1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Aandrijfassen Focus ST

Discussie in 'Performance' gestart door Rasham, 19 jun 2011.

  1. Hoi !

    Ik ben al geruime tijd de forum aan het aflezen ivm trillingen bij het optrekken.
    Ik heb onlangs een focus ST uit 2005 aangeschaft. ik dacht eerst dacht trillen ergens anders van kwam maar het wordt nu langzaam duidelijk dat het de aandrijfassen zijn.

    Nu is het zo dat meeste van jullie het onder garantie hebben laten vervangen maar dat is voor mij geen optie. Ik zal zelf de nieuwe aandrijfassen bestellen en monteren.

    Mijn ST is 2 cm verlaagd met eibach veren

    Nu zijn de vragen :

    - Weten jullie een andere plek behalve de dealer waar ik betere aandrijfassen kan krijgen ?

    - weet iemand de onderdeelnummers van de nieuwe generatie aandrijfassen ?

    - Zoals aangegeven is mijn auto verlaagd.. is het nou zo dat als ik de nieuwe aandrijfassen monteer ik de risico loop dat het binnen een jaar wer terug is omdat de boel verlaagd is ? Ook zal adverteert Ford met Eibach.. even daarbuiten gelaten. Ook fabrikanten maken domme fouten helaas.

    Sorry als deze topic een beetje dubbel is maar er was nog net te weinig info over dit onderwerp als je geen garantie meer hebt.
    Ik ben benieuwd of degene met nieuwe aandrijfassen nog steeds probleemloos rondrijden.

    Ik hoor het graag van jullie want ik word er gek van.. optrekken voelt echt instabiel hierdoor. Ik heb mijn afspraak bij de Dynojet al afgezegd.

    Groet,

    Rasham
     
  2. #2 trucker0werner, 19 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2011
    heb zelf een 2.0 focus 2
    en zit met een soort gelijke probleem
    2000-2800rpm trilling bij optrekken en op constante snelheid ook
    nu eerst bij mij wielen balanceren op de wagen en dan weer verder kijken

    wat ik weet is dat verlagen niet het probleem geeft
    je as schuift altijd een geringe stuk in en uit
    enige met verlagen zit hij standaard iets meer ingeschoven
    stuur voluit en dan volgas optrekken is het slechtste wat je zou kunnen doen voor een aandrijfas

    dus zoek ook een locatie die goedkope assen heeft
    orgineel zit je rond de 500euro voor 2 assen ex montage

    http://www.carpartsdiscount.nl/aandrijfas-offerte
    misschien heb je er iets aan
     
  3. thanks.. ik zal het eens vergelijken.
    Ik kan altijd wel goeie deals krijgen bij dealers omdat ik nog contacten heb op dat vlak.
    Toch is het fijn om te checken of er niet gelijk een upgrade mogelijk is met nog betere aandrijfassen. Ik heb er niets over gelezen omdat het volgens mij geen echt zwak punt is behalve bij bepaalde bouwjaren. Ik zie er ook niet veel over terug bij tuningsites.
     
  4. Ik heb mijn chassisnummer laten opzoeken maar is is bij de importeur niets bekend over een modificatie of terugroepregeling bij dit chassisnummer.
    Is r dan nog steeds sprake van het standaard aandrijfas probleem of heb ik met iets anders te maken ? donderdag gaat ie de brug op voor een reparatieadvies en diagnose.

    @ truckerowner : De prijzen waar jij het over hebt zijn per kant bij de ST :whistle:


    ps.. offtopic: wijze les.. nooit een sprintje beginnen tegen een twijfelgeval als je met 3 man in de auto zit.. :sturen: :|.. $%$%$@@!!
     
