Hallo, Ik heb wel gezocht maar niet gevonden (al kan ik me niet voorstellen dat hier nog niet over gesproken is) Ik zit te denken om mijn 1.6TDCI te chippen van 109 naar 140 pk Zijn er mensen met ervaring/mening hierover?
komt die dan Tim, ik heb mijn 1.6 in 2011 laten chippen bij Unlimited Tuning en ben toen van 109 naar 139 PK en van 275 naar 302 NM gegaan. en ja, dat merk je wel en ik heb er tot de dag van vandaag nog geen spijt van gehad. het is natuurlijk een standaard map die ze inladen en geschikt is voor de standaard dus mocht je nog andere dingen gaan aanpassen (intercooler, grotere turbo, catback whatever) en dat soort dingen dan is de standaard map niet toereikend denk ik. het enige wat ik heb aangepast is een K&N luchtfilter. hij pakt wat makkelijker op en de turbo komt er zo'n 3 รก 400 toeren eerder in waardoor je die 'dip' niet meer hebt. het schijnt dat je verbruik ook beter wordt maar dat ga ik denk ik niet meer meemaken het vermogen ga je toch (on)bewust aanspreken waardoor het brandstofverbruik (in mijn geval) gewoon hetzelfde is gebleven. ik hoop dat je wat met mijn ervaring kunt en succes met je keuze
Ik heb die van mij laten chippen bij 160K. Van 90 naar 115, maar wel de 1.6 TDCI. Staat nu op 204.000, nog 0 problemen mee gehad.
Als jou turbo nog goed is en de hogere turbodruk kan verdragen kan je toch prima tunen op hogere km stand?
Het kan met name de doodsteek zijn voor je verstuiver (verlies correctiewaarden door tuning) bij een hoge km-stand, als je zoekt is hier al meerdere keren over geschreven.
[MENTION=16287]mikerosauer[/MENTION]; de turbo is een gevoelig dingetje van de 1.6 tdci (16v). En zoals kolere al aangaf; je loopt de kans dat je buiten de waardes van je verstuivers komt.