Gebruik dan echte kruipolie zoals Imal. WD40 is van alles een beetje maar nergens sterk in. Snap niet dat mensen daar zo mee weg lopen.
wd40 heb je ook in speciale specifiek spul voor bepaalde handeling. Als het losmoet werkt vaak verhitten het beste. Door temperatuurverachil en verschillende materialen. Zullen ze ander uitzetten en hierdoor ook loskomen.
Wd40 is goed genoeg voor huis/tuin en keukengebruik. Die hebben de mensen vaak in huis. Dus dat vind ik niet zo raar.
Voor de gemiddelde doe het zelver is wd40 prima. het is zeker geen rommel. En je kan het overal kopen. Daarbij is het ook een beetje een plaats vervanger geworden voor het woord kruipolie. Iedereen weet wat je bedoelt als je roept spuit er maar een beetje WD in. En of dat nu wd40, imal, pb blaster of iets anders is maakt niet uit. De gemiddelde klusser geeft ook prima de verstelbare moersleutel aan als je roept. Geef mij even die bahco aan.
goed luchtje inderdaad Maargoed, omdat de grote beurt en de apk volgende week gedaan worden worden laat ik het hun mooi nakijken, ik laat nog wel weten of ze iets gevonden hebben.
Goed, de fofo heeft gister z'n apk weer overleefd, meteen de aansluiting van de trekhaak laten controleren, deze was droog en roestvrij. Ze hebben er wel voor me een nieuwe accu ingezet, deze hoef ik voorlopig niet te betalen, het is meer een test of de andere accu slecht was. Volgens m'n monteur kun je gekke dingen krijgen als de accu niet helemaal goed is. Dus nu is het afwachten, hopenlijk was dit het euvel,, en anders zal er verder gezocht moeten worden. Stef
Zoiets vind ik redelijk onzinnig, onderdelen vervangen zonder te weten of ze de oorzaak van een probleem zijn. In jouw geval is het heel simpel om te controleren of er stroomverlies is tijdens rust. Dus om dan zomaar een accu te vervangen...
dat is juist het probleem, er is geen stroomverbruik in rust en de laadstroom is goed, en na een week stil staan is het voltage van de accu boven de 12 volt. het is om de paar maanden dat de accu ineens leeg is. als nu het probleem is opgelost betaal ik de accu, anders niet. maar alle suggesties zijn welkom
Dus het probleem doet zich slechts eens in de zoveel tijd voor? Dat maakt het inderdaad een stuk lastiger.
Heb onlangs zelf ook zoiets gehad. Standaard een tweede loodaccu in de kofferbak onderweg naar werk. Alles doorgemeten op lekstroom. Uren Gelogd met CAN bus of alles goed was met de dynamo. Zelfs mn aftermarket/eigen elektrische knutselwerk allemaal er uit gesloopt. Want ja, de batterij die ik had was nog geen jaar oud... Uiteindelijk toch opgegeven en door ford laten kijken. Was het gewoon een batterij die van de fabriek af al niet goed was... Hoop stress om niks. Netjes van ford kostenloos vervangen. Dat zal het bij jou niet zijn aangezien het terug komt. Al eens geprobeerd stroom door zekeringen te meten met multimeter terwijl de boel af staat? Ik kon netjes zien welke zekeringen nog mA-tjes snoepte als je denkt dat alles af staat. Ik ben wat koppig in dat ik lang met issues door rijd en het zelf wil oplossen dus ik koop er dan gereedschap voor enzo.. Heb zelfs een nachtje een zelf geknutseld microcontrollertje in de auto gelegd die de spanning en tijd naar een sd kaartje schreef. Hoop dat je er achter komt, t rijd niet comfortabel met dat in het achterhoofd.
en hoe vaak was je accu dan leeg ? of bleef je auto continue stroom verbruiken ? de stroom door de zekeringen heb ik niet gemeten, ze hebben wel z'n meter om een accu kabel heen gezet : ik weet de waarde zo niet, maar er is mij verteld dat dit binnen tolerantie is. maar goed het geƫmmer is begonnen nadat ik de accu in november gewisseld heb ( of misschien toch nog net met de oude accu ? )
op dit moment zijn we bijna 5 maanden verder, en afgelopen vrijdag werd ik gebeld of ik de accu af wou komen rekenen Het probleem heeft zich niet meer voorgedaan, dus ik ga er maar vanuit dat de accu inderdaad niet helemaal 100% was. Bedankt allemaal voor het meedenken Stef