1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sp / Fi audio - Its Alive!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Jb_, 28 mrt 2016.

  1. Waarom werk je eigenlijk met MDF tegen het dak aan?
    Bitumen had toch ook gekund?
     
  2. Tegen vervorming van het dak?
     
  3. Ik wilde bijna vragen waar die rozestrip voor was.
    Tot ik zag dat dit voor het vrezen was !
     
  4. Haha, dat denk ik ook van niet. Ik heb het geheel ook behoorlijk onderschat. Ieder plankje, plaat, buis moet 10 keer gemeten, gepast en weer aangepast worden om het er naar mijn zin in te krijgen.

    Hopelijk haal ik streetpower 19 maart.

    Het MDF aan de achterkant van de auto wordt de bovenkant van de kist, voorin de auto om het dak harder te maken om flex tegen te gaan. Het zou balen zijn als alles in/terug gebouwd is en ik dan nog verstevingen moet maken. Purren in je auto geeft echt een rotzooi :P

    Yep, werkt perfect voor ronde vormen te frezen. Goed gereedschap is het halve werk.
     
  5. Ik bedoelde op een algehele controle ik denk dat dan controleren ze je hele wagen .ik denk dat je er niet mee weg komt. Je gaat zowie zo over het max toelaat bare gewicht heen dus daar heb je al een probleem mee.



    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     
  6. Omdat de vering nog aangepast moet worden en het sowieso wel fijn is om nog bij de schokbreker te kunnen is er een klein vakje uitgefreesd.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    En de bovenkant erop!

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. Wow wordt dat 1 grote kist? :shock:
     
  8. Wat ga je trouwens spelen?
    PD of EMMA ?
     
  9. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je wheel clearence.
     
  10. Ja, alles achter de voorstoelen wordt kist.

    PD, lekker wapperen op 28 hz.
     
  11. #211 Jb_, 11 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 feb 2017
    Hij hing behoorlijk laag maar er zijn inmiddels versterkte veren gemonteerd.

    De eerste set die ik geprobeerd had waren veren die 5 cm langer zijn dan de originele lengte. Ik hoopte dat deze door het gewicht ver genoeg in zouden zakken om de schokbreker vast te kunnen zetten. Helaas waren deze zo stug dat ze nog geen cm inzakten als we met 2 man in de kofferbak gingen staan. Ford Focus monstertruck!

    [​IMG]

    [​IMG]

    De andere veren passen perfect en zijn nog steeds erg stijf. Nu staat hij nog behoorlijk hoog maar hij zal nog wel wat inzakken als de accu's en subs er in komen.
     
  12. caravan hulp veren tussen de standaard veren is dat ook nog een optie ?
     
  13. Echt insane Bass

    Het glas en de deur bewegen niet echt zo als in beeld.
    Ze trillen wel. Maar door de traagheid van de camera lijkt het te golven.
     
  14. Nog steeds monstertruck style??:P
     
  15. #216 Jb_, 8 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mrt 2017

    Niet meer zo erg als op de eerste foto's maar hij staat een stuk hoger dan standaard. Er komt nog wel een hoop gewicht bij oa de accu's, subwoofers en de rest van de kist dus misschien zakt hij nog verder in.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Aan de andere kant lijkt het me prettiger rijden als hij wat hoger staat zodat ik nog makkelijk over oa drempels kan. Ik zou er altijd nog een winding af kunnen slijpen zodat hij iets lager komt te staan.

    Door een combinatie van het slechte weer van de afgelopen weken en gebrek aan motivatie heb ik er weinig meer aan gedaan sinds de laatste update. De eerste laag mdf voor het voorpaneel van de kist is op maat gemaakt en de gaten voor de subs zijn er uit gefreest. Het voorpaneel wordt straks 3x25 mm mdf met een metalen buis soortgelijk aan de "stripper pole" die tussen de bodem en het voorpaneel gaat komen

    [​IMG]


    Mijn huidige velgen zijn door een ongelukje behoorlijk krom. (Nooit een vrouw die net haar rijbewijs heeft gehaald laten rijden :))
    Gelukkig had [MENTION=25104]GewoonD[/MENTION] nog een setje standaard lichtmetalen velgen liggen die er tijdelijk onder komen. De huidige velgen laat ik repareren en worden sp audio oranje. De binnenkant van de velg wordt gewoon zwart om praktische redenen. Het wit is bijna niet schoon te houden en ik ben te lui om alles 2 keer per week te poetsen :p. De velgen hebben niet echt prioriteit dus dat word een mooi klusje voor in de zomer.

    [​IMG]
     
  16. #217 Tigershark, 8 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mrt 2017
    [MENTION=11346]Jb_[/MENTION]

    ik denk dat het afslijpen van de veer geen goed idee is. Je verandert immers de veerkarakteristiek met alle gevolgen vandien.
    Maar goed het is jouw keuze, ik zal je niet tegenhouden.;)
     
  17. Klopt, de veer zal dan onder andere stijver worden en hij is al erg stug. We stonden met 2 man op de rand van de kofferbak te springen en hij zakte minimaal in. Daarom denk ik dat het gewicht dat er nog bij gaat komen weinig zal veranderen aan de hoogte. Gelukkig vallen de veren bij een mk2 in een soort van kom dus loop ik niet het risico dat ze er tussenuit springen.

    Die kans is sowieso nihil aangezien deze 5 cm langer zijn omdat ze van een mk1 zijn. Het was een hel ze te monteren omdat de ophanging niet ver genoeg kon zakken.
     
  18. Als je zoveel geld en tijd gaat spenderen aan een dergelijk audio systeem valt het mij wel een beetje tegen dat je nu gaat lopen tobben met de vering van de auto. Laat dan ook gewoon een mooie set maken die dit gewicht aankan.

    Bij BC-Racing schroefsets kun je verschillende sterkte veren bestellen. Of bij een bedrijf als Intrax of JRZ suspension kun je ook sterkere spiraalveren laten maken.
     
  19. #220 Jb_, 8 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mrt 2017
    De planning was dat carsupport veren op maat zou maken aangezien de kant en klare versterkte setjes waarschijnlijk niet sterk genoeg zouden zijn.

    Veren op maat kosten rond de €400 en worden gemaakt op basis van het gewicht. Het nadeel daarvan zou zijn dat een flinke aanpassing aan de audio invloed heeft op de vering. Als ik bijv ooit ga wisselen naar lithium accus en subwoofers met een neodyium magneet scheelt dat ontzettend veel in gewicht.

    Een maat van mij had deze op maat gemaakte veren nog liggen. Die waren op dat moment de beste optie. De standaard veren waren niet sterk genoeg waardoor de auto op zn kont hing met slechts een fractie van het eindgewicht. Veren op maat laten maken kan nog niet en met de standaard veren blijven rijden is ook geen optie. Dit is dan (voor nu) de beste optie.
     

Deel Deze Pagina