Hoewel ik niet heel erg actief ben op het forum leek het me wel leuk om een topic te openen om de ervaringen over mijn ST3 uit 2016 en de bijbehorende modificaties te kunnen delen. Ik rij nu in deze auto sinds november 2021 en ben er nog steeds erg tevreden mee! Mods: RS achterbumper Quaife ATB differentieel REVO achterste motorsteun TurboSmart plumb back BOV Sync2 upgrade naar Sync3 Carbon ST pookknop Zwarte LED knipperlichten in de spiegels Mistlamp covers Airtec intercooler Airtec quick shifter arm Denso ITV-22 bougies Scorpion downpipe met sport katalysator Stage 2 tuning door BR-Performance Paintmodz sharkfin antenna Brembo remmen van Focus RS (rood) Goodridge RVS remslangen Tellerplaten met 'honeycomb' ontwerp Gepland: Catch cans Toekomstplannen/wensen: Audio upgraden/deuren dempen Vast nog wel meer..
Laten we het hopen Thanks, die van jou mag er ook zijn Vandaag een duur pakketje binnengekregen. Binnenkort laten monteren (durf het toch niet zelf). Heel benieuwd hoe dit de rijervaring gaat veranderen
Nou, ik kom van een koude kermis thuis.. Had een afspraak gemaakt bij Van Mossel Weert voor de montage van het Quaife ATB differentieel. Kom ik daar vanmorgen aan bij de balie, zegt de medewerker dat hij spijtig nieuws voor mij heeft. De monteur zat thuis met corona en ze hadden geen gegevens van mij om mij te bereiken... Dus ik vraag, hoe kan dat nu want ik heb via de mail en telefonisch contact gehad met een medewerker (volgens mij de werkplaatschef). "Ja, maar die is op vakantie". Hoezo is dat mijn probleem!? Noteren ze daar geen contactgegevens als ze een afspraak inplannen? Zwaar teleurgesteld en zeer ontevreden maar weer naar huis gegaan. De communicatie verliep al stroef maar als je dan eenmaal een afspraak hebt staan dan ga je er toch vanuit dat het goed moet komen. En dat is dan een Ford dealer, nota bene een Performance Center.. Dus nu staat het differentieel van ruim 900 euro weer in de kast en ga ik even bedenken wat ik er mee ga doen. Na deze ervaring wil ik eigenlijk niks meer met Van Mossel Ford Weert te maken hebben. Misschien dat ze bij Van Mossel in Roermond wel afspraken na kunnen komen, of misschien dan toch maar een eind rijden naar Mebu.
Dat is inderdaad wel erg slecht zeg. Soms vraag je je af hoe bedrijven groot kunnen worden en blijven.....
Ja, vond het echt bizar. Mebu heb ik inderdaad goede verhalen over gehoord maar ligt helaas niet om de hoek voor mij. Ga er nog even over nadenken
In theorie is het niet heel ingewikkeld.. versnellingsbak demonteren, openmaken, oude differentieel eruit, nieuwe erin en op de juiste voorspanning zetten, alles weer terug monteren (vereenvoudigde uitleg ). Zou in een dag moeten lukken. Ik heb zoiets alleen nog nooit gedaan, en aangezien het wel een essentieel onderdeel is (en een duur grapje als het fout gaat) dacht ik dit bij de dealer te laten doen. Die hebben als het goed is al het juiste gereedschap, alle shims en dergelijke. Tot nu toe in de buurt geen bedrijf gevonden die me verder wilde/kon helpen (naast Van Mossel dan). Misschien nog maar eens een zoektochtje starten.
Zal eens wat gaan rondbellen. Mebu is in ieder geval een veilige keuze als ik het zo lees. Hardeman Motorsport in Kruiningen zou ook kunnen, maar dat is om en nabij even ver weg
Zo, lange periode niet op het forum geweest (te druk en andere prioriteiten). Nog steeds heel tevreden met de FoST Ondertussen langs geweest bij RH Revisie in Wanroij, en die hebben als het goed is in september tijd om het Quaife differentieel te installeren. Daarvoor nu ook de belangrijkste onderdelen voor binnen; nieuw vliegwiel van LuK, RS koppelingsset en hulp cilinder van Sachs. In de tussentijd ga ik wat kleinere dingen upgraden zoals de achterste motorsteun en re-circulating valve
Vandaag een aantal upgrades gemonteerd Revo achterste motorsteun Turbosmart plumb back BOV Andere pookknop Motorsteun brengt een flinke toename van NVH met zich mee, maar de auto voelt zoveel strakker als je hem op z'n staart trapt dat het dat me wel waard is.
Mooie upgrades Je had voor de motor/baksteun ook kunnen kiezen de insert oplossing van Powerflex. Deze worden gebruikt icm de OEM steun. De stijfheid van de steun neemt toe maar niet zodanig dat je bij een stationair draaiende motor, iets wat bv bij file rijden nogal eens voorkomt, de vullingen uit je kiezen rammelen
Wat is het verschil van de Turbosmart BOV vergeleken met standaard (behalve dat die van metaal is)? Iets wat qua rijden nog veel toevoegt?
De Revo motorsteun is gemaakt ism met Powerflex, dacht ik. Ik heb er alleen nog maar een klein testrondje mee gereden, dus kan er nog geen heel genuanceerde mening over geven. Lees ook dat die soms nog een beetje zachter worden naarmate ze er een tijdje in zitten. Door het trillen had ik wel meer het gevoel dat er ook daadwerkelijk een sterk motortje in de auto zat Ik heb hem voornamelijk omdat ik later waarschijnlijk hogere turbodruk heb. Voor mijn gevoel is de manier waarop de power nu opkomt wat meer consistent. Maar dat zou ook aan het gevoel van de motorsteun kunnen liggen. Ik vind het voor peace-of-mind in ieder geval al waard om het plastic prulletje wat Ford erin stopt te vervangen!
Peace-of-mind idee is verstandig! Zat er zelf ook al over na te denken. Ben wel benieuwd of je het verschil nog gaat merken