1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

150pk of 182 pk versie kopen

Discussie in 'Prullenbak' gestart door 2015focus, 21 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. #1 2015focus, 21 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2016
    Hoi allemaal,

    Volgens de website van ford is nu buiten de 150pk ook de 182pk versie beschikbaar echter het koppel is bij beiden gelijk 240nm. Nu is het prijsverschil 1500 euro is dit de moeite waard of gewoon lekker de 150pk nemen?

    Max snelheid is bij de 150pk, 210km/h en bij de 182pk versie 224km/h.

    Gr
    Patrick
     
  2. Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en mede op advies van de dealer besloten om de 150 pk te nemen.
    Zoals je zelf al zegt, het koppel is gelijk en de extra pk's komen alleen tot zijn recht op hogere snelheid (Duitsland dus en dan vind ik 210 ook ok ;)).
    Ik heb er daarom voor gekozen mijn geld in andere leuke opties te steken.
    Succes met je keuze.
     
  3. Dank je voor je reactie zo was ook mijn gedachte hoor als koppel wat hoger was had ik het zeker in overweging genomen. Dan kan je beter tunen voor meer dan de helft minder.
     
  4. Niet alleen op hogere snelheid, bij hogere toeren houdt de 182pk versie het koppel langer vast, zie http://focusclub.nl/forum/showthread.php?t=21626 voor de koppelkrommes van de 1.6. Ik neem aan dat de 1.5 versie vergelijkbaar zal zijn.

    Als ik nu een nieuwe auto zou gaan kopen zou ik voor de 150pk versie gaan, en de meerprijs in andere opties steken (of niet uitgeven :D).
     
  5. Ik zou ook voor de 150 pk versie gaan. Kom je in Nederland niks mee te kort.
     
  6. Misschien een beetje off-topic, maar ik zou als ik nu voor een andere zou gaan zou ik voor de 1.0 125pk gaan. (De huidige :focus3: is inmiddels de 2de 150pk) Voor het gebruik wat wij ermee doen is dat meer als zat. Ik heb geen caravan dus heb de extra trekkracht niet nodig. Het brandstof gebruik van de 1.0 is ook gunstiger
     
  7. Had ik anders ook wel voor gekozen hoor echter wij gaan een caravan kopen en de 1.5 kan namelijk 1500kg trekken dus perfect. Hij is idd lekker zuinig.
     
  8. Als je een caravan gaat trekken dan is een 150pk ideaal.
     
  9. #9 Harold1, 22 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2016
    Hoewel meer vermogen natuurlijk altijd prettig is, is in Nederland de 125 pk versie Ecoboost inderdaad sterk zat, zeker voor het normale dagelijks gebruik. Ik heb nu dan de Fiesta ST met 182 pk. Maar mocht ik overstappen op een Focus sta ik ook voor de keuze welke motor ik zal nemen. de 125 pk of de 15o pk sterke motor.
     
  10. [MENTION=1437]Harold1[/MENTION] Jij weet ook niet wat je moet!! Het ene moment kies je voor de 150PK, 2 uurtjes later weet je het weer niet????? :schater::schater:
     
  11. Ik zou voor de 150 pk versie gaan en deze bij onze huistuner laten aanpassen naar min. 182 pk. Is dacht ik puur software aangelegenheid. Ben je een stuk minder kwijt :rock:

    Natuurlijk wel na de garantieperiode, tenzij de tuner de garantie overneemt.
     
  12. #12 Harold1, 22 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2016
    [MENTION=948]Kees37[/MENTION], voor mij zou in de praktijk 125 pk genoeg zijn. Maar je zit dan wel met het drie cilinder roffeltje. Ik moet me gewoon laten overtuigen tijdens een proefrit.

    En voor het geld wat je t.o.v. de 150 pk uitspaart kan je weer een extra optie aanvinken.
     
  13. [MENTION=18608]2015focus[/MENTION] ik had 150 pk fabrieks af en heb nu voor een paar tientjes 182pk. Reken maar uit je winst. ;)
     
  14. Mbv Tuning voor elkaar gekregen neem ik aan. Meer koppel en ongeveer 190pk.
     
  15. Welke huistuner is het trouwens?
     
  16. #16 Rykers, 22 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2016
    Alleen maar softwarematig. Niet meer koppel, maar langer en meer pk.
     
  17. Op de prijslijst van 01-01-2016 zie ik trouwens de 182 pk versie niet meer staan!
     
  18. Die roffel is net geweldig leuk om te horen, verslavend leuk.

    Ik kom uit een 2.0 liter Mondeo met 145 pk, maar ik vind dit stukken beter en leuker rijden.
    Zelfs laatst naar Oostenrijk ging super. En wat een verschil in verbruik, scheelt zo'n 3 -3,5 liter/100km. Bij 20.000 km toch zo'n 650 liter.....
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina