1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aantal puntjes

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door jitzzzze, 6 jun 2016.

  1. Dat gaat lukken; heb hulp beschikbaar (plus een volledig ingerichte garage). Heeft iemand een onderdeelnummer van die strips?

    Blijft eigenlijk alleen het onregelmatig, schokkerig, rijden over.
     
  2. [​IMG]

    Bij mij kwam hier het water binnen. Precies hoe jij het beschreven hebt. Eigenlijk niks te zien aan de buitenkant op wat haarscheurtjes na. Na deze rand gekit te hebben is de auto weer waterdicht.
     
  3. Je plaatje doet het helaas niet.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T310 met Tapatalk
     
  4. Tja dat is een dropbox of forum bug. Plaatjes van dropbox worden niet getoond.

    Even plaatje openen in nieuw tabblad en dan werkt het.
     
  5. Had dit weekend al een bus carrosseriekit gehaald om morgen overdag de daklijsten eraf te halen en te kijken wat er nodig is.

    Toen zag ik vanmiddag het weerbericht voor morgen :D

    Dus dat loshalen en kitten heb ik dus net gedaan. De strips zaten met dubbelzijdig tape vast en met van die interieur-verwijder-tools had ik ze er zo af. Ze zien eruit alsof ze zo weer terug te plakken zijn.

    Onder de strips en bij het kofferbakscharnier zaten scheuren. Onder de strips vooral aan de achterzijde, maar tot aan de vooruit zaten kleinere scheurtjes. Dus heb alles van voor tot achter dicht gekit.

    De strips heb ik nog niet terug gezet, wil eerst zeker weten dat het nu wel waterdicht is.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T310 met Tapatalk
     
  6. Vooralsnog is het droog binnen :D
     
  7. #27 John.D, 15 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 aug 2016
    Mooi dat hij droog blijft:) Wat je omschrijft over het schokken: Ik heb hetzelfde als jij. Lijkt het alleen te doen zodra ik naar rechts stuur met een klein (Inhoudend) schokje van de motor als gevolg. Naar links doet hij dit vooralsnog niet. Kan in het onderhoudsboekje niet terugvinden dat de dealer de bougies heeft vervangen afgelopen 6 jaar dus ga daar mee beginnen. Daarna kabels etc. Mocht ik er vanaf zijn tzt zal ik het hier laten weten.

    Eerst dacht ik dat het aan de stuurbekrachtigingsmotor lag, maar omdat hij het niet doet met naar links sturen sluit ik dat nog even uit.

    gr.
    John

    Edit: Uitvoerig getest. Met en zonder cruise controll radio airco etc. Hij doet het bij zowel links als rechts sturen en alle twee de kanten op bij een stuuruitslag van ongeveer 45 graden.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     
  8. Het draaien aan het stuur en dan geen gas bijgeven resulteert bij mij in het schokken. Airco aan of uit maakt niet uit. Verder dan dit kom ik niet; kan ook niets bedenken anders dan een stekker die slecht contact maakt.

    Mijn bougies zijn van afgelopen januari; ik geloof wel dat die goed zijn.

    Ik hoor graag wat je bevindingen zijn :)
     
  9. Net de remschijven en blokken vervangen, ook eens goed onder de auto gekeken daar hij toch op de brug stond.

    Het viel me op dat de binnenste draagarmrubbers wel erg slecht zijn. Die ronde, die naast de uitlaat zitten zeg maar.

    Zou dat de oorzaak kunnen zijn van het schokkerig rijgedrag? Dat bij het kracht erop zetten van het versnellen of een bocht dat de draagarm zich met een schok anders zet?
     
  10. #30 jitzzzze, 11 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 apr 2017
    Nu ruim een half jaar later ben ik erachter

    2 maanden terug de draagarmen voor vervangen en de wagen laten uitlijnen. Het schokkende weggedrag was even verdwenen maar kwam met een week of 3 weer terug.
    Omdat de banden wel erg veel herrie maakten en hij soms wat wazig stuurde (het voelde als een versleten wiellager) kwam ik er na even Googlen erachter dat de banden best wel eens gecupt zouden kunnen zijn. Even met de vlakke hand erover bevestigde mijn vermoeden.

    Vanmorgen de wielen kruislings verwisseld en hij rijdt weer als nieuw. Geen herrie, strak sturen en geen geschok meer in de bochten.

    Als het schokken weer begint wissel ik de wielen weer om totdat ze versleten zijn. Er zit nu nog steeds 4/5 mm profiel op. Ik ben er dus op tijd bij.

    Ik rijd nu op Dunlop BluResponse in de maat 195/65/15 op stalen velgen. Die koop ik dus niet nog een keer
    Jammer, want het zijn meer dan prima banden voor normaal straatgebruik.
     
  11. #31 nctnico, 11 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 apr 2017
    Ik heb ook Dunlop Bluresponse (binnenkort gaan de 7e en 8ste band erop) maar beslist geen last van cuppen. Mijn ervaring in het algemeen is dat cuppen ook samen gaat met versleten schokbrekers. Ik heb bij mijn auto de schokbrekers bij 150k km laten vervangen.
     

Deel Deze Pagina