1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aan- of afrader? (Ford focus ghia 2009)

Discussie in 'Prullenbak' gestart door Anton, 30 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. #1 Anton, 30 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 okt 2015
    Hallo allemaal!

    Zoals jullie in een eerder topic konden lezen (hier) had ik een ford focus ghia 1.8 Diesel 2009 gevonden met 73000 km op de teller, met een prijskaartje van 6200 (of 6600 incl garantie en onderhoud)

    auto

    En aangezien ik niet veel geduld heb ben ik vandaag gaan kijken.

    Eerst al een uur in de kijkers-fille gestaan bij Eindhoven richting Antwerpen. (1 vrachtwagen in de midden berm gevlogen, en de daartoe leidende fille veroorzaakte een ketting botsing tussen 3 andere vrachtwagens) Gelukkig was ik ruim optijd vertrokken dus kwam ook op tijd aan bij de verkoper.
    De verkoper is een handelaar, hij is van Turkse afkomst. Hij heeft zo'n 30 auto's tussen de 3000 en 8000 euro. Het pand en de garage zagen er wat vervallen uit.

    Na een paar woorden gewisseld te hebben kreeg ik gelijk de sleutel van de auto in mijn handen geduwd en werd ik verder met rust gelaten, wat ik opzich wel fijn vond, zo kon ik op mijn gemak de auto bekijken. Dit zijn de punten die ik ben tegen gekomen:

    -Op eerste gezicht zag hij er netjes uit, geen overduidelijke schades.
    -Auto was zo wel van binnen als van buiten niet schoon gemaakt.
    -Er stond nog een gevulde assenbak in de auto, heb alleen geen rook lucht geroken. Waarschijnlijk omdat ik zelf een roker ben
    -De vloeistoffen waren op peil, motor olie was volledig tot het maximum gevuld, wat naar mijn weten niet goed is
    -Rechter velgen hadden stoeprand schade
    -De plastic beschermkap onder de motor hing half los
    -De motor was gelukkig nog koud toen ik arriveerde, starte binnen 2-3 tellen, geen blauwe rook. In tegen stelling tot een andere auto die hij even warm draaide voor dat de geïnteresseerde arriveerde
    -Het passagiers raam rechts voor had een storing. Bij het volledig sluiten ging hij automatisch weer half open (is dit een bekend probleem?)

    Verder heb ik een goed kijkje genomen onder de auto zelf, ik weet alleen niet zo goed wanneer ik over roestvorming kan spreken. Of dat het misschien gewoon vuil is. Daarom heb ik een paar foto's genomen en hoop dat jullie me meer uitleg kunnen geven.

    Tot slot een test rit mogen maken, de verkoper was nogal druk bezet en had niet veel tijd. Ik had dus 10 min de tijd, was het hier niet bepaald mee eens maarja. Tevens geen officieel test ritje, aangezien ik met mijn eigen platen moest rijden (niet verzekerd dus). Hoe fout dat ook is, toch gedaan. En met de rit zelf was niks mis, geen rare geluiden. Stuur bleef mooi recht staan als ik hem los liet, zelfs tijdens het remmen. De auto had flink wat pit. (in vergelijking tot mijn huidige fiat punto evo 1.4)

    Conclusie: De problemen die ik kon vinden zijn allemaal redelijk klein, het meeste kan ik zelf wel herstellen. Maar wie weet verbergt de auto misschien meer? Of is het juist een ruw diamantje? Wie zal het zeggen?

    Hier de volledige foto gallerij, mijn excuses voor de slechte kwalliteit.
    Gallerij

    Wat zijn jullie ervaringen, bevindingen, meningen of adviezen? Alles is welkom! :thumbs:
     
  2. #2 kolere, 1 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 okt 2015
    - De vloeistoffen waren op peil, motor olie was volledig tot het maximum gevuld, wat naar mijn weten niet goed is
    Daarom staat er toch max, dus gewoon goed.

    -De plastic beschermkap onder de motor hing half los

    Waarschijnlijk dolgedraaide bout, op zich niet zo'n probleem waarschijnlijk. Kan je vervangen.

    -Het passagiers raam rechts voor had een storing. Bij het volledig sluiten ging hij automatisch weer half open (is dit een bekend probleem?)
    Heeft de auto 4 elektrische ramen en dus comfort functie? Dan helpt vaak opnieuw in leren.

