Lekker bezig. Aan het voorbereiden voor 2mei? maar serieus dat ding ziet er straks beter uit dan toen hij nieuw was
Vandaag een kleine update uitgevoerd. Ik ergerde mij al een tijdje eraan dat de pdc niet uit kan/gaat als de trekhaak gebruikt wordt. Nu is daar wel een dure kabelnet voor te koop, maar dankzij @Tigershark weet ik nu welk draadje van de module voor de stroomtoevoer is. Nu heb ik hier een schakelaartje tussen gezet. Voor Na En dit werkt perfect. Het liefst zou ik nog eendrukschakelaar hiervoor gebruiken met “PDC” erop. En dat als de schakelaar vlak is hij aan staat. En dat als hij ingedrukt of uitgedrukt staat hij uit staat. Voor nu is dit perfect en nu dus geen eeuwige piep meer als ik achteruit rijd met een aanhanger.
Zoals sommigen misschien al wel in een ander topic gelezen hadden, heb ik mijn injectoren vervangen door een setje met wat minder ervaring. Ik had nog wel eens last van schokkerig optrekken. Eigenlijk al zolang als ik de auto heb. Nu dacht ik eerst dat het door mij kwam omdat ik al jaren diesel reed. Maar in de later aangeschafte Focus C-Max van mijn vrouw had ik dat niet. Na al wat andere zaken geprobeerd te hebben bleef het. Ook wil hij soms bij stationair wat schokken alsof hij af wil slaan. Het volgende wat ik wilde doen was de injectoren reinigen. Ik had mij al wat ingelezen, maar kreeg op de Familiedag van een Sierra rijder de tip om het niet te doen. Hij gaf aan dat hij de ervaring had dat bij een hoge kilometerstand dit niet het gewenste resultaat zou hebben. En die van mij hadden er al 310.000 kilometer op zitten. Aangezien nieuwe al gauw €100 per stuk kosten en ik er 4 nodig heb, was ik blij dat ik een setje met veel minder kilometers (87.000 gelopen) op de sloop kon vinden. Die er in gezet en maar kijken wat het doet. Nou, de motor loopt een stuk soepeler. Geen last van schokken meer. Daar ben ik wel erg blij mee. Het stationair is nog niet zoals ik wil, maar lang stationair draaien is toch al niet handig.
Vandaag de remmen voor aangepakt. De standaard schijven vervangen door geboorde schijven van Brembo met bijpassende blokjes. Na afloop een kleine testrit. Alles werkte en er viel niets af. Voor Tussen Na Erg blij met de looks. Aangezien ik niet op circuit rijd of (veel) in de bergen, verwacht ik niet veel te merken met het remmen.
Het gezeur met de muggen is ook weer begonnen. Maar dat betekend ook dat het weer warmer wordt. Iets met nadeel en voordeel.
Mooie MK2 Sander! Z'n zonnedak had ik op mijn MK2 ook graag willen hebben, een optie die je niet vaak tegenkomt.