1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

24uurs Doe het zelf garage

Discussie in 'Prullenbak' gestart door ictinc, 13 jul 2016.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste mede Focus rijders,

    Momenteel zit ik in een onderzoekende fase voor het beginnen van een 24uurs doe het zelf garage.

    Graag zou ik hierover ideeën en suggesties ontvangen. Bijvoorbeeld, zitten we daar wel op te wachten? Een garage waar je 24uur p/d kan sleutelen?
    En wat voor apparatuur zou je daar willen hebben? Bijvoorbeeld wel of geen banden verwisselen/uitlijnen, wel of geen spuitcabine, of poedercoaten?

    Ook suggesties zijn welkom. Zoals bijvoorbeeld dingen die er komen kijken bij het starten van een garage, of in welke omgeving zou je zo'n garage willen/een goed idee vinden?

    Ik heb zelf een achtergrond in de ICT en een half jaar gewerkt in een garage. Dit heb ik helaas moeten beëindigen vanwege mijn gezondheid.
    De bedoeling is wel dat de garage bewaakt maar verder vrijwel onbemand is. Bij het gebruik van bepaalde apparatuur check je in met je pas en zodra je klaar bent reken je af.

    Ik hoop dat ik, met jullie hulp, mijn idee uiteindelijk kan uitwerken tot een goed plan.

    Alvast bedankt,
    Ronald.
     
  2. Ik vraag mij af wat de 24 uur per dag toevoegt. Wie gaat er midden in de nacht staan sleutelen? Verder banden service apparatuur zou ik wel willen hebben. Uitlijnen, spuitcabine en poedercoaten is erg lastig voor een hobbyist, dus lijkt mij overbodig, afgezien van het feit dat dergelijke apparatuur peperduur is.
     
  3. mensen met weinig tijd?
    zie hier regelmatig wel vragen voorbij komen van mensen die iets met spoed gerepareerd of willen repareren omdat ze met vakantie moeten of de auto dagelijks nodig hebben.

    ik denk dat er s 'nachts weinig gesleuteld wordt, maar dat de mogelijkheid er is wel waardevol kan zijn.
     
  4. Of 24 uur echt nodig is weet ik niet, maar klussen voor en na kantoor uren zal zeker gewaardeerd worden.
     
  5. In België hebben ze ook zoiets geprobeerd maar dan voor fietsen. Zaak is jammer genoeg op de fles gegaan :(.

    Wat ik me wel afvraag: Wat met diefstal van klein gereedschap? Met camera beelden alleen ga je het niet redden vrees ik...
     
  6. Bedankt, leuk dat mensen reageren. :)
    [MENTION=3311]rfknol[/MENTION] dat is inderdaad wat ik zelf mis. In Den Haag waar ik woon zit er 1 maar die gaat pas om 10uur open. Niet erg fijn als je om 7uur uit je nachtdienst komt en graag nog even aan je auto wilt sleutelen.
    [MENTION=613]RaZeR[/MENTION] Fietsen is denk ik ook wel een andere markt. Veel dingen aan de fiets kun je ook in de hal van je huis wel fixen. Met een auto sta je eigenlijk altijd moeilijk te doen op straat of moet je iemand kennen die een garage heeft. Wat betreft klein los gereedschap, dat is inderdaad wel iets om over na te denken. Mijn idee was dat iemand die graag aan z'n auto sleutels dat soort gereedschap wel heeft, maar misschien verkijk ik mij hier op. Een mogelijkheid zou zijn gereedschap te voorzien van NFC tags waarmee je in en uit checkt. Ligt niet al het gereedschap dat bij een bepaalde brug hoort terug op z'n plek kun je niet uitrijden met je auto.
    Dmv van een magnetisch veld detecteren of gereedschap op z'n plek ligt zou een andere manier kunnen zijn.
     
  7. ik zou dan voor een gereedschapskar gaan die je kan huren.
    mist er iets uit de kar , kan die niet op slot en kun je de garage niet (met auto) verlaten.
     
  8. Ik dacht in het begin dat het ook onzin was om een sportschool 24 uur per dag geopend te hebben. Toch zie ik er steeds meer.
     
  9. Heel interessant. Bij mij in (roosendaal) heeft ook even een dhz garage bestaan. Inmiddels heeft de eigenaar zijn deuren moeten sluiten vanwege veel diefstal.

    Ik zou tijdens de onderzoeksfase veel tijd besteden om dit te voorkomen.

