2.0 tdci

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door CodFocus, 21 apr 2015.

  1. Goedenavond

    Ik heb een probleem met mijn 2.0 tdci focus.
    Rond de 2000 toeren voel ik hem iets inhouden en stotteren.
    Dit doet ie al sinds we hem gekocht hebben.
    Wat we al gedaan hebben is een grote beurt met alle filters en vloeistoffen
    vervangen.
    tanken Bp Ultimate en hebben al 2 x bardahl diesel injector cleaner
    gebruikt.
    Hij heeft ook al aan de computer gehangen hier kwam niks uit.
    Wat zich ook al 2 x heeft voorgedaan is als je de auto start
    dat je geen gas kon geven (als of de motor stikte ).
    En een enorme zwarte rookwolk tot gevolg.
    Op dit moment worden de verstuivers er uitgehaald om morgen
    getest te worden.
    IK hoop dat er iemand dit probleem bekend in de oren klinkt.
    Bijna vergeten de Egr klep is er al afgeweest en deze zag er goed uit.
    En een roetfilter zit er niet onder dus dat kan het ook niet zijn.
     
  2. Verstuiver zijn er uit geweest 2 daarvan gaven geen goed beeld.
    Deze zijn ultrasoon gereinigd en alle 4 terug geplaatst.
    Het heeft geen zak geholpen.
    Nu blijkt dat er wel 1 roetfilter onder zit maar geen active roetfilter.
    Zal dit het kunnen zijn.
     
  3. Zou goed kunnen, maar kan ook iets turbogerelateerds zijn(slangen, aansturing etc). Als een egrklep er goed uitziet wil dat niet per se zeggen dat hij ook goed is.

    Die retrofilters zijn ondingen dus zou me daar eerst maar op focussen.
     
  4. Ik zou het maar eens gaan zoeken in het lucht inlaat traject, slangen en buizen heel en schoon, Intercooler spoelen, EGR misschien toch maar eens goed schoonmaken voor de zekerheid.
    Turbo is wat lastiger schoon te maken maar het kan heel goed dat de zelfstellende schoepen welke aan de uitgaande zijde van de turbo zitten vast gaan zitten en dan te veel of te weinig lucht doorlaten, ik heb dit bij mijn 1.8 :tdci: met een daarvoor bedoelde reiniger gedaan welke je in de aanzuigbuis moet spuiten maar sommigen hier op het forum zien dat als cowboy praktijken dus geheel voor eigen risico, ik heb er goed resultaat mee geboekt maar hé misschien heb ik wel gewoon geluk gehad.
     
  5. #5 kolere, 24 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 apr 2015
    Als je dan toch lukraak dingen gaat doen, vervang dan de turboregelklep kost maar iets van 30 euro. Die zit bij de 2.0 dacht ik rechts van het motorblok als je ervoor staat. Gaan slangetjes naartoe en is als het goed is van plastic (rood/bruin van kleur). Egr zag er goed uit dus waarom nog is schoonmaken?

    Kijk ook of de actuator vrij kan bewegen, zit op de turbo. Die zit bij de 2.0 achter het blok.
     
  6. Dat heb ik ook gehad, kostte een nieuw gasklephuis.

    Zitten alle tanden nog op de plastic tandwieltjes in het gasklephuis?

    daarvoor moet je de ronde kapjes er even afhalen die de overbrenging tussen de vacuum cilindertjes en de vlinderkleppen afdekken.

    Bij mij waren die volledig weggesleten.
     

Deel Deze Pagina