Nu ik de assen en remmerij toch al gedemonteerd had voor het monteren van de spacers, gaf dit een mooie gelegenheid om die delen eens mooi op te knappen. Ben begonnen met de remmen (schijven en klauwen) en assen te stralen: Na het stralen alles voorzien van een nieuwe beschermlaag en een nette kleur: Aangezien Simon toch al bezig was heb ik hem gelijk gevraagd om mijn remschijven af te draaien. Ze waren nog perfect recht maar er is toch een fractie afgedraaid voor de zekerheid en ze zien er gelijk weer een stuk netter uit. Uiteraard ook de harten weer netjes van een laagje verf voorzien:
Ook de stofdeksels heb ik gestraald maar hier zat voor het mooie al wat te veel roest aan om die weer echt mooi te krijgen. Dus ipv die weer netjes te maken heb ik besloten 2 nieuwe te kopen. Vorig jaar heb ik voor de APK de naaf linksachter vervangen, de rechterkant was nog goed maar oogde door het gebruik van vele jaren natuurlijk niet meer zo mooi als die van de linkerkant, en al helemaal niet bij alle delen die mooi gestraald en geverfd zijn. Dus heb ik voor de rechter kan nu ook een nieuwe naaf gekocht: De abs ring van de oude naaf gedemonteerd, schoon gemaakt en op de nieuwe naaf gemonteerd: Die is nu ook weer netjes. Nu was het tijd om alle delen weer te monteren. Hier een foto met de spacers, stofkappen en assen: Hier met naaf: En met de remmen gemonteerd: Tevreden met het resultaat.
Vorig jaar heb ik na mijn laatste carbon update al verklapt dat er nog wat op dat gebied in de planning stond. Voor zijn vorig jaar alle delen die in carbonfolie gewrapt waren vervangen door echt carbon. Erg gaaf, maar de kenners weten dat de diffuser van mijn achterbumper ook gewrapt is in carbonfolie. Nu is dit natuurlijk niet zomaar te koop in echt carbon omdat het geen los deel is maar 1 geheel met de bumper zelf. Toch zou het mij wel erg gaaf lijken om dit toch ook in carbon te hebben. Aangezien ik liever in oplossingen denk dan in problemen, ben ik eens gaan kijken naar wat er eventueel mogenlijk zou zijn. Via de Revrun waar ik vorig jaar samen met @MartijnST heb deelgenomen terecht gekomen bij DoubleMcarbon. Die doen aan carbon skinnen. Dit houd in dat delen worden gewarpt met echt carbon, vervolgens meerdere lagen epoxie krijgen om het carbon te vullen, vervolgens word het glad geschuurd en als laatste afgelakt. Een mooie manier dus om de diffuser alsnog in echt carbon te krijgen. Dus bumper gedemonteerd en naar Velsen noord gebracht zodat ze daar hun magie erop los kon laten. Hier wat foto's van het proces. De folie verwijderd. Klaar om geschuurd te worden: Geschuurd en het sleepoogkapje dicht laten plamuren voor een strakker geheel: De diffuser opgelegd met een 600 grams carbonlaag die net uit de vacuumzak komt: Het carbon gevuld met uiteindelijk 4 lagen epoxie: En geschuurd en klaar voor de spuiter. Nu werd het tijd voor de spuiter. Deze heeft eerst de kleur opnieuw aangebracht om vervolgens het geheel 2 keer af te blanken. Het resultaat mag er dan ook zeker zijn: Voor het terug monteren van de bumper heb ik nog 2 nieuwe bevestigings beugels aangeschaft in RVS om de oude stalen te vervangen. Al met al ben ik superblij met het resultaat en de look van de RS nu met alles in echt carbon. Daarbij hebben ze ook mijn oliedop voor het kleppendeksel in carbon geskinned. Hier heb ik alleen nog geen foto van. Dit heb ik laten doen omdat ik een andere oliedop moest hebben voor het nieuwe kleppendeksel dat eigenlijk van een RS is. Dus van de sloop een dop gehaald die past. Helaas was dat geen hele mooie meer op te zien dus vandaar ook in carbon laten maken. Foto's daarvan volgen snel
Inmiddels is de RS ook weer helemaal gedapt en gecoat en staat ze helemaal klaar voor de eerste show van dit jaar, namelijk de IAMS. De international amsterdam motorshow. Hier is de RS vanaf woensdag 3 april tot en met zondag 7 april te vewonderen op de stand van Revworks in de amsterdam Rai. Ook zullen @MartijnST en ik dit jaar weer deelnemen aan de Revrun met de RS. Voordat het zover krijgt de RS nog wat updates die ik hier tzt ook zal plaatsen.
Lekker bezig geweest Herman, en ik zelf natuurlijk ook ...........maar dat wist je alwel Ben zeer benieuwd naar de reacties op de IAMS op jou RS1
Thnx Gerard Kijk ff op www.revworks.nl Daar kun je alle info vinden. Zit alleen wel vol voor dit jaar geloof ik. En het is trouwens ook alleen voor de "sportieve performance' auto's Thnx Simon. Ik ben ook heel erg benieuwd
“Sportieve performance auto’s” Een MK3 ST hoort daar niet bij? Die BMW’s van die idioten die ik vorig jaar tegenkwam, waren verre van speciaal of uitermate sportief . Wat betreft je RS, lekker bezig!
Vorig jaar (of een jaar eerder?) reed er ook minstens 1 ST mee, dus dat zal geen probleem moeten zijn
Ah okee. Maar als ik het goed begrijp hebben jullie dus met een mk1 RS en een fiesta ST meegereden? Dan kan ik voor volgend jaar oid ook eens kijken met mijn MK3 ST haha. lijkt me sportief genoeg.
Wellicht heb ik het niet handig geformuleerd, Ik doelde namelijk niet op Rob persoonlijk met het idee dat zijn ST niet sportief genoeg zou zijn. In tegendeel zelfs. Was meer een algemene opmerking. Ik ben dan helaas nog in het buitenland voor werk. Ik ben er zelf zondag en neem de RS savonds dan weer mee naar huis. Niet helemaal Rob. Martijn was mijn navigator. Je meld je als team aan dus we zijn samen met mijn RS geweest. Maar als je het leuk vind zou ik zeker eens informeren. Wij vonden het een geweldig weekend, goede sfeer, mooie route, alles tot in de puntjes goed geregeld. Daarom doen wij dit jaar weer mee. Mooie ervaring