1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCi 110pk 1.6 tdci chiptuning

Discussie in 'Performance' gestart door Tiny-T, 9 feb 2016.

  1. Hallo,

    Ik heb wel gezocht maar niet gevonden (al kan ik me niet voorstellen dat hier nog niet over gesproken is)

    Ik zit te denken om mijn 1.6TDCI te chippen van 109 naar 140 pk

    Zijn er mensen met ervaring/mening hierover?
     
  2. Volgens mij is het HIER wel besproken.
    Misschien heb je er wat aan.
     

  3. ja, heb ik :D
     
  4. Haha laat maar horen Gerard :P
     
  5. komt die dan Tim,

    ik heb mijn 1.6 :tdci: in 2011 laten chippen bij Unlimited Tuning en ben toen van 109 naar 139 PK en van 275 naar 302 NM gegaan.
    en ja, dat merk je wel :badgrin: en ik heb er tot de dag van vandaag nog geen spijt van gehad.

    het is natuurlijk een standaard map die ze inladen en geschikt is voor de standaard :focus2: dus mocht je nog andere dingen gaan aanpassen (intercooler, grotere turbo, catback whatever) en dat soort dingen dan is de standaard map niet toereikend denk ik.

    het enige wat ik heb aangepast is een K&N luchtfilter.
    hij pakt wat makkelijker op en de turbo komt er zo'n 3 รก 400 toeren eerder in waardoor je die 'dip' niet meer hebt.

    het schijnt dat je verbruik ook beter wordt maar dat ga ik denk ik niet meer meemaken :naughty:
    het vermogen ga je toch (on)bewust aanspreken waardoor het brandstofverbruik (in mijn geval) gewoon hetzelfde is gebleven.

    ik hoop dat je wat met mijn ervaring kunt en succes met je keuze :thumbup:
     
  6. Gerard bij welke km stand heb je dat laten doen ? Ik denk er ook over (zit dik over de 300k )
     
  7. die van mij stond net over de 100.000 KM
     
  8. Das wel ruim 2 ton minder....
    Ik twijfel toch wel
     
  9. Ik heb die van mij laten chippen bij 160K. Van 90 naar 115, maar wel de 1.6 TDCI. Staat nu op 204.000, nog 0 problemen mee gehad.
     
  10. Als jou turbo nog goed is en de hogere turbodruk kan verdragen kan je toch prima tunen op hogere km stand?
     
  11. Ja maar dat weet ik dus niet.
    Blijft toch altijd een gok
     
  12. Het kan met name de doodsteek zijn voor je verstuiver (verlies correctiewaarden door tuning) bij een hoge km-stand, als je zoekt is hier al meerdere keren over geschreven.
     
  13. Duidelijk punt...
    En het vermogen winst is ook minimaal
     
  14. [MENTION=16287]mikerosauer[/MENTION]; de turbo is een gevoelig dingetje van de 1.6 tdci (16v).
    En zoals kolere al aangaf; je loopt de kans dat je buiten de waardes van je verstuivers komt.
     

Deel Deze Pagina