Hey Timmie, Heb je hier (aangeboden diensten 2023) al eens gekeken? Wellicht ben je daar al mee geholpen en kun je iemand direct aanspreken als je iemand in de buurt hebt gevonden.
Eerlijk gezegd denk ik dat je met je 1e generatie C-Max weinig hebt aan Forscan en zul je dat met ELMconfig moeten (laten) doen. Stuur eens een PM aan Sjoerd , @Tigershark
Ik heb ondertussen een bericht gestuurd naar @Dark Angel, hij heeft ervaring in Focus 2. De Cmax 1 is in heel veel opzichten daar gelijk aan. Ook tellers. Bedankt voor het meedenken!
Maar volgens mij kan je er geen backup maken en terugzetten van de teller (waar ook de PATS in zit) met ELM
Zal je zoiezo ander prog moeten voor gebruiken omdat de koppeling tussen pcm en tellerunit er niet meer zal zijn, de code voor de startonderbreking zal opnieuw moeten gebeuren
Ik heb begrepen dat ze bij de dealert forscan gebruiken…vandaar de vraag. Maar als je de data van de oude tellerbak haalt en dan de nieuwe monteert, dan zal die toch zichtbaar zijn? En kan je data weer terugzetten?
Nee dat klopt niet, ik heb dit aan de hand gehad met mijn Fiesta uit 2005 Toerenteller stuk. Andere unit van de sloop gehaald en laten inleren door de dealer. Alles was overgezet tot de dagtekent aan toe. Dus ook dit kan gewoon via de dealer, maar als er iemand het hier kan…scheelt aanzienlijk in loonkosten
Oh zo, ik heb op een Engels Ford forum gelezen dat het kan. De variant die ik erin wil hebben de label vanaf bouwjaar 2003 tot 2010. De dealer heeft over 4 weken tijd haha. Kost 45 euro…afwachten
https://www.focusclub.nl/index.php?threads/mk2-pfl-en-fl-best-of-both-worlds.121050/ Ff los van dat dit de focus is. Maar zoals ik begrijp. Wil jij een facelift cmax versie in jou preface lift versie. Beide mk 1 Mocht je dit interessant vinden, kan ik je wel in contact brengen met hem 45.- bij de dealer... Poe, of je dat moet geloven.. volgens mij vragen ze daar al 50.- om de auto binnen te laten komen