Ik ben zojuist even aan het zoeken geweest met deze foto. kom ik er achter dat het betreffende slangetje los tegen het schot boven hangt. Maar even aangesloten ipv het dopje.
Even deze topic over het hoofd gezien gehad. Deze slang hoort bij de CCV. Ontluchting uit het blok, zo'n zelfde zit aan de voorkant van je blok verstopt achter het inlaatspruitstuk (de PCV)
Ik heb niet gemerkt dat dit niet aangesloten was. Wat zou je hier aan moeten opmerken onder het rijden?
Ik ben inderdaad naar een nieuwe turbo gegaan via Edgemotorsports, eentje van Garrett. Qua upgrades wat ik gedaan heb, kan wat vergeten zijn hoor: Turbo Luchtinlaat stage 2 Intercooler Downpipe Miltek uitlaat RS Brembo's Quaife sper Stage 3 koppeling Shortshifter Bovenstaande is allemaal in een tijdsbestek van 5 jaar gemonteerd. Heb uiteindelijk toen ik de turbo had bij Mebu de turbo, koppeling en sper laten monteren. Mijn auto heeft daar een week gestaan voor montage en zodat zij meerdere runs en afstellingen konden proberen. Ik had wel aangegeven dat ik het wel allemaal heel wil houden dus hij niet op de limiet moest komen. Uiteindelijk ben ik naar 340 pk en 560 nm gegaan dacht ik. Qua rijden was het al een bommetje en is het eigenlijk alleen maar leuker geworden. De sper is met goed sportief de bochten doorvliegen ook heel goed te merken en de upgrade echt waard. Om het samen te vatten, het is al met al wel een duur grapje geweest maar heb er geen spijt van. In het algemeen is mijn woonwerk verkeer rustig rijden en de lach komt gelijk op mn gezicht als ik hem dan eens op de staart trap. Mocht je vragen hebben of een keer het in het echt willen zien, laat maar weten!
Schijven en blokken voor de Fiesta st zijn ook binnen. Ik heb gekozen voor de Brembo’s. Binnenkort monteren
Ik wil dit mssn ook doen met mijn mk3 Ben ook benieuwd naar deze vraag en wat de auto heeft gelopen nu
Ik zit inmiddels op 225.000 km en heb er inmiddels een kleine 40.000 opzitten sinds de forse upgrade, allemaal zonder problemen! Gok dat het totaal aantal wat ie gelopen heeft meer is dan de gemiddelde ST rijder......
Zo zie je maar wat goed onderhoud kan betekenen. De mijne heeft 109000km op de klok. Ik hoef alleen nog de turbo te upgraden. Alleen vraag ik me af of er perse stage 3 nodig is of dat de stage 2 aangepast kan worden. Maar dat ben ik nog uit aan het zoeken.
Stage 2 hoeft geen nieuwe turbo. Turbo kan nl 300 pk hebben. Vanaf stage 3 is t wel nodig. Volgens mij rijdt Mike(bambieee) ook met stage 3 nu
klopt helemaal, Wat ik mij vooral afvraag is dat als er een grotere turbo gemonteerd wordt hoe dit het rijgedrag beïnvloed. Krijg je dan hoger in de toeren een hardere duw of ook in het begin maar geleidelijk zoals nu het geval is. En wat dit zou doen met stage 2 ten aanzien van stage 3.
Meestal betekent een grotere turbo pas druk op hogere toeren. Maar miss is die turbo van Bambieee een hybrid ofzoiets en heeft ie daar weinig last van.
Dat ligt volledig aan welke turbo gemonteerd wordt, hier is geen eenzijdig antwoord op te geven. Er zijn turbo's die op dezelfde manier de vermogensopbouw hebben als standaard. Ook zijn er turbo's die echt alleen bovenin de toeren veel kracht geven. Kortom, geen eenzijdig antwoord mogelijk.....elk merk en type turbo heeft andere karakteristieken
Ik heb deze turbo https://edgeautosport.com/atp-turbo-gt2860rs-bolt-on-turbo-kit-ford-focus-st-2013/ Deze kan je dus als quick spool of slower spool, oftewel, of hij pakt hem lager in de toeren sneller op of hoog in de toeren. Ik heb de quick spool.