  5. zelfde probleem hier.

    off-topic,
    mijn wagen staan nu bij de daeler gelukig onder garantie.
    met dacht eerst een marter dus nieuwe bougie kabels echter het probleem was minder maar bleef.
    vandaag de nieuwe bobine.
    on-topic,
    de monteur waarmee ik was gaan rijden merkte dat er een fibratie in de bodumplaat was wat meteen reden voor hem was aan te nemen dat de aandrijfassen te veel speling haden.
    nu schijnt dit een kwaal van de FOFO 2 te zijn maar die van mij zou te veel hebben inmiddels en worden nu vervangen.

    op de vraag met het verlagen,
    ikzelf heb jaren verlaagde wagens gereden tot bijna 80mm en nooit problemen gehad met de aandrijving dus vervacht heer geen problemen mee en zeker met de eibach
    daar die (vanuit ford) maar tot dacht 35mm gaan
    wat de kosten zijn van het vervangen weet ik niet, dit gebeurd bij mij nog net onder garantie
     
  6. #6 trucker0werner, 21 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2011
    gisteren met een focus van klant ff langs de ford dealer
    en hij zei dat hij nog nooit aandrijfassen heeft vervangen ivm fibratie in het stuur/onderstel

    maar gek genoeg voel je spelling dan nieuwe as
    voel je geen spelling dan is as ok en wielen balanceren op de wagen

    dus kijk het bij beide even aan wat jullie oplossing was
    dan doe ik binnekort wielen op het werk op de wagen balanceren en dan kijk ik het wel aan

    zit namelijk ook met het gevoel dat velg krom is waardoor je hoogteslag hebt en dit is dan ook mogelijk te voelen op de weg


    ps offtopic: gelukkig doe ik het alleen als ik verwacht een kans te hebben
    audi a4 1.8T heeft helaas mijn achterkant van de wagen moeten zien toen het groen werdt
    turbo en 10kw en 100kg zwaarder en nog zonder veel probleem er voorbij, belangrijkste was wel dat hij moes lachen toen ik er voorbij was
     
  7. Het aandrijfassen probleem is bij de Focus ST zeker met auto van bouwjaar van voor 1/2006. Daarna zijn gemodificeerde aandrijfassen gemonteerd. Ik heb het ook gehad op mijn ST (ook na verlagen met eibach veren), voelbaar met optrekken. Mijn garage voelde ook niets bijzondere buiten de normale speling op de assen. Toch zijn beide assen onder garantie vervangen op mijn auto. En het (bekende) euvel was verholpen. Zie mijn topic onder mijn focus.

    Je kan de assen gewoon bestellen bij de dealer. De magazijn medewerker kan zien dat het gemodificeerde delen zijn aan het nummer. Het is in elk geval geen goedkope reparatie.
     
  8. Ik ben gisteren langs de Tuner geweest om het vermogen te laten meten.
    Ik was toch wel nieuwsgierig naar wat de vorige eigenaar heeft laten doen en wat dat heeft opgeleverd.

    Ik heb het er met hem ook even gehad en hij gaf zelf aan dat hij het gevoel had dat het in de banden zat voor en achter. Ik ga ze morgen eerst even omwisselen om te zien of dat wat uitmaakt.
     
  9. en nog aan het wachten,
    Schijnen best moelijk aan te komen te zijn die assen, inmiddels is de auto al een week weg en nog geen telefoontje gehad.
     
  10. heb je al zelf proberen te bellen


    heb bij mij de indruk dat de aandrijfassen eigenlijk niet kunnen zijn
    enige wat we zou kunnen is tussenlager dus dat een keer bekijken
    verder moet ik nog steeds een keer tijd vrij maken om mijn banden op de wagen zelf te belanceren

    onbalans wel voolbaar maar niet schrikbaarend meer
    ene keer zelfs totaal niet voelbaar
     
  11. ben tussendoor daar geweest vandaardat ik weet dat de levering niet wilde opschieten, inmiddels een telefoontje gehad dat ik hem morgenochtend kan komen ophalen.
    moest wel een tijd afspreken daar ik een gesprek krijgmet de desbetrefende monteur ivm de uitleg wat ze allenmaal gedaan hebben.( Ja ben een eikel wat dat betrefd wil altijd precies weten wat en waar en waarmee het gebeurd is lol)
     