    Ik vind dat een dhz garage een brug, banden apparaat, las apparaat en gereedschap moet hebben. Dat zou volgens mij echt voldoende moeten zijn

    Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
     
  10. De gemiddelde klusser heeft de standaard gereedschappen als steek-/ringsleutels en schroevendraaiers zelf wel. Specialistischer gereedschap is lastiger en dus wenselijker.
     
  11. Goed onderzoeken of er inderdaad vraag naar is. Ik weet dat er in Leischendam zoiets zit voor motoren. Je zou daar eens navraag kunnen doen hoe zij tegen bepaalde zaken aankijken. De naam is me even ontschoten.
     
  12. 24 uur lijkt mij perfect... ben wel z'n idioot die snachts aanwezig is :weird::weird:


    verder is een goed gevulde gereedschapskar wel een must, een laskar en luchtgereedschap.

    handgereedschap is idd moeilijk vanwege diefstal, maar vergeet ook niet dat mensen het slopen voor je (ratel verlengen met een meter pijp)

    wat er ook regelmatig gebeurd, op een 2 kolomsbrug is dat mensen een steun eronder zetten om de auto even vrij te krijgen.....levensgevaarlijk! vraag me niet waarom maar ze doen het gewoon even :mrgreen:

    verder zie ik het idee graag verder uitgewerkt ;)

    voor nu ga ik altijd naar : http://www.selfservicezevenbergen.nl/
     
  13. Hier in Zwaag is hij dit voorjaar alweer gesloten helaas. Heeft 2,5jaar gedraaid. Ik ben er azntal keer geweest met onze Ka. Was allemaal prima voor elkaar. En werd bjjvoorbeeld ook gebruikt als stageplek voir onze lokale technksche school. Ik weet niet waarom hij gesloten is. Ze hadden er 3 bruggen met volledig ingerichte gereedschapkarren. Een lashoek met persmachine voor bijv wiellagers te persen. En een bandenmontage apparaat. Ik denk dat je ook erg te maken hebt met wet-regelgeving wat misschien het moeilijk maakt. Geen idee.

    24uur is wel de toekomst denk ik.
     
  14. Erg dubbel gevoel bij je vraag. DHZ garage's zijn een leuke aanvulling en erg welkom wat mij betreft. Maar heb jij kennis van ondernemen? Een DHZ garage is veel lastiger dan men doet voorkomen. Daarom zijn er ook vrij weinig van.

    Bij die 24 uurs sportscholen is dat meer een marketingstrategie; er komt geen hond tussen 24:00 en 6:00.

    Het gaat om cijferwerk en dat mis ik. Zoek maar eens uit hoe hoog de bezettingsgraad van je concurrenten is, en ook in relatie met de hoeveelheid bruggen. Dat valt echt vies tegen.

    Als een garage onbemand is, kan dat ook ongewenste klanten opleveren, daar zit je als ondernemer totaal niet op te wachten.

    Bereken maar eens hoeveel tijd en kosten je hebt als een klant een brug voor slechts één uurtje a €12,50 (incl. btw is dat) wil huren.

    Een meer hybride vorm (bijvoorbeeld overdag een garage; in het weekend DHZ) lijkt me een beter uitgangspunt, alhoewel je niet moet onderschatten hoeveel tijd het kost om klanten die "ff snel een vraag" willen stellen te helpen.
     
  15. Wow, super bedankt voor alle reacties. Ik was zelf even een paar dagen weg, vandaar de late reactie. Erg fijn om te lezen dat mensen mee denken over dit concept.

    Wat betreft beveiliging voor het gereedschap maar ook van de ruimte tegen ongewilde personen is voor mij een zeer belangrijk punt waar ik zelf ook al van alles voor probeer te verzinnen. Het liefst maak ik gebruik van reeds bestaande producten waarvan ik er, door mijn ICT achtergrond, best wat ken.

    Het huren van een volledige geredschapskar is inderdaad een idee waar ik nog wel verder naar ga kijken en ga uitwerken.

    Wat betreft de ongewenste personen; Uiteraard ga je die krijgen. Niets is mooier dan anoniem in een stil gebouw je dingen te kunnen regelen.
    Ik zal er dus voor moeten zorgen dat de anonimiteit minimaal is met daarnaast camera toezicht. Bij de toegang een ANPR (Automatic NumberPlate Recognition) is geen probleem maar te gemakkelijk te omzeilen. Alleen toegang verlenen aan vooraf geverifieerde gebruikers is ook een mogelijkheid maar maakt de drempel een stuk hoger.
    Sowieso zullen de betalingen via PIN zijn. Dit icm ANPR en camera toezicht maakt het voor de gemiddelde crimineel, denk ik, een stuk minder aantrekkelijk. Minder aantrekkelijk dan een stille parkeerplaats.

    Ook zal ik iets moeten verzinnen voor in het geval van ongelukken. Zoals al werd aangegeven. iemand die z'n auto op de brug in z'n vrij zet of met z'n hand in een snaar komt.
    T zijn lastige problemen waar vast oplossingen voor zijn te bedenken.

    Wat betreft mijn ervaring binnen het ondernemen heb ik wel wat ervaring. Vanaf 2008 tot 2 jaar geleden had ik mijn eigen ICT bedrijf met oa de grootste Nederlandse bank als klant. Hier heb ik, helaas, mee moeten stoppen vanwege mijn gezondheid.

    Op dit moment wil ik weer verder in het ondernemen alleen staat mijn gezondheid het niet toe dat ik aan een vaste werk routine vast zit. Omdat ik het zelf erg lekker vind in de DHZ Garage aan m'n auto te sleutelen maar vaak tegen de late openingstijd aanloop gaat dit vaak lastig. Wanneer ik er wel ben is, degene in Den Haag, vaak zga vol. Op 1 a 2 bruggen na.

    Voor mij lijkt dit dan ook een ideale manier om verder te gaan met ondernemen. Als ik ervoor kan zorgen dat alles kan draaien zonder aanwezig personeel vanuit een pand waar ik boven of naast woon. Op die manier kan ik toch altijd snel aanwezig zijn en zelf ook toezicht houden.

    Overdag een normale garage en s'avonds een DHZ Garage is ook een idee maar maakt het denk ik wel lastiger. Monteurs moeten dan normaal bij alle gereedschap kunnen maar klanten s'avonds niet. En wat als de auto van een klant s'avonds moet blijven staan omdat die nog niet klaar is. Dan zal moeten worden voorkomen dat die auto beschadigd raakt of alle onderdelen geript worden...:lol:

    Wat betreft de kosten; Uiteraard heb ik er wel wat berekeningen op los gelaten. Het hangt echter erg af van de kosten van het pand en het aantal bruggen. In mijn berekening ben ik uitgegaan van zo'n 7 a 8 bruggen. Dat is vergelijkbaar met de DHZ Garage hier in de buurt. Afhankelijk van de huur van het pand zou dit vrij gemakkelijk rendabel moeten zijn. Dan heb ik extra diensten zoals het aanbieden van motor olie, koelvloeistof en andere kleine dingen nog niet meegerekend. Ik wil mij ook zeker niet alleen richten op auto's. Ook motoren, fietsen, (indien mogelijk) boten en de hobbyist die wil lassen of of metaalwerken.
    Er zouden bijvoorbeeld ook korte cursussen gegeven kunnen worden aan (bijvoorbeeld) vrouwen. Hoe verwissel ik een band, m'n ruitenwissers, accu, etc

    Het is een beetje lange post geworden, ik hoop dat het niet te erg onsamenhangend is.
     
  16. Het geeft wel goed aan waar je allemaal aan zit te denken :thumbs:
     
  17. Thanks..:) ideeën en gedachtes zat.
    Nu zorgen dat ik alles goed ga uitwerken. Zoals ik, dacht ik, al eerder schreef; Het is momenteel alleen een idee. De verdere uitwerking qua bedrijfsplan en berekening of dit plan rendabel blijkt zal ik nog moeten doen.
    Voordat ik daarmee begin is het wel fijn om op een plek als deze mijn idee te checken waardoor er misschien dingen naar boven komen waar ik niet aan heb gedacht.

    Heeft iemand een idee hoe het zit met vergunningen voor een garage? Inmiddels ben ik er achter dat een milieuvergunning niet nodig is, alleen een melding 4 voor 8 weken van tevoren bij de gemeente en mogelijk een bodemonderzoek voor aanvang?
    Is dat alles? Zijn er nog bepaalde eisen aan de vloer van een garage?
     
  18. het mooiste zou,denk ik , een dhz zijn onder toezicht van een opgeleide monteur eventueel iemand die in de vut of pensioen is. zo is er ook iemand die kan helpen waar nodig, maar belangrijker nog grote fouten kan voorkomen ook zullen materiaal en gereedschappen dan minder te lijden hebben of zelfs verdwijnen.
    een bandenaparaat is mooi maar een gevaarlijk stuk gereedschap als je er niet mee om kunt gaan. uitlijnen is ook iets wat niet iedereen kan en de huidige technische hulpmiddelen zijn gevoelig voor verkeerd behandelen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina