1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie slippende koppeling

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Mike M, 20 jul 2018.

  1. De test voor de koppeling bedoel je? Die heb je net gequoted.
     
  2. Ik dacht begrepen te hebben dat bij de versies zonder start/stop de koppeling altijd vervangen werd (en er geen specifieke software update voor dit doel is).

    Gezien bovenstaande lijkt dat veranderd tr zijn.
     
  3. Precies, ik dacht ook dat mijn koppeling vervangen zou worden. Blijkbaar niet dus.
    Bijkomend nadeel is dat mijn tuning overschreven is...
    De vraag is dan ook, hoe meet míjn auto nu de slippende koppeling (zonder start/stop systeem)?
     
  4. Niet, denk ik. Maar een slippende koppeling kun je zelf ook herkennen.
     
  5. Maar waarom is de PCM software dan vervangen?
    Slippende koppeling herken ik wel, dat ruik je wel en aan je toerenteller zie je het.
     
  6. Die PCM software is aangepast om bij overmatig slippende koppeling het motorvermogen omlaag te halen om overbelasting, en daarmee schade te voorkomen.
     
  7. Ook ik ben aan de beurt.
    Van de week de brief gehad en volgend week afspraak.
    gaat om de 1.6 Ecoboost.
    Wat hield "de test" nou precies in?

    Ik heb nu nergens last van een wil dat graag zo houden.
    Mocht er wat stuk gaan wordt dat alles vervangen of bv alleen de platen en moet ik de rest zelf betalen?
     
  8. Staat dat niet allemaal netjes in de brief? ;)
     
  9. nee helaas.
     
  10. De nut van de software begrijp ik ook totaal niet. Ja de meeste bestuurders merken het zelf al op als de koppeling niet meer aankan.
    Deze actie is te voorkomen dat er bij een slippende koppeling meer schade komt, en dan vooral dat er geen brand kan komen.
    Gok dat ze in amerika paar gevallen voor de rechter zijn gekomen, waar brandschade is geweest door defecte koppeling.
    je hoort ze al zeggen."ja meneer de rechter maar er branden geen storinglampje dus kan ik toch gewoon met 1.5ton beladen aanhanger de berg nog op rijden. Dan mag ik toch niet langs de kant moeten staan met rook onder me motorkap vandaan"

    Anders kan ik zoals ik aantal keer heb gezegd in dit topic niet begrijpen waarom de software nodig is. Alleen wel fijn dat je dan toch nog van a naar b kan zonder hem helemaal op te stoken.
     
    PhoenixNLx, Bert-64 en gerardTDCI vinden dit leuk.
  11. Dat zou me verbazen, volgens mij is de enige Focus die daar met een handbak verkocht is de ST en de RS. De gewone Focus is daar alleen met automaat verkocht.
     
  12. @Mustang
    Dat maakt het idd het zo gek.
    Geen idee of de focus daar met een geroboticeerde handbak is verkocht of geleverd.
    Anders kan de actie ook van getrag komen of de koppeling fabrikant.
     
  13. Vind het nog steeds raar dat de 1.6TDCI niet terug hoeft. Koppeling is koppeling of zie ik het verkeerd?
     
  14. In Amerika hebben ze alleen de DCT als automaat gehad en die heeft ook genoeg problemen met de koppeling gehad. Niet voor niets is Ford met de DCT gestopt en zijn ze overgestapt op automaten met koppelomvormer.
    De koppeling van de DCT is natuurlijk wel compleet anders dan die van de handbak.
     
  15. Andere koppeling en versnellingsbak.
     
  16. In de USA is de Focus 3 ook gewoon met handgeschakelde versnellingsbak verkocht. Ondanks dat de automatische transmissie in de USA nog verreweg het populairst is wint de handgeschakelde versnellingsbak steeds meer aan populariteit.

    De terugroepactie voor de koppeling is geïntroduceerd in de USA. Hier was het aantal voertuigen waarop de terugroepactie van toepassing is vrij klein. Dit komt voornamelijk doordat de 1.5 en 1.6 ECOboost nooit in de Focus 3 zijn geleverd in de USA. in de Focus 3 is de terugroepactie daar dus alleen van toepassing op de 1.0 ECOboost met handgeschakelde versnellingsbak. Pas veel later is de terugroepactie overgewaaid naar Europa. In Europa is het aantal voertuigen waarop de terugroepactie van toepassing is vele malen groter.
     
  17. Het is ook nooit goed....

    Doen ze géén terugroepactie en er gebeurd wat is het moord en brand schreeuwen
    En doen ze het wel vind men het onnodig...
     
    gerardTDCI en Kees37 vinden dit leuk.
  18. Het is het amerikaans denken van ford zelf. Koppeling gaan al zo lang kapot diverse keren bak laten dicht lassen ivm drukgroepveren erin gevlogen waren. Nooit een actie bij die bak gezien. Wel mooie reparaties gehad ermee.

    Punt is denk dat in nl we meer erover denken dat het onze fout is. In usa moet je 40paginas uitprinten wat je zoal niet moet doen met auto. Anders slepen ze je voor de rechter.
     
  19. Ja, voor een aantal zal de terugroepactie te laat komen. Terugroepacties ontstaan vaak nadat er bij meerdere auto's dezelfde klacht naar voren komt.
     

Deel Deze Pagina