    Qua roest, is niet echt een probleem, voor zover ik kan zien. Wat ik me alleen afvraag heeft de auto echt maar 72.000 km gereden. Die van mij uit 2006 met 265.000km heeft evenveel of minder roest bij het onderstel en die ziet ook nog eens hoop pekel in Zweden.

    Als ik het bedrijf zo zie, trekt mij het niet echt aan. Ik ben misschien een schijtert maar koop toch liever bij een net wat professionelere aanbieder met meer kans op een goede garantie afhandeling.

    Persoonlijk vind ik deze veel leuker, met Xenon, navigatie:
    http://ww3.autoscout24.nl/classified/268288209?asrc=st|as

    Je kan in Belgie zelfs onder de 10.000 euro (bedrag dat je in het andere topic noemt) een aantal Focus 3 krijgen 1.6 tdci 115pk, als je de ruimte niet belangrijk vindt, de Focus 3 is veel stiller en dus comfortabeler.
    Deze is toch behoorlijk rijk uitgerust:
    http://ww3.autoscout24.nl/classified/275154119?asrc=st|as

    Waarom halen ze overigens die kentekenplaten van al die occasion?
     
  3. In België is het kenteken verbonden aan de eigenaar en niet aan de auto. Wanneer iemand dus zijn auto verkoopt en een andere koopt worden de kentekenplaten overgezet van de oude naar de nieuwe auto.
     
  4. #4 Anton, 1 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 okt 2015
    [MENTION=317]kolere[/MENTION]

    De auto heeft inderdaad 4 elektrische ramen.

    De auto word geleverd met carpass, hierop word de kilometer geregistreerd elke keer als hij voor onderhoud of reparatie gaat. Zo is dus ook tezien dat de kilometer stand gestaag op gelopen is in die 6 jaar.

    leuk autotje dat je daar gevonden hebt, mijn frans is alleen niet zo goed. Tevens heb ik me laten vertellen dat de standaard ford navigatie geen goede is. Dit is dus voor mij geen meer waarde. :bleh:
    Update: heb even gebeld met mijn beste frans, hij is al verkocht.

    En is ze niet wat duur in vergelijking met deze?

    De focus 3 vind ik persoonlijk minder mooi, het interieur vind ik wat futuristisch. En het tegendeel is waar, de ruimte van een focus 2 is de reden waarom ik er 1 wil. Mijn fiatje is me te klein.
     
  5. Ik zou de kriebels krijgen van zo'n verkoper en daardoor de auto al laten staan.
     
  6. Ook Frans toch?;)
     
  7. Heb even een vriendelijke mail gestuurd of hij engels of nederlands spreekt [emoji14]
     
  8. Wie heeft je die onzin verteld?
     
  9. Wat zijn jullie (Belgen) toch koppig:lol:. Voor de duidelijkheid ik maak een geintje!
     
  10. Als je in België zoekt, waarom vraag je het niet op fordclub.be? Die weten beter wat er in België te vinden is.
     
  11. Omdat ik niet wist dat die bestond haha.
     
  12. Een goede kennis van mij die foreman geweest is bij ford genk en zelf 3 focussen heeft.
     
  13. Ik ben inderdaad eigenwijs, maar geen Belg [emoji14]
     
  14. Immigrant dan, wel goed geïntegreerd!
     
  15. Dan weet ik niet over welk systeem hij het heeft, maar zowel de Travelpilot FX als de NX werken prima. De FX kan af en toe een probleem hebben, maar dit is niet een common thing. Vaak kan dit zelfs nog onder garantie worden opgelost.
     
  16. Woon 'officeel' in België, in de praktijk alleen sweekends, door de weeks werk en woon ik in Nederland. Spaart me een hoop geld uit :dance:
     
  17. Leuke prijzen daar in Be
     
  18. Om maar even een voorbeeld te nemen, voor een ford focus 1.8l betaal je ongeveer 300 euro aan wegenbelasting per jaar ^^
     
  19. #20 Anton, 3 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 okt 2015
    De keus is gevallen op de Ford Focus Titanium 1.8l 2009 met 60.000 km. Vandaag een test rit gemaakt, alles was prima en orde en dus een aanbetaling gedaan. Maandag word hij gekeurd en ingeschreven. Dan zijn Woensdag de kentekenplaten binnen. Bedankt voor alle tips!

    Zo dra hij binnen is zal ik jullie op de hoogte houden via het -mijn focus- forum, slotje graag :-)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina