Ontwerp de header 2022

De afbeeldingen in de header moeten weer up-to-date worden. Heb je mooie afbeeldingen hiervoor? Zend hem dan in.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Facelift is er !

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Michel_limburg, 14 okt 2021.

  1. De huidige ST-Line en Active hebben ook al die X toevoeging als het gaat om de iets rijker uitgeruste versie van dat type model.
    Bij de ST heet dat nu ST-3 en dat hebben ze dus gelijk getrokken naar ST-X
    Die X komt alleen voor in de prijslijst en in de configurator en daarna merk en zie je er niets van buiten het feit dat het model luxer is uitgerust.

    De nieuwe MK4 met 155pk Mild Hybrid mag wel 1500kg trekken zag ik, dus dat is een fijne bijkomstigheid. Enige versie die nog meer (1600kg) mag trekken is de ST.
     
  2. nou, ik moet natuurlijk niks :mrgreen:
    ik vind het model gewoon niet mooi.

    oké, maar ik kan de ST niet bestellen zonder die X :shrug:
    dus maar 1 uitvoering (met eventuele opties) en aan de buitenkant is die nauwelijks te onderscheiden van een ST-Line.

    bij de MK3 heb je nu 3 uitvoeringen, ST-1, ST-2, en ST-3 en die kun je dan weer uitbreiden met opties.
    ik geef toe dat het verwarrend is, maar het laat wel in 1x zien hoe luxe die standaard is uitgevoerd.
     
  3. Nee klopt, als ik het zo lees is de X inderdaad de enige versie van de nieuwe ST. Maar zover ik weet, en kan vinden op de Ford website, is de ST-3 in Nederland ook de enige leverbare versie van de ST.
    Ik weet dat er in Duitsland wel keuze is.

    Denk dat dit te maken heeft met het koperspubliek. Als men in NL een ST koopt, dan heb je hier echt te maken met een liefhebber die een aardig bedrag neertelt voor een nieuwe auto. Die koper stelt zijn/haar auto dan vaak ook enorm compleet (Full Options) samen. Kijk ook maar eens naar vergelijkbare fabrikanten. BMW rust de M340i ook rijker uit dan laten we zeggen een 318i
     
  4. Met die Nederlandse prijzen is het inderdaad onmogelijk dat iemand een "kale" St zou bestellen. Men geeft liever enkele duizenden euro's meer uit en heeft dan alle opties..
     
  5. Je snap er geen zak van pik...., met je onzin..
    Ik bedoel dat IK vind dat je bij een mk3 de auto meer om je heen heb dus er meer "in zit".
    Klaar!
     
  6. Dat wist ik niet, een hoop kilo’s maar uit ervaring weet ik dat de motor er niet zoveel problemen mee heeft. Iig in het vlakke NL. En zie je het al voor je een hothatch (ST) met een dikke Tabbert caravan erachter :mrgreen:
     
  7. Schrijf dan ook dat jij dat vindt, pik!
    De werkelijkheid is namelijks anders. :thumbup:
     
  8. #108 henk 68, 20 okt 2021
    Laatst bewerkt: 20 okt 2021
    Leren lezen joh.
    Dat is wat jij vind...:thumbup:
     
  9. Ik ben het volledig met je eens Henk. Ik heb het gevoel dat ik in een kale auto zit. Alles zover weg dat je constant je armen moet strekken om ergens bij te komen. Ik heb zelf nog geen mk4 gereden maar wel in gezeten. Ook heb ik een keer bij mijn zwager in de fïesta Mk8 mogen meerijden waarvan het dash enigzins gelijk is aan de focus mk4.

    maxresdefault.jpg Limited-Edition-2018-Ford-Focus-RS-Interior.jpg
     
  10. Haha, een ST ziet er helaas niet heel anders uit dan een ST-Line. En heb zelf vorig jaar het genoegen gehad om een mooie Knaus achter de ST-Line te hebben. Zag er niet verkeerd uit hoor ;) :lol: (Maar dat wordt een andere discussie)
     
  11. in NL was alleen de ST-2 en ST-3 leverbaar, in DLD had je ook de ST-1 nog
    op het laatst was in NL alleen de ST-3 leverbaar, dat klopt.
     
  12. Wel een prijslijst maar de dealers kunnen nog geen orders in het systeem voor te bestellen auto's plaatsen.....
     
  13. Laat dan op zijn minst het interieur zien van een normale MK3 en niet de ST. Overigens verwacht ik dat jij nooit kritisch zal zijn op de MK3.1 alleen al om het feit dat je er zelf 1 hebt. Ik wil jou trouwens weleens de knoppen van je airco/climate control zien gebruiken zonder dat je je armen moet uitsteken… gaat je niet lukken. Ergonomisch klopt de MK4 wel gewoon. En als persoon boven de 1.85 pas je er gewoon goed in. Ook qua beenruimte. Iets wat in de MK3 niet direct het geval is. Van alle types Focussen, vind ik qua uitstraling de MK3.1 de minste van het stel. De 3.2 is met die grote gril en die scherpe koplampen wel een mooie auto om te zien. De MK3 wagon vind ik dan wel weer mooier dan de MK4 wagon.

    Maar goed, zoveel mensen zoveel smaken. En over smaak valt niet te twisten.
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  14. Ik kon zo gauw geen andere "goede" foto vinden. Maar het dash is in grote lijnen gelijk. Ik zeg ook dat het gevoel heb en heb er maar kort ingezeten. Misschien als ik zelf in zou rijden dat ik er anders over denk. Maar de eerste reactie is altijd welke je moet volgen. Dus voor mij vond ik het niets.
     
  15. Niks mis met je vergelijkingsfoto's hoor jason ,3 tellertjes meer op het dashbord bij de ST., ..tut tut....
    Maar jij begrijpt inderdaad wat ik bedoel.:thumbup:
     
    jason101 vindt dit leuk.
  16. Hahaha tut tut zegt ie… Laat je niet zo kennen man. Jij hebt jouw mening ik die van mij. En laten die nou van elkaar afwijken.
     
  17. #117 henk 68, 21 okt 2021
    Laatst bewerkt: 21 okt 2021
    Jij heb echt honger :schater:
    Maar inderdaad laten we de boel hier niet verder bevuilen met ons meningsverschil.
    Daar wordt niemand wijzer van.
     
  18. Onlangs las ik in Autoweek dat Ford stopt met de Cylinder-uitschakeling bij de 3-cylinder motoren. Weet iemand of dat bij het nieuwe model het geval zal zijn?
     
  19. Volgens mij hebben de nu nieuw afgeleverde modelen al geen cilinder uitschakeling meer.
     
  20. Zijn er eigelijk al mensen die door hun dealer benaderd zijn dat hun bestelde Focus (van het huidige model) niet meer gebouwd gaat worden en hun bestelling zou moeten worden omgezet naar een uitvoering van de facelift?
     

Deel Deze Pagina