1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ford fiesta (bj 2011) storing!

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door rsowner (ov), 10 jul 2019.

  1. goedendag,

    mijn fiesta heeft al lang een probleem, als je het gas intrapt dan begint die te schokken heel erg en in te houden, af en toe als die erg schokt springt tijdelijk motorstoringlamp aan.
    soms moet je dan een versnelling terug dan doet ie het wat minder , maar het is erg vervelend we kunnen het probleem niet vinden ondertussen alles al vervangen wat er te vervangen viel , twv 600 euro!
    nog steeds niet op gelost hij geeft als foutcode p0302 -cylinder 2 overslag getedecteerd (zie foto)
    iemand hier die weet wat het probleem is of dat het vaker voorkomt want ik weet het nu niet meer.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. geen idee om wat voor motor het gaat maar gok op een benzine motor.
    tevens geen idee wat er vervangen is.

    Als ik zo lees kun je diverse dingen hebben.
    als eerst is de ontstekking goed. eventueel bougie/ bobine wisselen met andere cilinder
    zijn je injectoren goed. eventueel injector wisselen met andere cilinder.
    tuurlijk wel een andere waar je bougie hebt zitten.
    verplaatst het probleem can cil2 naar cil3 en zit daar de injector van cil2 weet je dat dit een defect onderdeel is.

    tevens kun je compressie meting en cilinderlektest doen. dit samen met inspectie in de motor zelf met een borescoop.
    je zal hierna denk ik al veel meer weten
     
  3. Voor 600 eur vervangen ja maar wat ???
     

  4. bobine
    injectoren gewisseld om te zien of de storing van cilinder verandered
    lambda sonde
    ecu laten testen
    compressie test
    bougie kabels
     
  5. Is het probleem telkens of alleen met warme motor?
     
  6. is probleem ook heel de tijd op cil2. wat was de uitslag van de compressietes, hoe was de cilinderlektest
    bougies zijn die wel mee vervangen, staat er namelijk niet bij.
    als in alle gevallen probleem op cil2 blijft kijk met een endoscoop of hij inwendig geen verbrande klep heeft.
    controleer de tuimelaars of deze niet beschadigd zijn. heb je hydaraulische stotters hoor je ze

    gaat het om een 1.6zetec motor??
     
  7. Denk een 1250 deze kennen het probleem van verbranden kleppen
    daar ben ik wel bang voor dat dit het probleem is
     
  8. Zou je dat al niet zien bij de compressie test? @rsowner (ov) om welke motor gaat het?
     
  9. Nadeel van compressietest is dat je 250rpm draait, goeie motor perst direct de wijzer naar de 9 a 10bar. Slechtere motor pompt het na 3x na 8 a 9bar. Op papier lijkt het goed.
    Tevens slechte klepstotters of spelling is moeilijk te zien met compressietest. Ook met cilinderlektest is dat niet te zien. Maar dan kjn je wel direct zien of je motor lucht lekt, 15% verlies zou niet erg zijn. Meer wel
     
  10. @Henry-ST inderdaad warme motor
     
  11. @trucker0werner compressie test is oke was boven de 10 bar.
    het is een 1.25 motor , dus geen 1.6
     
  12. @Marco Morello 1.25 motor
     
  13. Is er ook compressie gemeten met de warme motor? Toen het probleem erin zit zeg maar?
     
  14. als ik lees dat black focus het volgende schreef
    "Denk een 1250 deze kennen het probleem van verbranden kleppen
    daar ben ik wel bang voor dat dit het probleem is"
    dan zou ik met een endoscoop in de motor kijken

    je had met bougies en injector gewisseld van positie maar probleem blijft bij cil2
    als dit klopt dan zal probleem dus mechanisch in cil2 zitten.
    vervuiling op een klep of inlaattraject zorgt ervoor dat 1 zuiger minder effectief werkt.
    gaan pingelen op de betreffende cilinder kan komen door lage compressie.

    vandaar een compressie test en cilinder lektest met koude en warme motor.
     

Deel Deze Pagina