1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Merk schroefset en rijkwaliteit?

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Cydro, 28 feb 2017.

  1. Ik ben in de markt voor een schroefset voor mijn mk1 focus, alleen zit nog te twijfelen over welk merk. Neem JOM, bij het ene automerk is die stug, en bij de andere niet. Ik wil liefst wat comfort behouden, al is dit ver gezocht met een goedkoop setje, daar ben ik van op de hoogte. Zijn er andere die hier rondrijden met een focus op een schroefset, en wat zijn jullie belevingen ervan? (Kwaliteit maakt mij niet heel erg uit, dus graag geen preek over lekke dempers na X aantal kilometers):dance:
     
  2. Heb onder de sedan een setje ta technics gehad, spijkerhard maar nooit iets van lekke dempers gehad oid.
     
  3. Ooit een Colt gehad uit 2002 en daar een schroefset onder gezet van een volvo s40 (lees zwaardere auto), maar na 2 weken terug gebouwd ivm rugpijn, zowel ik als mijn vriendin. Is het zo erg zo een setje, of valt het mee?
     
  4. schroefsets en comfort gaan niet samen.
     
  5. Nee, is logisch, maar wil wel nog een kleine veerweg hebben..
     
  6. nee zo gek was het niet ;) maar comfortabel was het ook niet. maarja wat al eerer genoemd is een schroefset neem je niet voor comfort.

    kortom ik vond het goed te doen :D
     
  7. Ik was blij dat bij mijn de auto de schroefset vervangen was door een stel normale KYB dempers en Eibach veren.

    Laag ziet er leuk uit, maar als je moe van je werk terugkomt oid, wil je wel iets comfort om rustig naar huis te zoeven.
     
  8. ik heb zelf nu een schroefset van ap en vind hem nog best gaan
    niet bar stug
    maar dat kan ook komen omdat hij niet op zijn laagste stand staat
     
  9. Kijk, dat zijn reacties waar ik wat aan heb. Ik heb mijn Volvo s70 weggedaan omdat ik die comfort maar saai vond, dus een beetje stugheid vind ik helemaal niet erg. Ik ga er deze week nog 1 bestellen, en dan gooi ik die er eerdaags op. (Achter draagarmen vorige week vervangen dus alles is goed gangbaar:cheer:) ik laat zeker even weten wat mijn bevindingen zijn!
     
  10. Bij Bilstein is dit best te doen hoor, wel niet echt de goedkoopste,maar je krijgt waarvoor je bataalt
     
  11. Juist setjed voor weining zijn er zat maar het is allemaal zooi.

    Kwaliteit kost geld zo simpel is dat ..

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     
  12. Er zit in schroefsets veel kwaliteit verschil, niet alleen qua materiaal maar ook demping. Maar daar betaal je ook wat meer voor. KW heeft top spul.
     
  13. het is zeker waar dat je bij KW goede vering koopt
    maar als dat een halve auto kost vind ik het ook niet grappig meer

    er zijn naar mijn idee ook schroefset's die niet heel duur zijn een best aardig presteren
    als je het puur voor wegleging doet zou ik ook naar semi slicks gaan zoeken
     
  14. #14 dutchguy, 1 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mrt 2017
    Semi-slicks gewoon lekker niet doen, dat is slecht advies!
    In de regen dramatisch slecht (en dat doet het nogal vaak in Nederland)
    Daarnaast zijn heel erg veel lichtmetalen wielen niet sterk genoeg en breek je het hart er uit.

    Verder snap ik sowieso de gedachte van een schroefset niet helemaal.
    Je wilt verlagen... OK Je wil een betere/sportievere wegligging.... OK <--- tot zover snap ik het.
    Dan kies je toch voor en normale verlagingsveer zoals bijvoorbeeld Eibach, Weitec of KW in combinatie met originele of sport-dempers?

    Het nóg lager willen of het constant verstellen van die dingen is in Nederland totaal niet praktisch met alle verkeersdrempels en overige rotzooi.
    Daarbij ook het feit dat zodra je de hoogte aanpast je de auto eigenlijk gewoon weer uit moet laten lijnen......

    Leuk voor een showcar die alleen op en af de trailer wordt gereden, of voor de serieuze circuit-auto die voor ieder circuit opnieuw afgesteld wordt.
     
  15. #15 steelmaster, 1 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mrt 2017
    ben het helemaal met je eens een schroef set is het beste als je heel laag wilt of als je het Circuit wilt gaan
    en op het Circuit zijn semi slicks wel leuk als je geld en velgen te veel hebt (en het niet nat is)

    bij mij was het zo dat ik vond dat de achterkant wat te laag stond met mijn eibach set
    kon ik 3 dingen doen
    1. hulp veren en hopen dat hij een 1 cm omhoog ging
    2. veren op maat laten maken
    3. of een schroefset en die 1x op de gewenste stand zetten

    dat was voor mij de rede dat ik een schroefset heb en ook niet op de laagste stand heb staan
     
  16. Grootste nadeel vond ik met de schroefset dat alles dubbel zo veel te lijden heeft, bij mij stond ie op het laagst +- 7cm van de grond waardoor de stand van de wilen ook heel onnatuurlijk waren en de lagers er binnen de korste tijd uit lagen....
     
  17. Ik heb een aantal.autos gehad.die maximaal laag stonden eigenlijk nooit iets gehad .

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     
  18. Ik rij momenteel met bc-racing en dat bevalt eigenlijk super goed.
    in 30 standen hardheid te verstellen en ook een behoorlijk eind in hoogte te verstellen.(mag ook wel voor 895 per setje)

    Goedkope setjes zou ik persoonlijk niet aan beginnen. Zou dan eerder kijken naar ap, weitec en dat soort dingen.
     
  19. 895 is een goedkoop setje
     
  20. 895, goedkoop? Duidelijk geen verstand ervan zie ik. Bedankt voor de adviezen, maar de enigste reden dat ik omlaag wil is voor de looks. Heb een setje triple s aangeschaft, en ga eens kijken hoe dat rijdt. Mocht het tegenvallen, gaan ze op marktplaats en dan koop ik een ap set oid. Laat jullie van de week wel wat mijn bevindingen zijn qua comfort !
     

Deel Deze Pagina