Persoonlijk vind ik de pre-facelift mooier. Zowel exterieur als interieur. Dat dashboard lijkt wel wat bij elkaar geraapt alsof het een haastklus was.
Heb zaterdag een afspraak bij mijn dealer. Voornemen is om te gaan voor een wagon 1.0 155 pk automaat in ST line/Vignale uitvoering, full options. Kleur twijfel ik nog tussen blauw of Rood
Hij is besteld. 1.0 155pk automaat wagon ST-line/Vignale in Chrome Bleu. Full options . Levering voorzien eind april. Het lange onzekere wachten is begonnen....
Gisteren te horen gekregen dat mijn Focus op 31-1-2022 geproduceerd word en dus rond eind februari/begin maart geleverd word. Zin in! Hopen dat het er geen vertraging is.
Ik heb die van mij eind oktober besteld (kort na bekendmaking facelift). En gister de verkoper geappt of er al een update was. Toen kreeg ik dus te horen dat de productie datum bekend was Wel zei hij erbij dat ze in het verleden al vaker hebben meegemaakt dat dit nog veranderd was dus het is nog even afwachten.
Ford Nederland heeft de configurator ook online staan: https://www.ford.nl/handige-links/i...el?catalogId=WAENL-CGE-2022-FocusMCANLD202250
Via deze weg wens ik iedereen allemaal veel rijplezier met de nieuwe facelift MK4. Ik heb besloten om na bijna 3 jaar, met een heel fijne Focus ST-line 1.5 182 pk, gereden te hebben over te stappen op een PHEV Hyundai Tucson. Voornaamste reden van overstap is de hoge instap. Serieus bezig geweest met een Kuga PHEV, maar doordat Ford in de complete productlijn aan het “de-speccen” is terwijl de consumentenprijs alleen maar stijgt, gekozen over te stappen.
Ik zou ook niet weten wat mijn volgende auto zou moeten zijn. Een ST zuipt te hard, dat kost me alleen al 2000euro meer brandstof per jaar.... en drie-cilinders, Brrrrr.
Ik zie nog steeds niet in wat er mis zou zijn met een 3 cilinder. Ik rij nu 3 jaar met een 1.5 en ben er zeer tevreden over. Klinkt zelfs aanmerkelijk beter dan een 4 cilinder.
Dat zit voornamelijk tussen de oren. Of je nu een 1.5 viercilinder of een 1.5 driecilinder hebt maakt natuurlijk niet uit.
En de 3 cilinder is een stuk zuiniger. Had hiervoor de MK3 182 pk (4 cilinder) nu de 182 pk 3 cilinder.