1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Accu soms spontaan leeg.

Discussie in 'Electronica' gestart door befje, 7 aug 2020.

  1. Goedemiddag,

    Ik rij een focus 2 uit 2010, sinds eind november sta ik af en toe met een lege accu.

    afgelopen november begon de ellende, sta je net op het punt om naar een verjaardag te gaan, accu leeg.
    snel even naar de gamma gefietst voor een nieuwe accu, accu gewisseld, geen problemen meer gehad tot eind april.

    (de accu is trouwens een duracc, normaal zou ik een bekender merk kopen, maar omdat ik zo niet wist welke accu ik moest pakken, en omdat dit merk een kenteken check had,heb ik deze maar meegenomen)

    Eind april weer accu leeg, garage gebeld, auto gestart met jumpstarter.
    de volgende dag accu door laten meten, accu was volgens de garage goed en de dynamo ook, en ze gooiden het er een beetje op dat ik zelf wat aan zou hebben laten staan ( wat natuurlijk kan)

    Vorige week vrijdag, weer precies hetzelfde, accu geeft 3 volt aan op de multimeter na 3 dagen stilstand.
    auto weer gestart met een jumpstarter, de spanning op de accu geeft 14 volt aan,dus ik neem aan dat de dynamo ok is
    half uurtje rond gereden, auto weer geparkeerd, motor uit, nu geeft de accu 12.5 volt aan.
    |Auto een week niet gebruikt en ook nu staat de accu op 12.5 volt.

    Nu ben ik zelf een beetje aan het zoeken geweest, en nu kom ik dus hier op het forum tegen dat de bluetooth module de boordcomputer actief kan houden, dit heb ik ondertussen aangegeven bij mijn garage, maar volgens de monteur zou dat te weinig stroom verbruiken om de accu na een paar dagen leeg te hebben.


    heeft er iemand een idee wat het zou kunnen zijn.

    Stef
     
  2. Misschien een lampje wat blijft branden? Dashboardkastje of kofferbak?
     
  3. Volgens de garage was het stroomverbruik in rust normaal, zou het lampje in het dashboard niet uit moeten gaan als de auto in rust gaat ?
     
  4. Heb je zelf eens wat ingebouwd? Een carkit bv?
     
  5. volgens mij is alles wat erop zit standaard vanaf de fabriek, misschien dat de afneembare trekhaak er later is ondergezet, maar dat weet ik niet zeker.

    maar verders geen dingen zoals versterkers ofzo

    ik heb deze auto nu sinds januari 2018 en nog nooit problemen gehad hiermee.
     
  6. Als je de auto op slot doet....al eens gekeken hoelang het duurt voordat het scherm definitief uit gaat?
     
  7. He zit met een lekstroom, zoveel is duidelijk. Nu nog uitzoeken waar.
    Heb jij toevallig een trekhaak?
     
  8. Ik heb gelezen dat dit 30 min moet zijn, zal het aankomend weekend eens bekijken :)

    er zit inderdaad een afneembare trekhaak op
     
  9. Kijk de stekkerdoos eens na voor de gein. In het verleden al veel vreemde storingen gezien door een rotte stekkerdoos.
     
    meeder vindt dit leuk.
  10. Inderdaad, stekkerdozen kunnen voor de meest vreemde storingen zorgen.
     
  11. ik zal vanavond als het een beetje is afgekoeld eens gaan kijken, maar hoe zou dit kunnen dan ? blijft er op de stekkerdoos stroom staan ookal is de auto in rust ?
     
  12. De pen voor de constante stroom zal onder spanning blijven staan als het goed is.
    Als je daar dan ergens sluiting hebt dan kan dat problemen veroorzaken.
    Ik heb wel eens eens stekkerdoos gehad die vol met water stond, veroorzaakte allerlei vreemde storingen.
     
  13. kijk dan niet alleen naar de stekkerdoos maar ook naar de module voor de trekhaak in je achterbak, die was laatst bij mij kapot.
     
    meeder vindt dit leuk.
  14. aan welke kant kan ik die vinden ? en wat was er kapot aan ? was er iets aan te zien ?
     
  15. bij mij zat die links achterin, achter de bekleding.
    op een of andere manier was die vochtig geworden (geen lekkage verder) en was de boel goed gecorrodeerd.
     
  16. Kabel vanaf de stekkerdoos volgen.
    Meestal zit de module ergens links of rechts in de kofferbak achter de bekleding bij mijn weten.
     
  17. [​IMG]
    dit is volgens Google de trekhaak module, kan hier zo niks aan zien, als ik de kabel achter de bekleding volg dan komt ie onder de auto uit :
    [​IMG]
    het is een beetje lastig te zien zo omdat er een mantel omheen zit, maar aan de mantel is geen beschadiging te zien. ook de stekkerdoos zier er volgens mij goed uit, ik zie iig geen sporen van vocht oid
    [​IMG]
     
  18. Stekkerdoos even open maken. Binnenin kan er corrosie zijn of sporen van vocht.
     
  19. ik krijg met het gereedschap wat ik heb maar 1 schroef los ( die zonder roest op de foto) de andere zitten muurvast.
    denk dat ik toch maar in de garage op laat lossen, de fofo moet toch voor eind deze maand gekeurd zijn, kunnen ze meteen ff kijken.
    trouwens in het ergste geval, is het een probleem als ik de module los haal ? de trekhaak word eigenlijk nooit gebruikt.
     
  20. Effe inspuiten met wd40 en een nachtje laten weken. Dat issie zo los
     

Deel Deze Pagina