er zullen nog meer how to's gaan volgen wat motor onderhoud betreft. is leuk om kennis en ervaringen te kunnen delen
Tsja, beter, maar ook wel te verwachten, in een ander topic schrijf je dat je 100 liter diesel verstookt per week Dat is 5200 liter per jaar, of te wel ca 6000 euro’s :S en ca 100000km…. En dan heb je ook nog een werkbus… dus 100000km’s per jaar privé??? Hou je nog wel geld over? Of is die 100 liter een beetje erg overdreven? Verder cool dat je het groot onderhoud zelf doet.
in de zomer zat ik idd op +/- 100 ltr de week nu doe ik het met 1 tank per week, zit dit jaar al op 50000 km ik vind onderhoud aan de motor leuk om te doen, staan duidelijk omschreven in TIS, en bespaart hoop geld op arbeidsloon
ja, en je hebt geen last van de "spider" oftewel de "common rail" ik zal vanavond even kijken naar of de aandraai momenten hetzelfde zijn let wel: er zit verschil in de pluggen van de tddi en de tdci, die van de tdci worden heter en het plaatsen van tdci pluggen in een tddi kan schade aan de cilinderkop veroorzaken
ik heb het ff nagekeken wat de aanhaalmomenten betreft: die zijn hetzelfde als die van de tdci 15 nm voor de plug zelf 3 nm voor de aansluitdraad
ze doen het nog steeds goed harm ik ben er erg wijs mee volgend jaar gaan we mooi nog meer onderhoud doen iets met vliegwiel en koppeling enzo
OW, loopt jouw kalendertelling van 26-12 tot 25-12, dat wist ik niet.... Maar even terugkomend hierop, mijn TDCI start ook slecht. Accu moet sowieso vervangen worden, dus morgen even halen. Als ie dan nog slecht start, vervang ik ook de gloeipluggen. Heb jij originele gehaald bij Ford? Hoeveel tijd was je nu in totaal kwijt?