1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2e hands, import of ex lease of niet?

Discussie in 'Prullenbak' gestart door Patman, 27 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nu ik aan het rondkijken ben voor een aandere gebruikte auto, kom ik regelmatig auto's tegen die zijn geimporteerd of ex lease wagens. Mijn gevoel zegt dan gelijk; nee.

    Hoe kijken jullie daar tegenaan? Ik ken een heleboel mensen in mijn directe omgeving met lease wagens. De een is heel zuinig ermee, maar het merendeel ragt em af. "De auto is tochnietvan mij", "als er iets kapot gaat kosthet me toch niks en breng em wel weg" Vandaar mijn gevoel van nee.

    De import auto's, zegt mijn gevoel ook nee, waarom kan ik eigenlijk niet goed uitleggen.

    Waarom zouden jullie het juist wél doen, en waarom? Of juist niet en om dezelfde reden als ik?

    Ik hoor het graag.:thumbs:
     
  2. Ik heb ook een import-auto. Moet wel toegeven dat de auto pas 9 maanden oud was toen ik hem kocht. Heb hem gekocht bij een Ford dealer. De reden voor mij om het wel te doen was dat de auto nog in de fabrieksgarantie zat en deze nog gewoon 2 jaar kon verlengen. Dus mocht er dan iets niet oké aan de auto zijn dan heb ik nog garantie.
    Mijn auto is ook met meer opties uitgerust dan de doorsnee auto in Nederland.
    Tot nu toe nog steeds geen spijt van de aankoop
     
  3. Patrick, ik zelf heb mijn Focus gekocht toen die 2,5 jaar oud was en in de veronderstelling dat het een ex lease auto was.
    bleek die dus 2 jaar in de verhuur te hebben gezeten :shock:
    als ik het geweten had, had ik 'm laten staan.
    gelukkig is die 1,5 jaar uitgeleend aan 1 persoon dus dat viel weer mee.

    terugkomend op jouw vraag, ik denk als je een ex lease tegenkomt met een voormalige bestuurder die zo denkt wat jij omschrijft dat dat dan echt wel te zien is aan de auto zelf, let voornamelijk op de details zoals lak en interieur beschadigingen.
    een voordeel is wel natuurlijk dat die altijd dealer onderhouden is (let wel op de laatste beurt, het kan wel eens voorkomen dat er bepaalde (dure) dingen niet worden gedaan omdat de lease termijn afloopt)

    import auto zou ik ook nee tegen zeggen alhoewel dat niet helemaal terecht is denk ik, vaak rijk uitgerust (uit DLD) en de kans dat die van een liefhebber is geweest is vaak groter.
    zelf vind ik het niet kloppen als een auto een kenteken heeft die 4 of 5 jaar nieuwer is dan de auto zelf, noem het autisme maar zo denk ik er gewoon over.
    is de auto max. 1,5 jaar oud dan zou ik er veel minder moeite mee hebben.
    verder denk ik dat het moeilijker wordt om de auto in te ruilen want het is een 'import' auto, ook geheel onterecht want als je er 1 aanschaft heeft het alleen maar voordelen volgens de verkoper ;) (maar dat geldt ook voor accessoires)

    ik hoop dat je wat met mijn mening kunt, succes ermee :thumbup:
     
  4. Waarom denk je dat? Is dat ergens op gebaseerd?
     
  5. Onderhoud bij een leasebak gebeurd altijd volgens een vast aantal kilometers bij de dealer dus dat moet geen probleem zijn. Gaat men slecht om met een lease en lever je deze als een uitgeleefd hok in dan mag je ook nog flink bijlappen. Er zijn genoeg particuliere bezitters die slechter met hun auto omgaan.
     
  6. Klopt, niet iedereen gaat er slecht mee om hoor. Gelukkig. De auto's waar ik naar kijk, zijn van 2011 en 2012. Die fabrieksgarantie, hoe lang loopt die?
     
  7. gedeeltelijk, omdat dit ook weer zo'n 'onderhandelpunt' is voor verkopers.
    je kent het wel, een mooie rode auto in de showroom met spoilers en dikke velgen, dat is volgens de verkoper dan zeer exclusief en daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan.
    als je diezelfde auto wilt inruilen is die auto ineens onverkoopbaar want niemand wil zo'n kleur en spoilers en die velgen zijn ineens heel oncomfortabel.
    verkooptactiek, weet ik wel. maar een verkoper zal geen verkoper zijn om alles aan te grijpen om zijn inruilprijs zo laag mogelijk te houden toch?
     
