1.8 16v reageert traag?

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by Kakashi, Jul 12, 2012.

  1. Hey,

    Op de momenten dat ik wil doorschakelen en ik trap mn koppeling in
    blijft mn gas nog heel even door gaan, alsof mn gas erg traag reageert.
    Ook blijft ie bij koude motor op zo'n 1100/1200 toeren in stationair.
    Iemand toevallig enig idee wat het zou kunnen zijn?

    Alvast bedankt.

    Groetjes Frank.
     
  2. Frank; stationair regelklep kan wellicht wat vervuild zijn. Bij koude motor 1100/1200 toeren is normaal. Als ik me niet vergis is er ook een software update welke deze problemen verhelpt.
     
  3. Thanks.

    Ik ga zo even de boel schoonmaken.
    Kan ik zo bij de dealer langs voor die update?
    Wat kost dat ong.?
     
  4. Je kan ook bij mij langs komen ;) Ben waarschijnlijk goedkoper dan de dealer ;)
    (omgeving zwolle)

    Controleer ook je carter ventilatie.
    In een enkel geval kan het ook nog aan de luchtmassameter of de gasklepsensor liggen.
     
  5. Zwolle is op het moment een beetje te ver voor me :P
    Maar bedankt iig.

    Ik las ook iets over een nullastklep.
    Ik kan em alleen niet vinden.
    Waar zit die op een 1.8i?
     
  6. Gevonden! Wat een K plek zeg.
     
  7. Nullastregelklep heb ik er nog niet afgehad.
    Ga ik nog doen.

    Ben wel allerlei andere dingen tegen gekomen.
    Ik heb blijkbaar een externe chip van NRS op de motor zitten.

    [​IMG]

    Iemand hier wat meer ervaring mee???

    Ook wat andere vreemde gevallen die waarschijnlijk met die chip te maken hebben.

    [​IMG]
    [​IMG][​IMG]

    Op de laatste foto is er een kabel van de LMM afgehaald en die gaat nu naar de CICbox (op de eerste foto).

    Wie o wie kan mij hier wat meer over vertellen.
    Ik heb de kabel aangesloten gehad aan de LMM maar ik merkte niet echt verschil.
     
  8. Na wat zoeken ben ik er achter dat de zekering en de temp sensor
    niets met de box te maken hebben, maar met een modificatie
    door Ford. Omdat de temperatuur onder de motorkap te hoog op zou lopen
    doordat de kat zo dicht op het motorblok zou zitten.
     
  9. Frank; die "tuning" is niks anders dan dat ze de boel voor de gek houden.
    Er wordt meer brandstof ingespoten omdat ze waarschijnlijk de LMM laten denken dat er meer lucht binnenkomt. Mogelijk hebben ze ook een "aanpassing" gedaan aan de temp sensor zodat deze kouder staat dan werkelijkheid. beter ga je terug naar origineel en haal je deze zooi eruit.
     
  10. Daar zat ik al aan te denken.
    Dat ga ik morgen ff regelen.
    Misschien als ik tijd heb kan ik meteen die nullastregelklep schoonmaken.
     
  11. Net lekker bezig geweest.
    Die "tuning" box is er af.
    De Nullastregelklep is schoongemaakt.
    Helaas had ik geen krik of brug bij de hand :loser:.

    Maar ik paste net onder de auto en het is me toch gelukt.
    Heb de polen er een half uurtje af gehad.
    Net de motor ff gestart. Schoot even naar de 2000 toeren maar daarna meteen naar de 800 en loopt nu mooi stabiel.
    Heb er nog niet mee gereden. Kan ik dat straks meteen doen?

    Morgen ga ik een ritje naar friesland maken (en weer terug gelukkig :P).
    Dus dan kan ik mooi ff kijken of nu alles goed is.
     

Share This Page