1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2-Din focus mk2

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door CJIB, 28 feb 2011.

  1. bij mijn avic d3 moest je een draad aan massa hangen om die melding weg te halen;)

    misschien ook zoiets bij dit systeem?
     
  2. #42 peter72, 8 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mrt 2011
    Ik heb sinds vorige week ook een dergelijk mooi systeem. Alleen deze is qua software wat anders dan de eerder getoonde. Maar apparaat is exact hetzelfde. Er zit een GPS kastje bij, waar een normale SD card in kan, en van waaruit een kabel naar een GPS antenne gaat. Heeft iedereen dit ? Ik heb nog het probleem dat systeem bij een nieuwe start van de navigatie, de SD card niet kan vinden. Kan ook een instelling van Igo8 zijn. Kan iemand wellicht de bestanden hier op forum zetten die in de root van SD card staan (enkele .ini bestanden) en het bestand sys.txt dat in de Igo map staat. Of misschien is er iemand ook tegen dit probleem aangelopen. Waar zit bij jullie het SD kaartje ?

    Ik heb de unit van een mede Focusclub member gekocht. Gaaf systeem !!!
     
  3. Daar heb ik eerder van gehoord, dat kan inderdaad 'n oplossing zijn. Eerst maar eens even checken welke kabel er bij dit systeem aan de massa gaat dan!
     
  4. Bij het aanzetten van de dvd "checkt" het systeem het handrem signaal en geeft dan deze melding weer.
    Het systeem geeft deze melding niet als de auto op de handrem staat. Bij mijn radio(DSS) kon je deze melding in het menu uitschakelen, ik weet niet of dit ook kan met de overige systemen.
     
  5. #45 BarryST, 9 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mrt 2011
    Same here:D

    Gewoon het draadje wat op de handrem aangesloten dient te zijn, aan massa leggen.
    Zo denkt de radio dat de h-rem aangetrokken is en staat ie wel toe dat er dvd gekeken word.:cheer:

    Vind het overigens nog steeds gek dat het systeem niet dubbel-checked.
    Dmv het gps-signaal is het niet zo heel moeilijk erachter te komen dat het voertuig toch in beweging is;).
    Maar ik vind het prima zo :mrgreen:


    Bij Pioneer in ieder geval niet.
     

  6. hoe heb jij dat kabeltje helemaal door de auto heen getrokken das een aardig stukje?????
    is die kabel zo lang standaard?
     
  7. Je moet inderdaad draadje aan de aarde vast maken of aan de bediening van je handrem. Dan werkt het alleen niet onder het rijden!!

    :st:270
     
  8. Sd kaartje zit bij mij in de radio zelf, bovenop. Enigste nadeel bij updaten moet de radio er een stukje uit.

    Igo gaf bij mij problemen, ik moest iedere keer de gps antenne zoeken en ook de tijd opnieuwe instellen. Die vervolgens niet goed werd weergegeven. 2 uur te vroeg. Met Sygic of Navigon waren beide problemen opgelost omdat je de gps antenne kon instellen in een .ini file. Waardoor ook gelijk de tijd goed stond.

    :st:270
     
  9. Het videosignaalkabel loopt idd vanaf de kofferbakklep, door de hemel, langs de dorpel naar voren.
    De camera kwam standaard met een kabel van 5 of 6 meter,maar haalde t net niet naar de radio. Ik had nog een verlengstukje nodig van ong 1,5m.:D
     
  10. Klopt, bij mij zit het sd-kaartje ook op de radio.

    iGo geeft bij mij verder geen problemen moet ik zeggen. Werkt eigenlijk als een zonnetje!

    Heb ik ook, kom ook net iets te kort :nocheer:

    Ik ga aankomend weekend maar even de kabels netjes wegwerken, bungelt nu nog door de auto (moest het uiteraard even testen!)

    En dan neem ik ook gelijk de voeding van het achterlicht mee naar voren want bij de kabelboom voorin de auto liepen 4 of 5 groen/oranje kabels en op geen eentje stond een spanning van 12v :think: Op zich vrij vreemd natuurlijk maar zo kan het ook!
     
  11. Waarom wil je de voeding van de achterlichten naar voren trekken?
    Waar ga je het voor gebruiken dan want er zijn wel meer plaatsen om die voeding weg te halen;)
     
  12. Om deze aan te sluiten op de radio zodat de radio het beeld van de achteruitrijcamera weergeeft zodra de auto in z'n achteruit gezet wordt.

