1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

25 rijden en toch stilstaan?

Discussie in 'Electronica' gestart door Maurice-88, 8 jun 2010.

  1. Hallo allemaal,

    Sinds kort rij ik met veel plezier in een ford :focus:.
    Echter; Als ik stil sta en de motor staat uit is er niks aan de hand, maar zodra de motor stationair loopt komt het probleem.

    Ik rij al 25 :schater:.

    Wat zou hier het probleem kunnen zijn?, Kapotte sensor?


    Alvast bedankt :)
     
  2. Niemand een idee waar dit aan kan liggen?. Zodra ik het contact van de auto aanzet schieten de tellers omhoog. Mijn kilometer teller gaat naar de 25, en de toerenteller naar 1000.
     
  3. Dat van de kilometerteller kan ik zo één, twee, drie niet verklaren maar dat de toerenteller naar 1000 RPM gaat is op zich niet verwonderlijk zeker met een koude motor en al helemaal als er ook een katalysator aanwezig is.

    Helemaal zeker weten of het volgende ook op gaat voor een niet ST doe ik het niet, maar als ik mijn FoFo start en de cat. is koud dan schiet de toerenteller gedurende een aantal sec. naar de 2000 toeren. Het toerental zakt weer zodra de cat. op temperatuur komt.

    Je geeft aan dat de toeren oplopen tot 1000 RPM mijn vraag: als de motor al wat langer draait, of je start een warme motor zakt het toerental dan of blijft deze rond de 1000 RPM hangen?
     
  4. Ja oke als hij gestart is snap ik dat. Het probleem is alleen, zodra ik me contact aanzet (dus zonder de motor te starten) springt mijn toerenteller al naar 1000 RPM en mijn kilometerteller al naar 25km/per uur.

    Toch best merkwaardig.
     
  5. Aha zo bedoel je het, ja da's idd erg merkwaardig of het moet iets met de zelftest te maken hebben?
    Als je vervolgens start gaat de kilometerteller dan wel naar 0?

    Edit:
    Het antwoord staat in het begin van je topic :oops:
     

  6. Haha ja staat aan het begin ;). Maar het antwoord is nee ;). Als ik 100 rij, zit ik dus eigenlijk pas rond de 75. Best vervelend met flitspalen als je er geen erg in hebt :schater:
     
  7. dat flitspaal probleem valt toch wel mee dan.
    als je dan 80 rijd op je tellen rijd je pas 55 dus erg hard geflitst ga je niet worden alleen de mensen die achter je rijden gaan zwaar nadenken of dat een zondag rijder bent of niet.

    je zou kunnen kijken wat de zelf test van het dashbord doet.
    ( knop in dashbord indrukken en ingedrukt houden dan de auto op contact zetten en na een 1-2 seconde de knop loslaten, door steeds opnieuw te drukken ga je door wat test menu's) of die ze daar goed zet na de wijzer test weet ik niet.
    Test zie: http://www.focusclub.nl/forum/showpost.php?p=125664&postcount=20

    je zou ook het dachbord even los kunnen halen en de stekker op de achterkant lospakken en weer terug zetten en kijken wat de wijzers dan doen?
    zie http://www.focusclub.nl/forum/showpost.php?p=125862&postcount=23


    mocht dit niet helpen gok ik dat het even langs een garage/dealer rijden wordt.
    en vraag daar of ze iets weten voor je het zomaar laat repareren en dan een rekening krijgt.
     
  8. Okee bedankt. Ik zal het vanmiddag eens gaan proberen. Ik was bij mijn eigen dealer geweest, maar die hadden de polen van de accu eraf gehaald. Dit zorgt ervoor dat de auto zich reset.

    Ook dit had echter geen effect. Verder moest ik een afspraak maken, maar nog even niet gedaan.
     
  9. en de reden dat dit gebeurt is om het simpele feit dat een katalysator zijn beste werking heeft tussen de 380 graden en de 500 graden;)
     
  10. Komt dit niet gewoon omdat je andere tellerplaten heb gemonteerd?
    zitten de wijzers wel helemaal goed op hun positie?
     
  11. Naja het klopt zoiezo niet. Als de auto uitstaat zakt de teller gewoon naar 0, en zodra ik het contact aanzet gaat hij al naar 25.
     
  12. Dat de naald lager staat als de motor uit is, is normaal dat is bij mij ook het geval. Als de motor uit is staan de naald van de kilometerteller en de naald van de toerenteller onder de nul. Echter is dit verschil niet de afstand van 0 naar 25 of omgekeerd ;)
     
  13. Als het goed is zijn deze tellers uit elkaar geweest mischien de wijzers niet goed in elkaar gezet ;);)
     

  14. Dat is een mogelijk optie ja ;). Mooie taak voor m'n garage :)
     

Deel Deze Pagina