Vandaag ook contact gehad Auto in november 2021 besteld Productie word July weer opgestart zo alles het nu staat. Kan er ook voor kiezen om mijn st line x naar de ander versie te veranderen Ga morgen met de dealer om de tafel zitten ben echt benieuwd wat hun te meldden hebben. Mocht ik het laten zo als het is dan zou het kunnen dat onze nieuw auto pas november 2022 komt
Kun je de uitkomst laten weten? Dealer waar ik besteld heb zegt nog steeds eind april productie (ik heb december besteld). Alle verhalen die ik tot nu toe gelezen heb wijzen echter op grote vertragingen... Dat er vertragingen gaan komen heb ik geaccepteerd.. maar wil wel weten waar ik aan toe ben.
Ga ik morgen horen. Morgen weet ik meer @rfocus Broekhuis vertelde mij dat ze in juli produceren en verwachting september is dat die komt als ik voor sync 4 zou kiezen. Maar ook dat was niet zeker. Zou eerder later worden
Auto om laten bouwen betekent, geen sync 4 en geen groot scherm, Climate control en knoppen op Dashboard zoals mk4 model. En geen digitale cockpit
Ben ook bij de dealer langs gegaan. En het blijkt te gaan om het gedeelte waar de startknop zit. Dit noemen ze de mini-ICP. Als ik wacht komt hij ongeveer September. Als ik zou switchen duurt het ook minimaal 4 maanden voor we rijden. Nou dan wacht ik wel! PS mijn verwachte bouwdatum was 03.2022 Auto besteld op 08.01.2022
Wij zijn net ook terug van de dealer. Als we het veranderen naar Connect st line Dan kost het ons meer geld dat er nu kwijt zijn aan st line x met de opties die wij gekozen hebben. Wij gaan de order laten staan en wachten duurt voor ons ook nog langer helaas Konden ook nog gratis annuleren
Nog een klein aanvulling. Wij wilden toch nog wat aanpassen in de auto maar dat was op dit moment ook niet mogelijk. Daar worden wij maandag weer over gebeld. Begreep van de dealer dat ford het systeem voor order aanpassing en nieuw order plaatsen tot eind april dicht houd .
Vandaag gebeld door de dealer. Optie die wij nog wilden kan worden toegevoegd. Levering nu september, oktober of november. Dus nog lang geduld hebben. Sync 3 versie productie kan ook nog tot september duren want die productie loopt ook nog niet .
Onderliggend is het natuurlijk enorm triest voor alle fabrieksarbeiders en mensen die bij de dealers werken. Begrijp me niet verkeerd, lang wachten op een auto is niet fijn en in 2008 al eens 11 maanden moeten wachten op een Mondeo automaat. Ik hoop voor alle medewerkers van Ford dat het snel weer bergop gaat, goed voor iedereen !
De bouwmaand van mijn in begin december bestelde Focus is in het systeem van maart naar mei gegaan. Wel gaf mijn dealer aan daar niet al te veel waarde aan te hechten. Het is allemaal er onoverzichtelijk en onvoorspelbaar.
In aanvulling op post 1; mijn dealer heeft de door mij gewenste Focus (met sync 4) deze week toch kunnen bestellen bij Ford. Verwachte leverdatum is week 48 (eind november) 2022, maar is nog erg onzeker. Afwachten dus. Mijn huidige Focus is gefinancierd via Ford Options. Deze loopt in juli af. Het hele contract overnemen (15.000 euro) heb ik geen zin in. Ik ga navraag doen of het contract tot levering van de nieuwe Focus verlengd kan worden. De nieuwe Focus wordt private lease. Gr. Jan
Ergste geval doen ze wagenpark bouwen waar alleen sync4 nog ingezet moet worden. Dan team opstellen om 24/7 overal sync 4 in te bouwen en firmware afwerken
Geloof je dit zelf? Er wordt niets meer op voorhand geproduceerd Er wordt alleen maar gebouwd wanneer er iets verkocht is en dat is niet alleen in de auto industrie Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
@Kees37 Gaat ook om reeds verkochte autos, heb nergens gezegd dat ze niet verkocht waren. Ken je de volkswagen ID parkeerplaats waar ze allemaal staan te wachten op juiste software. Tevens worden er ook voorraad autos gebouwd tussendoor. Autos die niet verkocht zijn, maar voor hij in betreffende land is wel. Of de importeur ze "koopt" en dat die de gok aan gaat van dat de voorraad auto wordt verkocht durf ik niet te zeggen. Maar het is mogelijk dat auto van de band komt en nog geen koper/eigenaar heeft. Dat zal dan niet meer als 1 a 5% van alle gemaakte zijn.
Ach DAF heeft volop door geproduceerd en al die trekkers geparkeerd tot de resterende onderdelen binnen zijn. Krijg je als bedrijf straks een trekker die bij a een jaar ergens op een grasveld geparkeerd heeft gestaan, met een beetje pech tussen de marters.. Scania heeft de hele inkoop stil gelegd die fabriek kan voorlopig nog wel even draaien op alle bestaande orders van vorig jaar
DAF levert ook gewoon vrachtwagens af met zowel cameraspiegels als gewone spiegels. De cameraspiegels werken nog niet door het chiptekort, maar gelukkig heb je voor gewone spiegels geen chip nodig