    Ik wilde dus ook eerst de voeding van voor weghalen maar daar zag ik door de bomen het bos niet meer, ook omdat ik op de groen/oranje kabels geen spanning af las..

    En aangezien ik de videokabel toch nog naar voren moet trekken, kan ik ze net zo goed samen doortrekken dacht ik zo of heb jij nog een idee waar ik het kan proberen?
     
  13. Ik heb niet alleen een idee waar je het kan proberen, ik weet zeker waar je het kan vinden;)
    Ik heb zelf namelijk ook met hetzelfde probleem geworsteld. Alhoewel de speedpulse vinden nog een tikkie lastiger was dan het achteruitrijsignaal maar dat terzijde.

    Komt ie dan:D
    Zekeringskast losgooien en naar beneden kantelen en dan zie je zit:

    [​IMG]
    Achteruitrijsignaal op pos 5(waar meetpen in zit) en puls op pos 8 (degene eronder). Pos 8 niet bezet maar even tijdelijk draad ingedrukt.

    Zie ook : cjb-vorn.pdf
    Stekker C98 14-polige stekker rechtsboven positie 8 is de speedpulse.
    Stekker C98 14-polige stekker rechtsboven positie 5 is de achteruit.


    Ik hoop dat je hier wat mee kunt want het scheelt weer wat loze bedrading in je auto:D
    Maar meet het iig wel even na voordat je in je bedrading gaat knippen;)
     
  14. Alleen de achteruitrijcamera heeft voeding nodig, dus je hoeft geen voedingskabel naar voren te trekken naar de radio..
    Het achteruitsignaal pikt de radio zelf op via de canbus (signaal komt binnen via grote quadlockstekker achter de radio).
    edit: dus je hoeft zelf geen achteruitpuls te koppelen aan de radio

    Hier kan je 't beste de spanning van 't achteruitlicht tappen.

    Het is wel een pokkewerk om t videosignaal kabeltje en de spanningskabeltje tbv de achteruitrijcamera door dit gootje te halen
     
  15. dubbel.....verwijderen aub
     
  16. Klopt, duurt even maar het is wel gelukt uiteindelijk en het gootje is zelfs nog heel!

    Ik ga 's aan de gang met jullie uitleg, er gebeurt nu namelijk bar weinig als ik de auto in de achteruit zet. Vanavond nog maar eens even verdiepen in het systeem want volgens mij haal ik twee dingen door elkaar, namelijk het achteruitrijsignaal (zodat de auto weet dat we naar achteren gaan, wat in mijn ogen dus neerkomt op een ouderwetse 0 of 1 (wel of niet naar achter)) en de achteruitrij-voeding (daar heb ik inderdaad de voeding voor de camera van afgehaald)

    Het achteruitrijsignaal moet ik aansluiten op de radio. Er zit een verloopstekker bij de radio, die heb ik op de grote bestaande quadlockstekker geklikt.

    Bij die verloopstekker van de radio hing een los draadje voor het achteruitrijsignaal en die moet ik dan nog op het quadlockstekker-blok aansluiten (als dat mogelijk is, anders moet ik het signaal idd van de C98-stekker afhalen) Volgens mij ben ik er dan..

    Correct me when I'm wrong!
     
  17. Volgens mij ook:D

    Alleen zit het achteruitrijsignaal niet in je quad-lock stekker. Ja, het zit er wel in maar in een "can-bus" configuratie;)
    Je kan natuurlijk wel weer een verloop tbv je stuurwielbediening monteren. Die filtert de signalen eruit.
    (Dit is iig de theorie. In de haast vergeten te meten:()
     
  18. #58 Broeny, 9 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mrt 2011
    Hmm, als ik het zo lees denk ik dat ik het signaal maar van de C98-stekker haal, lijkt mij het meest logisch!
     
  19. Als je zeker weet dat het los draadje voor 't achteruitsignaal is, moet je die idd aansluiten aan het achteruitsignaal op stekker C98.

    Bij mijn radio, was dat niet nodig, die haalde alle benodigde signalen op via 't canbus.
     
  20. Hij doet het inmiddels, ik heb hem verbonden met de C98-stekker. De radio schakelt direct over naar het beeld van de camera als ik hem in de achteruit zet :cheer:

    Daarnaast ook gelijk de kabel aan massa gelegd die er voor zorgde dat die safe melding tijdens het afspelen van dvd's steeds in beeld kwam, dus die is ook weg! :thumbs:
     

Deel Deze Pagina