Die bijverwarming is een fijne update Gert Jan. Om er bij stationair warmdraaien, na koude start, er zo optimaal gebruik van te maken, zet ik alle grootverbruikers uit, ventilatie op de laagste stand en de temperatuur op zijn hoogst. De kachel verwarmd dan bijna 100% bij. Zodra je gaat rijden en de dynamo laadt kun je de grootverbruikers ook aanzetten.
Dat heb ik gezien vanmorgen , na het starten gaan (onder de 4grd) de voor- en achterruit verwarming aan op dat moment gaf de bijverwarming maar 10% aan voorruit verwarming uit -> 20% erbij achterruit verwarming uit -> 20% erbij stoelverwarming uit -> 25% erbij en met het toerental iets verhogen kwam die zo naar de 100% en idd als je dan weg rijd kun je alles wel weer inschakelen dan blijft ie op 100% en als de motor dan op 60-70grd komt zie je de bijverwarming met stappen van 10% minder worden naar 0% dit dan weer binnen de minuut. al met al een geslaagde update
Idd. hij is stuk zins 2 dagen deed de extra bijverwarming raar direct na de start een hele tijd niks en als ik dan alle verbruikers uit doet (voor/achterruit verwarming en de stoelverwarming) dan zag je hem schommelen tussen 1 en 50% met soms een piek van max 80% ook heb ik een brom/fluit toon in de auto. vanmorgen wou die al slecht starten en wat ik al vermoede is dus mijn dynamo aan het raar doen. aangezien ik zelf totaal de tijd niet heb om aan de kuga te sleutelen is die opgehaald door een garage/vriend van mij. en nu die daar toch staat en de hele boel al los ligt word dus ook de distributie vervangen. de kmstand is nu 199674 en de update voor eind van de maand word nu ook maar vervroegt uitgevoerd
Gekke vraag misschien tussendoor, maar hoort bij deze bijverwarming niet een sterkere dynamo? Of kan dit gewoon zo?
Voor de elektrische bijverwarming is een dynamo van minimaal 120A vereist (al zijn er ook mensen die zeggen dat het met een 105A dynamo ook prima werkt. De meeste uitvoeringen van de Focus 2, C-max en Kuga (zeker de Diesel motoren) hebben standaard al een 120A dynamo.
Dat is weer balen! Maar idd goed dat er meteen 150a op gaat. Weet niet of het wat uit maakt, maar de pcm is te programmeren voor de juiste dynamo.
Ai das minder, dus waarschijnlijk een combinatie van factoren dat die nu stuk gegaan is ? Je vraagt idd, als je alles aan zet, nog wel wat van de dynamo. Mooi dat er nu een extra zware in komt
Dat regelt toch het smart charge systeem? Als je niks gebruikt zal die ook niet de volle 120a als laadstroom erop zetten. Je hebt alleen baat bij een sterkere dynamo als je veel verbruikers aan hebt staan, zodat je nog een reserve overhoudt.
Idd Gerard Vanmiddag de auto weer terug gekregen vervangen onderdelen: Dynamo Denso 150 Amp. poly V riem. Poly V riem spanner distributie riem distributie spanner en geleiderol Waterpomp koelvloeistof ook de accu is vervangen (van de 680amp waren er nog 236 over ) Wat betreft de vervroegde update => zie foto's hier onder ook de remvloeistof is ververst ik ga zelf de beurt verder uitvoeren, olie met filter en het interieurfilter vervangen.