laten we het wel netjes houden hier. Misschien is het ook een kwestie van beleving?

    In mijn beleving is trouwens de remmerij van een Megane RS of Clio RS echt wel beter dan die van de Focus :st:
     
  3. Ik moest wel nieuwe remblokken aangezien de oude, originele blokken hun beste tijd wel gehad hadden.
    Mn schijven daarin tegen zijn nog prima, niet krom en kunnen nog wel f mee.

    Denk dat je ook wel heel raar moet doen om die krom te laten trekken.
     
  4. De hiervoor genoemde auto's hebben een meer bijterig gevoel, wil niet zeggen dat deze beter vertraagd. Ik vind zelf ook dat je bij de st en rs meer moet duwen voor vertraging, maar je kan daardoor beter doseren, nogmaals, mijn gevoel.
    Kromme of anders vervormde schijven heb ik op de engelse en duitse fora niets over gelezen bij standaard schijven.
     
  5. Andere remblokken zullen vast wel "beter" remmen of een andere remkarakteristiek hebben dan originele blokken. Maar, in dit topic gaat het over trillingen. Naar mijn weten zijn de remschijven niet overdreven vatbaar om krom te trekken en daardoor trillingen te veroorzaken. De stelling van "Remmen ST zijn hittegevoelig en raken snel krom" en bijbehorende oplossing "Blokken in combinatie met schijven veranderen" slaan m.i. gewoon nergens op. Wat hebben andere remblokken met trillingen te maken?

    Die schijven zijn gewoon goed. Wil je iets beter remmen? Neem dan andere blokken. Wil je NOG beter remmen? Neem dan een bigBrake-kit... klaar. En dat trillen is een heel ander verhaal... Amen :sinterklaas:
     
  6. #27 little viper, 20 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 feb 2014
    Off topic:

    Ivm "schijven en blokken direct samen vervangen" bedoel ik:

    Heb je *trillingen* tijdens het *remmen* (dus niet bij gewoon rijden).

    Vervang dan niet enkel je blokken of schijven.

    Maar vervang ze allebei tesamen!

    Dan ben je zeker dat alles weg is.
    En dat is een feit.

    Veel kans dat indien je enkel schijven of blokken de trillingen blijven.
    Verminderen zullen ze wel.

    Ik heb het zelf 1 x dienen te doen (bij ford) .

    Veel garagisten zullen het bevestigen dat mijn manier van werken de beste is.

    "Jurgen" (fordclub) heeft ook kromme remmen gehad,
    ook bij hem hielp Het niet om enkel schijven te vervangen.

    Je kan de schijven ook "afdraaien", maar vervang dan ook de verhitte blokken .

    Daar gaat het om.

    Jurgen gaat nu een big brake kit plaatsen

    Ps: onze schijven zijn origineel.

    Op vw Polo , bmw 318i, vw vento, fiesta ST (ferodo DS2500 geplaatst) en Civic type R geplaatst) nooit kromme of overhitte blokken gehad.

    Om positief te eindigen ;)

    De remmen van de type R waren veel lomer en trager als die van de fiesta (origineel) en focus ST (origineel)

    Met de ferodo DS2500 was de type R wel heel goed
     
  7. Over het algemeen doe ik bij onze auto's wanneer nodig altijd de blokken en schijven tegelijk vervangen. Wij rijden teveel kilometers. Als je nou heel weinig kilometers rijdt, dan kun je nog wel een keer alleen de blokken wisselen.

    Tegenwoordig kost voor de normale focus het afdraaien van de schijven net zoveel als een nwe set schijven. Afdraaien heeft wel als voordeel dat de schijven dan minder snel kromtrekken.
     

  8. [MENTION=9261]little viper[/MENTION]; Nwe blokken ongeacht welke remmen altijd beter dan versleten blokken. Is geen vergelijk dus. En als ik het goed lees staat er echt dat DaanST nog steeds de originele schijven heeft... Zonder dat ze krom zijn...
    Dus je hebt geen punt... En ohja ik heb idd geen ST, maar weet genoeg om een oordeel te kunnen geven.
     
  9. #30 dutchguy, 20 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 feb 2014
    Ik durf echt te beweren dat ST remmen prima zijn.
    Heb zelf 300mm remschijven op m'n mondeo en de ST klauwen worden wel eens gemonteerd als upgrade.
    Nu heb ik daar zelf geen belang bij, want remmen doet hij als een malle.

    Je hebt het over een ST met standaard 225pk. Die heb je ongetwijfeld opgevoerd naar iets richting 300pk :mrgreen:
    Dus dat is zo'n 33% vermogenstoename. Vervolgens ga je het arme beestje ook nog over de kop trappen op het circuit. Allemaal mooi dat het motorisch heel blijft, maar kom dan niet aan dat de remmen slecht zijn. Want voor zoveel geweld zijn ze gewoon niet gemaakt

    Dat een Megane RS beter remt zal ik niet ontkennen. Maar dat komt omdat daar een Brembo big brake kit onder zit met geboorde schijven.
    De megane is dan ook ontworpen als trackday auto, waar je doordeweeks ook nog mee naar het werk kan.
    De Focus is een snelle straat auto waar je ook leuk een trackday mee kan hebben.

    En de focus ST is een auto die al vanaf 2006 geleverd is en de Megane is er pas sinds 2010...... nuf said :cool:

    Dit filmpje vat het wel redelijk samen. Het is dan wel met de nieuwe ST, maar dat maakt niet zo veel uit.
    (let vooral op het laatste commentaar ;) )
    [YOUTUBE]PErKLbB4NW4[/YOUTUBE]
     
  10. Ik denk dat je het zo inderdaad mooi samenvat! :thumbup:

    De Megane en Clio RS zijn er ook al vanaf 2006 hoor. ;)
     
  11. Klopt, maar dat is de le derriere uitvoering :schater:
    Ik heb het tenminste over echte auto's :thumbs:
     
  12. De Megane RS die jij waarschijnlijk bedoelt is de versie die als tegenhanger van de ST 225 op de markt is gebracht. De standaard Megane RS 225 uit 2006 was geen partij voor een standaard ST225. Naderhand kreeg je de speciale uitvoeringen met lexaan ruitjes, semislciks, geen achterbank en een snoeihard onderstel... Perfecte trackday car, maar zeker niet geschikt voor een daily drive. In mijn beleving geen vergelijk.
     
  13. Of over de 300 peekaa...
    Moet ik toch maar eens gaan shoppen voor andere blokken...
    Voor of zou je zeggen rondom?
     
  14. Martijn als OEM blokken goed genoeg zijn, waarom dan aftermarket?

    Lars bedoelt met geweld met name de trackdays. Vermogen op zich zegt niet zoveel voor de belasting van de remmen. Wel hoe je de auto gebruikt. ;)
     

Deel Deze Pagina