Hallo forummers, Mijn Focus 1 2.0 16v met 131pk doet onderin maar bar weinig.. Wat zijn de opties om de focus onderin wat gretiger te maken? Ik heb al gelezen over het chippen, maar dat zal op een atmosferische motor weinig uitmaken.. I want faster
Een volledige uitlaatlijn, CAI en software op maat. Je zal je auto niet meer herkennen Greetz, Diederik
Andere luchtfilter steken en ik denk da et alles is van betaalbaar alternatief, zal wel nie zoveel opbrengen, maar kom
Een benzinemotor tunen kost behoorlijk wat Euries wil je redelijk wat winst boeken. En anders gewoon met wat meer toeren rijden, daar houd een 16-klepper van.
Bij de 20 16v moet je gewoon boven de 4000 toeren houden dan gaat hij er als de brandweer vandoor, het zijn toeren motortjes anders kan je net zo goed een 1,6 nemen.
Grappig, persoonlijk vind ik 'm lekker 'oppakken', onderin zelfs lekkerder dan mijn vorige auto (Impreza). Die moest 'wachten' op de toeren van de turbo. Vind de Focus in dat gebied heel beheerst, niet spannend ofzo. 't Is maar wat je gewend bent en allemaal zoooo relatief, denk ik. :wink:
ik vind de power onderin ook wel meevallen hoor. Ik had hiervoor een RS2000 en die was onderin toch een heel stuk sterker onderin...
Idd de twee liter lekker optoeren houden werkt prima! De 2.0 van mijn schoonouders ging pas lekker vanaf 3000 rpm... Wat klaag je nou ik met 130pk ik heb maar 101 (dalmatiƫrs!)
Diederik, Vanwege het lawaai :wink: of heb je er rollenbank cijfers van. Vraag me ook af, heeft iemand wel eens een Cosworth inlaat manifold en TB op de 2L gezet en getuned? Ik hoor er tegenstrijdige berichten over. Ben het eens met harderwijk, boven de 4000 gaat het prima, onder de 4000 is het vooral Groeten JT
Ken de effecten van tuning niet op een 2.0 16V. Wel van een 1.7 16V Zetec-SE (Puma). Daarbij was en ander inlaatspruitstuk geplaatst, 4-2-1 uitlaatspruitstuk, sportcat, RVS duplex uitlaatsysteem, snellere nokkenassen, chiptuning. Verschil was echt groot en ik vond het zeker waar voor je geld.