  12. logisch zo ben ik ook
    echter ik werk zelf op de zaak aan mijn auto
    keer iets anders dan een peugeot waar je de hele dag mee bezig bent

    belangrijkste is dat het over is

    heb vandaag op snelweg eigenlijk niks groots gevonden qua trillen
    terwijl ik er altijd het zelfde ongeveer mee rij

    dus bij mij hou ik het maar op wielen op de wagen balanceren
    moet het wel keer na het werk doen dit ivm niet mogelijk op zaterdag ivm overhuizen van de carnavalswagen
     
  13. bij mij is nu het ergste weg na het vervangen van de assen.
    nu zou er nog een beetje in de banden zitten dus die gaan na de zomervakantie er ook af (zullen dan ook versleten zijn).
    Voor het inhouden wat hij bij hoger toerental (boven de 4000 Rpm) had is ook opgelost,
    andere bobine en bogie's.
    dus weer helenmaal happy.
     
  14. Vraagje : Heeft er iemand ervaring met niet originele aandrijfassen.
    Ik hoor het vandaag of ze beschiikbaar zijn maar de prijs zou 440 Ex voor beide assen samen zijn. Dat scheelt een slok op een borrel natuurlijk ..

    Is het de moeite waard om deze te proberen mits ze bschikbaar zijn ?
     
  15. weet niet welk merk het is maar als het spidan is dan is het een goei merk
    ze gebruiken dezelfde maten als ford daarom zou het dus ook moeten passen
    echter heb ik gelezen dat de st assen een modificatie hebben gehad omdat er problemen mee waren
    nu weet je dus niet of deze assen voor of na de modificatie hebben

    wanneer je rechtdoor rijdt zullen de assen nooit problemen geven
    alleen als je een bocht maakt kan het voorkomen dat ze problemen geven

    enige keren dat een as is vervangen kwam omdat hij gebroken was
    of de homokineet was kapot gegaan

    als laatst had ik keer gevraagd aan dealer hoe het zat met de assen
    en hij zei dan ook het zelfde als ik, alle assen die we hebben vervangen waren kapot, spelling op de homokineet en/of gebroken.

    dus als je op de brug niks aan je as ziet zou ik toch eerst wielen balanceren en kijken op hoogteslag, geen hoogteslag dan eventueel ook op de wagen balanceren

    dit laatste heeft bij mij geholpen
    fibratie kwam door hoogteslag van een wiel
    nu heb ik deze achterop liggen en me stuur dus geen last maar wel mijn kont, maar dat rijdt een stukke fijner dan een stuur die trilt
     
  16. ik zou het graag in de banden zoeken maar feit blijft dat het alleen trilt bij het optrekken en gekoppeld remmen... het is eigenlijk wel duidelijk.
    Nu moet ik zeggen dat ik bij mijn vorige ST ook steeds een trillend stuur had bij 100 km .. daar was ook van alles aan gedaan maar na 4 nieuwe bandjes, uitlijnen en 3 keer opnieuw balanceren was het nog merkbaar.

    Deze auto is gewoon erg gevoelig voor de minste of geringste verandering .. je merkt het direct in je stuur..
     
  17. Waarom geen aandrijfassen van de Volvo C30 2.5T plaatsen ?
    Heb wel eens gehoord dat beter zijn en van trillen geen sprake meer is.
     
  18. Ik had begrepen dat die niet passen ? ..
     
  19. Heb voorheen een C30 T5 gehad nooit problemen gehad met trillen , nu hebben we een focus wagon rally stuur trilt als een gek verschillende wielen en banden geprobeerd , aan de auto gebalanceerd niks help. Bijnde dealer weten ze niet wat hetnkan zijn heb nog garantie alleen kom zo niet verder heeft er iemand nog tips?
     
  20. wielen en banden mogen geen hoogteslag vertonen
    weet uit ervaring bij de peugeot 5008 dat daar ook last is van trilling in het stuur
    echter hiervan is bekend daat de achterste draagarmrubbers te zwak zijn, de oude waren sterker en zijn dus ook beter. als deze in zitten is het ook een wereld van verschil en rijdt het stuk fijner

    tot op hede altijd gelukt om trillingvrij auto te hebben
    maar dan moet de rest wel in orde zijn, dus de draagarmrubbers geen spelling op wiel
    velg en band geen hoogteslag hebben
     

Deel Deze Pagina