  8. 2 jaar vanaf eerste afgifte van het kenteken
     
  9. Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie. Tijdens deze periode kan er extra garantie worden bijgekocht tot een maximum van 5 jaar.


    Ik heb zelf ook een auto die (uit Duitsland) geïmporteerd is. Persoonlijk vind ik hier niets mis mee zolang de volledige historie aanwezig is en ook klopt. Toen ik de auto kocht was deze ruim 1 jaar oud en had 13.000 KM gelopen. Uit alle papieren die bij de auto aanwezig zijn bleek dat de auto maar 6 maanden gebruikt is en hierna 6 maanden in een opslag heeft gestaan totdat de auto werd geïmporteerd door de Ford dealer waar ik de auto heb gekocht.

    Wanneer er geen historie aanwezig is of als er twijfels zijn of deze kloopend is zou ik er persoonlijk niet aan beginnen.
     
  10. Mijne heb ik geimporteerd toen deze 11 jaar oud was. Nieuw kenteken boeit me echt helemaal niets.

    Maar wat me wel boeide: VEUL meer opties, VEUL minder gelopen, VEUL beter onderhouden, en vooral VEUL goeiekoper!
     
  11. Hm, weer iets om overna te denken dus. Boekjes bij import controleren dus.
     
  12. Ik heb 2 ex leasers (gehad). Grootste nadeel is de hogere kilometerstand en dus de duurdere reparaties die vrij snel kunnen komen.
    Sowieso eerst een proefrit maken, dan kun je goed voelen wat er wel en niet goed is.
     
  13. Aan elke auto, ex-lease, particulier, import, zie je wel of deze netjes is behandeld. Gewoon de auto goed bekijken: hoe ziet de lak eruit, de bekleding en vooral de velgen. Als die laatste vol met krassen en butsen zitten, dan is de berijder minder zuinig geweest.
     
  14. Mja, ik zoek tot ongveer 60/70.000km. Dus dat zal wel goed zitten.
     
  15. Ford garage hier in best heeft regelmatig import auto's met lage km standen veelal uit Duitsland en dan nog voornamelijk rechtstreeks van ford duitsland.

    zelf een focus 3.1 gekocht vorig jaar was toen jaar oud en 8000 km op de teller
     
  16. Let wel of dat er in Duitsland geen kilometerstand registratie is. Ik denk dat veel auto's die door bedrijven geïmporteerd worden teruggedraaid worden. Vandaar dat ik mijn auto zelf heb ingevoerd. Gekocht van een Duitse particulier.
     
  17. Ik denk dat het niet eens uit hoeft te maken, zowel lease als particulier kom je goede en slechte tegen.
    Voor de meeste leaseauto's geldt wel dat als er iets stuk is, het gemaakt wordt door een garage, terwijl particulier nog wel eens een alternatieve oplossing wordt gezocht.
     
  18. Het is niet helemaal waar dat een ex lease auto altijd goed onderhouden is. Het komt steeds vaker voor dat een leasemaatschappij er voor kiest om onderhoud uit te stellen of niet meer te doen (zeker als het leasecontract ten einde loopt).

    Op mijn werk heeft een leaseauto (van nog geen 3 jaar oud) maandenlang stilgestaan omdat de auto groot onderhoud nodig had en de remmen versleten waren en de leasemaatschappij dit niet meer wilde repareren. Het was voor de lease maatschappij simpelweg goedkoper om tijdelijk een andere auto ter beschikking te stellen dan deze te onderhouden/repareren voor het laatste half jaar.
     
  19. Ik zou nooit een ex lease wagen willen. Het merendeel van de lease rijders rijdt als beesten met de auto.
    Rijdt hem nooit netjes warm.
    Die planken alleen maar verder kijken interceerd ze geen bal
     
  20. Het merendeel.. jij kent dus alle leaserijders en weet dat daarvan een groot deel als beesten met hun auto omgaat. Zal druk zijn bij jou op een verjaardag.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina