1.6i 16V 100pk Motor vervangen focus CC

Discussie in 'Performance' gestart door stekdehey, 10 mrt 2017.

  1. Dit is niet de schuld van de RDW, maar van Ford. Ford vond het blijkbaar niet passen bij de ST dat je daar met een dikke aanhangwagen achter hangt.
    Of het technisch een probleem gaat zijn, weet ik niet. Ik weet ook niet of de T5 in de V50 technsich ook helemaal hetzelfde is als in de ST. Ik denk dan aan koeling etc.

    Zelfde gezeur met de Focus III 1.6 Ti-VCT.
    Precies dezelfde motor als in de Focus II. Nagenoeg hetzelfde gewicht en toch mag de Focus III maar 800kg trekken en de Focus II 1200kg.
    Is dus ook willekeur van Ford.
     


  2. Klopt. De kont van de cc is inderdaad een beetje wiebelend vooral bij zijwind.
    Ik heb op de achter al andere schokbrekers gezet.

    Er komt zeker geen st motor in. Het is wel leuk. Maar het blijft een cabrio en daar moet je mee toeren. Niet racen. Bovendien is de twee liter standaard geleverd. En hierbij hoef ik de remmen en ophanging niet aan te passen.

    De twee liter motor is in diverse uitvoeringen geweest van de focus en cmax. Een bevriende autosloperij houd in de gaten wanneer hij zon motor binnenkrijgt. Dan kan ik heel de auto ophalen. En gebruiken wat ik nodig heb.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  3. Een 1.6 heeft toch remtrommels achter en kleinere remschijven voor dan een 2.0?
     
  4. En andere ophanging, uitlaat etc etc.
     
  5. Helemaal mee eens :thumbs:
    Ik denk dat een 2.0 de betere oplossing is, en kan de zware CC goed aan.
    Succes !
     
  6. De 2.0 Duratec HE heeft inderdaad grotere remschijven voor en achter als de 1.6 Duratec. Daarnaast zijn ook de versnellingsbak, aandrijfassen, veren/schokbrekers, uitlaat, brandstofleidingen vanaf de tank, motorruimte kabelboom, PCM en de meeste overige aanbouwdelen van de motor anders.

    Alles bij elkaar zijn het dus nog behoorlijk wat onderdelen die vervangen moeten worden bij de ombouw naar een andere motor.
     
  7. Wel gaaf dit ombouw op het duitse forum.... of het allemaal optimaal rijdt vast niet, maar lol heb je zeker, alleen al vanwege het feit dat je iets unieks hebt.

    [​IMG]
     
  8. Die frikadel heb maanden lang te koop gestaan op marktplaats geloof ik..
     
  9. Heb hier wel eens een foto langs zien komen van een ST met aanhanger
     
  10. Die heb ik ook wel gezien. Die jongen had een oranje ST met ook een oranje KTM motor. De ST zou het ook prima aankunnen, echter vond Ford het niet nodig dat de ST als trekker zou dienen. ;)
     
  11. Ik zou best nog eens de voorbumper van een CC als update overwegen. Heb in A'dam eens een gespot. ( kan topic niet meer vinden)
     
  12. Ter info: Als de vermogenswinst meer dan 40% is, moet de auto opnieuw door het RDW gekeurd worden. Men gaat dan rijproeven doen in Lelystad. Als je dat achterwege laat en er toch mee gaat rijden, rijd je in een niet gekeurde auto en ben je niet verzekerd. Kan ook problemen met de APK opleveren.
     
  13. 1.6 naar 2.5
    100pk naar 225pk
    Alleen rdw den bosch geweest waar alleen onder de kap gekeken is.en staat nu netjes op kenteken als 2.5 st. Is ouwde situatie die jij beschrijft denk ik.
     
  14. Ik denk dat bij jou is besloten om naar minder aspecten te kijken aangezien de motor en de nodige andere dingen zijn overgezet uit een donor auto.
     
  15. Denk eerder dat het te maken heeft dat de combinatie gewoon bestaat.
    En dat daarom dat rijden niet nodig is.
     
  16. Is het misschien toch handiger om de 1.6 in te ruilen voor een 2.0?
    Scheelt een hoop gedoe en volgens mij zijn er nog genoeg te vinden.
     

Deel Deze Pagina