Nadat de Sedan op de brug was geweest laatst voor de spruitstuk pakkingen, was ons opgevallen dat de carterpan aan de voorkant olie aan het doorlaten was. Ofwel, hij was al dusverre heen dat de olie door het metaal heen sijpelde. De dag erop een belletje naar de dealer gedaan voor een prijs opgave van een nieuwe carterpan, toen ik de prijs hoorde viel ik figuurlijk ff van me stoel af €265,- ex btw en dat voor een stukkie blik. Dit gingen we dus ff niet doen. Hierop ben ik maar eens op ebay gaan zoeken en een imitatie voor €55,- incl verzenden gevonden. Twee weekjes later stond DHL voor de deur met mijn nieuwe carterpan Vervolgens [MENTION=69]jpboerhof[/MENTION] gebeld zodat die ff olie en een nieuw olie filter en speciale kit kon ophalen en gister avond even aan de knutsel gegaan. Het oude carter zat, na alle boutjes los te hebben gedraaid, nog behoorlijk vast geplakt. Plumeer mesje goed scherp geslepen en steken maar, hierdoor kwamen we redelijk gemakkelijk door de oude kit heen en wipte hij zo los. Meteen het onderblok maar even geinspecteerd en moet zeggen, dat gezien de kilometerstand, het er allemaal zeer netjes en schoon uitzag. Alle oude kit resten verwijderd en een beetje schoongemaakt. Hierna het nieuwe carter voorzien van een vers nieuw laagje kit en alles weer dicht gebouwd. Nieuw olie filter erop en nieuwe olie erin. Kunnen we er weer even tegenaan
Kan het bijna zelf ook nog niet bevatten maar de Sedan gaat dan toch echt de deur uit Na de perikelen met de spruitstukpakkingen en het verrotte carter, liet de Focus mij vorige week alweer 3x staan omdat hij geen brandstof zou krijgen. Eerst de maandags al en later die week de donderdags en eerste kerstdag weer. Vrouwtje en ik hebben toen maar besloten dat het misschien verstandiger zou zijn om de Sedan vroeger dan gepland te vervangen. Gelukkig had Sietze ons al gewezen op een leuke advertentie in Nieuw Amsterdam, vlak bij mij mijn schoonouders. Het is wel eerder dan geplanned maar wel een verstandige keuze denken wij.
Aangezien ik het toch niet langer voor me kan houden hierbij een waardige opvolger voor de Focus Sedan De interieur delen zien er op de foto nogal smoezelig uit maar dat zijn puur waterstrepen van het schoonmaken met een vochtige doek. Het is een Mondeo Titanium S met een 2.2 TDCi met 175pk en 400nm koppel standaard Ik zal hier wel een nieuw topic openen als ik hem op de oprit heb staan in "Mijn Ford"