@Marco Morello Ik heb die al een paar keer voorbij zien komen idd. Maar nu heb ik van die driehoekige. http://www.vospers.com/parts/genuine-ford-focus-c-max-drivers-side-wing-mirror-lamp-assembly.html Ik wil ze uiteindelijk ook in LED, maar nog niet gevonden in deze vorm.
Oke, Babylonische spraakverwarring; ik dacht dat je met zoekverlichting, de instapverlichting (puddle light) bedoelde.
Gisteren de facelift lampen ontvangen van een forumlid. Oude eruit Even schoonmaken[emoji13] En voila! Super blij mee! Tijdje terug begonnen met de Bi-xenon projectors in te bouwen in een tweede set originele koplampen die ik redelijk goedkoop kon kopen. Zat wat werk aan het glas/kunststof wat bekrast was. Het eraf halen van de lens (zo noem ik het maar even) was toch best een uitdaging. Man! Wat zat dat vast. Verschillende filmpjes gekeken op YT over tips en tricks, uiteindelijk goed gekomen. Maar het viel zeker niet mee naar mij mening.
Er zitten verschillende rubberen en metalen ringen bij om het geheel goed te laten passen en vast te zetten. Dan even goed controleren of de projector niet gedraaid zit. Rechts zat op de bovenste foto nog gedraaid. Toen de lenzen aangepakt. Vanmorgen alles vast gezet en is nu inmiddels een paar uur aan het drogen. Vanavond nog afmonteren, nog wat aansluit werk en dan monteren.
Wow dat zijn heel erg mooie koplampen. Wil je de mijne ook doen[emoji39] en die achterlicht ziet er top uit[emoji106] voor de rest ook mooie cmax Verstuurd vanaf mijn SNE-LX1 met Tapatalk
Gisteren avond even een rondje gereden door een onverlicht bospad, wat een licht! Licht kleur is trouwens 5500K. Volgens dit schema zouden de H1 XB35 lampen het meeste licht output geven met de wat “blauwere” kleur. Vandaar dat ik voor deze kleur ben gegaan. Als ik ze perfect heb afgesteld met het koplamp apparaat op mijn werk kan ik eens een filmpje posten van het super strakke licht beeld. De koplampen lenzen heb ik idd nog beschermt met twee laagjes Gyeon Mohs met een droog tijd van minimum een uur tussen de twee lagen. Nog even netjes gewassen
Super strak en netjes !!! Achterlichten staan zeker goed, en die koplampen ook super Ga voor mn IBIZA hetzelfde proberen, weet van de Ford koplampen dat die glazen echt waanzinnig vast zaten, hoe heb jij ze eraf gekregen?? Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk
Ik heb dit filmpje uit eindelijk een beetje aangehouden, vooral de temperaturen en tijd in de oven. (115 graden en 20 min) ik heb de eerste koplamp erna nog drie keer terug in de oven moeten doen om nog eens op te warmen. De tweede ging een stuk beter. Ik heb de projectors van Retrofitlab. Op Ali zijn ze zeker goedkoper maar met dit soort dingen die zoveel moeite kosten wilde ik een beetje zekerheid. Echter snapte ik eerst niet waarom het op bovenstaand filmpje zo makkelijk ging. Dat zijn volgens mij nieuwe maar imitatie koplampen. Hun werken daar veel mee, blijkbaar zitten die wat minder vast als de originele Ford lampen. Ook hebben hun Permaseal tools om ze los te halen. Dat kan je wel eens helpen. Achteraf was dat misschien een goede oplossing.
Mooi en respect hoe je de koplampen omgebouwd hebt, lichtbeeld en looks echt gelijk aan origineel , verder op de filmpjes, moeten het inderdaad imitaties zijn, op zich niks mis mee, Weet wel dat de originele ford koplampen erg lastig uit mekaar te halen zijn, glas van behuizing af bedoel ik...was daarom erg happy de originele koplampen toen over te kunnen kopen.... Ga op zoek voor de Ibiza voor imi koplampen en ook retrofit lenzen en zie dan wel of het lukt....[emoji16] Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk
Omdat ik de ST2 wielen wilde gebruiken voor de winterset heb ik deze eerst laten richten/rechten. Er waren er twee goed krom na aankoop. Na alle tijd die ik zelf in het spuiten heb gestoken wilde ik dus dit eigenlijk gewoon goed hebben. Via een goede kennis een richter in de buurt gevonden en deze gecontacteerd. Na een weekje kon ik de velgen ophalen en ik ben meer dan tevreden over zijn resultaat. Heerlijk dat het weer rijd. Ondertussen een set nieuwe winter sloffen besteld. 4 December Nu de velgen goed waren kon het polijsten en coaten beginnen. Velgen en naaf dopjes gepolijst en in een laag Gyeon Rim en 24 uur later in de Cancoat gezet. 10, 11 en 12 December Ik had een week verlof omdat ik mijn dagen nog moest opmaken dit jaar. Nu kon ik weer wat tijd aan de Max besteden. Onze beide auto’s staan in een coating. Geweldig spul, maar ik mis het zo erg om lekker de wagen(s) te vertroetelen met een laagje wax, dat ik de Ford maar ben te beginnen te polijsten zodat de coating eraf is en ik weer kan waxen op in ieder geval nu een wagen. Nu voorzien van een laagje Fireball Fusion Wax. Een wax met Sio2 bestanddelen. Een dik aangeduid punt op de te Do List van de Max was ook zeker om de remmen aan te pakken. Die roestige remijzers zien er niet uit. De remschijven en blokken voor waren sowieso aan vervanging toe, dus deze gelijk vervangen. Vooraf remklauw stickers besteld in de kleur antraciet metallic en deze onder de blanke laag mee gespoten. Winterset er gelijk opgezet. Na een dagje rust een extractor gehuurd in buurt om 14 December het interieur aan te pakken. Althans eraan te beginnen. Planning was dus om alle stoelen eruit te halen en na het stofzuigen het hele tapijt te diep reinigen. PAS OP, FOTO’S KUNNEN AFSCHRIKKEN[emoji16] Van het een komt het ander, je ben bezig met iets en achter een ander interieur deel zie je weer meer vuil.[emoji57] Reservewiel in Swissvax Autobahn (velgenwax) gezet en band ook netjes voorzien van een dressing. 80km/u sticker netjes naar voren gezet. Nu rest alleen nog de hemel bekleding en de witte A, B, C en D stylen. Word vervolgd.
Zier er weer goed uit, respect wederom, maare heb wel een mooie Seat Ibiza om te poetsen hoor....[emoji6][emoji6][emoji1787][emoji1787] Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk
@Tembaco Goed bezig!! Je kunt wel zien goe smerig soms een auto kan zijn. Laatst bij een grote update nog wat kleingeld gevonden en een sleutel van de vorige eigenaar. Zie mijn topic.