Deze is nu 2x opgekomen in mijn 1.8 Cmax tijdens het rijden. beide keren niet kunnen uitlezen omdat ik door moest, dus motor uit en opnieuw starten en weer prima rijden. Als het opkomt dan gaat de auto niet harder dan 40. Is dit ook het bekende instrumenten paneel solderingen probleem?
Eerst maar eens uitlezen. Uiteindelijk kan alles te maken hebben met de soldeerpunten. Aangezien zo'n beetje alles daardoor wordt aangestuurd.
Ja das een dingetje, die foutcode blijft er dus niet in staan. Net uitgelezen en helemaal niks. Ik ga dus maar afwachten tot het weer zo ver is en dan niet uitzetten en uitlezen.
ik heb een vergelijkbaar probleem, zie mijn topic: https://www.focusclub.nl/index.php?threads/foutcodes-en-motor-systeem-storing-mk2.122271/ Hopelijk komen we er uit, want die storing is behoorlijk irritant. Bij mij kwam de storing steeds vaker op en uiteindelijk elke keer als ik met de auto reed meerdere keren. Dus er moet nu toch echt even wat aan gebeuren.
Over 2 weken gaat de andere instrumenten paneel erin en ingeleerd. Dat is net een ander type maar daarvan alle solderingen opnieuw gedaan. Wordt vervolgd
Update: vandaag is de tellerunit van een Cmax facelift in gekomen. Mijn tellers gaven steeds vaker storingen. Met een diepe scan kwam daar de bekende Uxxxx code uit. Ik heb gelijk de contacten opnieuw gesoldeerd van de teller die erin gekomen is. Nadeel is dat deze uit een auto met ESP kwam, mijn auto heeft dit niet. Dus is er een melding van. Nu dus met ELM config ESP uitzetten en dan is het klaar!
Niet helemaal, ik wil uiteraard dat ESP lampje nog uit hebben. Maar dat schijnt met elmconfig te kunnen. monteur was daarin wel makkelijk, gaf aan dat ze zelf bijna niks kunnen. En dat Forscan na 2017 modellen niet meer bruikbaar is?
Forscan is juist voor modellen na 2017 geschikt. Denk dat die monteur niet zo geschikt is om ermee om te gaan
Gna gna gna….ja kan ook nog nou ja, ik ben weer gelukkig. Nu nog even de 2 vakjes van de ESP die nu aangevinkt zijn uit zetten (checkbox en espmisbuild detection).