omdat mijn st170 nog steeds niet lekker loopt (rode cat(zal wel dood zij nu, mischien is dat het lampje), backfire, geen vermogen en stationair loopt hij op temparartuur iets van 1200rpm) en het motormanagement lampje brand heb ik een obd bluetooth elm kastje gekocht maar die doet het niet op mijn beide auto's. op de mk2 van mijn ouders werkt het foutloos. mijn mk1 1.8i is van 09.06.1999 st170 is van 25.06.2002 mk2 1.6i is van 19.02.2005 (volgens etis) had ergens gelezen dat universeel obd na 1-1- 2001 moest werken? er is al vervangen/gerepareerd aan de st170 bijde lambda sondes(nieuwe ngk) inlaatspruitstuk (2e hands via marco) gasklep(zat bij het spruitstuk) irmc(kabel en de electra gemaakt) en uitgewisseld mijn mijn 1.8 complete ontsteking maf/map sensor ik heb nog een brandstofrail liggen met injectors en druksensor die ik eventueel nog kan wisselen. dus mijn vraag: met welk apparaatje of welke software kan ik iedere auto uitlezen? even naar de dealer is geen optie, st170 heeft geen kenteken.....
bougies en bobine heb ik al gewisseld met mijn 1.8 en mijn 1.8 liep goed op de st spullen en de st liep even beroerd op het 1.8 spul.(origineel Ford materiaal) klepspeling denk ik van niet, atans dat hoop ik van niet. mechanisch klinkt hij het zelfde als mijn 1.8, zit geen tik of iets in. backfire heeft hij alleen als je een stoot gas geeft en dan gas los laat.(zelfde als op al die youtube filmpjes) st heeft pas 136k km achter zijn kiezen.
dan zou er dus klep(en) iets open moeten blijven. dan zou hij toch niet 1200rpm moeten draaien stationair. het lijkt of hij gewoon te veel inspuit. alleen zo zal het gis werk blijven vandaar mijn vraag met wat ik hem kan uitlezen om zo een zoekrichting te bepalen.
Je hebt nog een 2e stationair regelklep en andere injectoren. Die kan je nog eens proberen. Carterventilatie is wel goed?
stationair regelklep maakt niks uit of ik deze wissel, hij loopt het zelfde. carterventilatie is goed, maakt niks uit of ik hem afknijp of rijmreiniger op de verbindingen spuit. morgen brandstof rail met injectors wisselen.
Dan krijg ik deze melding bij mijn 1.8 en st170 op contact. Deze bij de mk2 van mijn ouders. Hier kan ik dan een model kiezen en kan ik er 'in'.
En met een andere app leest hij het ook niet uit? Ik neem eigenlijk al aan dat je die al geprobeerd hebt, maar vraag het toch maar.
ik heb al zon 10 a 15 apps geprobeerd, sommige werken helemaal niet, sommige zelfde vehaal. toch bedankt voor het meedenken.
Heb je al grcontroleerd of je spanning hebt op je dlc. Daar waar je de adapter indrukt. Waarschijnlijk heb je een verbrande klep of een defecte injector. Als je met een goed geisoleerde tang 1 voor 1 de bougie kabels los haalt met draaiende motor , kun je in iedergeval controleren welke cilinder de oorzaak zit
Ik heb een betaalde versie van Torque, maar die zit in mijn auto systeem. Eventueel kunnen we proberen om hem daarmee te lezen.