1.8 TDCi Sedan, Word vervangen!!!!! Einde van een klein tijdperk.

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Dark Angel, 24 jun 2010.

  1. Lijkt op een loszittende stekker / slechte verbinding van de gordel spanner van de bestuurders kant.
     
  2. Dat idee heb ik nu ook indd
     
  3. #1403 JW, 5 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jan 2013
    Deze foutcode wijst erop dat de airbag module (RCM) een te lage weerstand meet op het circuit van de gordelspanner aan de bestuurderskant. Dit kan worden veroorzaakt door kapotte isolatie van de bedrading, een losse stekker of een defect in de gordelspanner.


    Bij mijn weten staat de RCM op zichzelf en heeft de GEM module hier niets mee te maken. Je hebt kans dat het puur toeval is dat dit probleem optreed nadat je de GEM module hebt vervangen. Je zou voor de zekerheid de originele GEM module terug kunnen plaatsen zodat je dat in ieder geval uit kunt sluiten.
     
  4. RCM Heeft zover ik weet helemaal niets met de GEM module te maken.
     
  5. Ik denk ook puur toeval.
    Het zit hem echt in de rcm.
    Kijken of ik nu wat kan vinden en anders morgen even als het licht is
     
  6. Lekker is dat, maak ik het stekkerblok van de bestuurders stoel los, denk spuit er iets contactspray in en nu heb ik ook nog een Controll Module Failure bij.
    Kan alleen de informatie nog uitlezen maar de rcm configuratie uitlezen wil niet meer en dus die foutcode van hierboven erbij :angry:
    Soms word ik niet goed van die auto........... :nocheer:
     
  7. Iemand nog een slimme tip? Ben het draadje ff kwijt nu zeg maar.
    Kan me niet voorstellen dat de rcm er ineens mee ophoud, zomaar.....
     
  8. Wat een ellende Freddie, ik wou dat ik het antwoord had.

    Wat ik zou doen is de andere zekeringkast ff proberen of de accu een tijdje losmaken.

    Ik hoop dat het niet al te ernstig is.
     
  9. Denk dat ik dat morguh maar ff ga proberen.
    Kijken of dat helpt indd. Mischien dat de contact spray dan ook redelijk opgedroogd is, mischien geeft dat nu ook we de problemen.
     
  10. Airbagmodule is volledig aparte module en zit onder middenconsole
     
  11. Dat weet ik en ook waar ie zit. Maar ga gewoon ff naar de situatie voor het probleem er was en dan verder kijken.
     
  12. Het is wel apart, als je voor het vervangen van de zekeringkast er geen last van hebt gehad en daarna wel....

    Ik heb nog ff in het schema gekeken maar de zekeringkast zorgt alleen voor de voeding van de rcm verders niets dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen.

    Maarja ik zou idd ook terug gaan naar de situatie voor het probleem
     
  13. Freddie, rustig nachtje over slapen en morgen met frisse blik naar kijken...... Succes...
     
  14. Kvraag me precies af hoe GEM is gestoken, batterij ervanaf gehaald of niet?

    Als batterij misschien niet los is gemaakt en dan tijdje gewacht te hebben tot condensators leeg zijn, kan het niet zo zijn dat de airbagmodule piekspanning heeft gekregen?

    Ik weet niet hoe je het precies hebt uitgevoerd! Dus ik maak gewoon een mogelijk scenario....

    Ikzelf leg batterij altijd af als ik bezigben met stekkers en zo...

    Enkel voor het plaatsen van relais en zekering niet omdat er nog niks toekomt tot het geactiveerd is in module
     
  15. Heb wel een update voor wat betreft de temp meter.
    Heb er op de terug reis vandaag eens op gelet maar als de temp netjes op 90 graden staat, zakt ie niet meer in bij het gasgeven, alleen nog maar bij een "koude" motor dus als de temp nog klimmende is.

    Toch nog een positief dingetje vandaag
     
  16. Vanmorgen de auto weer uitgelezen en de foutcode van de gordelspanner is gelukkig weg, helaas staat de foutcode van de rcm zelf er nog steeds in en kan hem ook nog steeds niet benaderen.
    Heb nu de auto van de stroom en de rcm uitgebouwd.
    Kijken of ie het over 2 uurtjes weer gaat doen en anders de oude zekeringskast weer terug en weer proberen.

    Ik weet dat het niet de meest logische volgorde is maar had hem er al uit voor ik me bedacht de oude zekeringskast eerst terug te bouwen. (Was vroeg vanmorgen en ben een jantje ongeduld wat dat betreft)

    Maar goed, eerst maar weer ff afwachten
     
  17. hmmm, ik ga er niet vanuit dat het de zekeringenkast is, maar je hebt aan de draden lopen trekken uiteraard, zou daar wat door kunnen zijn verschoven wat leidt tot een minder goed contact??
     
  18. #1418 Dark Angel, 6 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jan 2013
    Heb echt geen idee, ik blijf nu met de nieuwe zekeringskast een "module configuration failure" houden.
    Ofwel, hij ziet de rcm wel maar kan hem niet uitlezen of programeren.
    Geen idee wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn.
    Nu de oude maar inbouwen en kijken, anders mischien toch de rcm stuk.........

    *edit*. Oude zekeringskast terug gebouwd en blijf dezelfde foumelding houden B2477, F0 "Module Configuration Failure"
    Lampje blijft dus ook gewoon branden.
    Mischien dus toch de rcm naar zijn grootjes of moet ie mischien door de dealer opnieuw geconfigureerd worden??
    Ik kan er met de FoCom ook niet bij komen omdat de interface deze module niet uit kan lezen (niet geschikt)
    Kabels zien er allemaal goed uit kan ook wel de informatie uitlezen van de rcm maar de configuratie niet.

    Laat voorlopig de oude zekeringskast er maar inzitten tot ik bij de dealer langs ben geweest
     
  19. Zou het mischien kunnen dat, doordat de weerstand van de gordelspanner zo laag is geweest, dat de rcm denkt dat die is afgegaan (ongeluk) en daarom nu deze foutmelding erin staat??? (B2477, F0 Module Configuration Failure)

    Zit ff hardop te denken en mischien zit ik wel helemaal verkeerd, maar de weerstand van de gordelspanner was 0,3 ohm op een gegeven moment terwijl die rond de 2,7 ohm hoort te zijn.....
    Hij is nu weer gewoon 2,7 ohm
     
  20. Dat zou je eventueel kunnen proberen met de ELmConfig. Daar kan je bij RCM -> procedures, Delete crash recorder.
     

Deel Deze Pagina