1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

uitlezen mk1 1.8 en st170 (loopt slecht)

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door focusfanrossum, 25 jul 2015.

  1. omdat mijn st170 nog steeds niet lekker loopt (rode cat(zal wel dood zij nu, mischien is dat het lampje), backfire, geen vermogen en stationair loopt hij op temparartuur iets van 1200rpm)
    en het motormanagement lampje brand heb ik een obd bluetooth elm kastje gekocht maar die doet het niet op mijn beide auto's. :nocheer:
    op de mk2 van mijn ouders werkt het foutloos.:)

    mijn mk1 1.8i is van 09.06.1999
    st170 is van 25.06.2002
    mk2 1.6i is van 19.02.2005
    (volgens etis)

    had ergens gelezen dat universeel obd na 1-1- 2001 moest werken?

    er is al vervangen/gerepareerd aan de st170
    bijde lambda sondes(nieuwe ngk)
    inlaatspruitstuk (2e hands via marco)
    gasklep(zat bij het spruitstuk)
    irmc(kabel en de electra gemaakt)

    en uitgewisseld mijn mijn 1.8
    complete ontsteking
    maf/map sensor

    ik heb nog een brandstofrail liggen met injectors en druksensor die ik eventueel nog kan wisselen.

    dus mijn vraag:
    met welk apparaatje of welke software kan ik iedere auto uitlezen?
    even naar de dealer is geen optie, st170 heeft geen kenteken.....:nocheer:
     
  2. Bougies, bobine, klep speling
     
  3. bougies en bobine heb ik al gewisseld met mijn 1.8 en mijn 1.8 liep goed op de st spullen en de st liep even beroerd op het 1.8 spul.(origineel Ford materiaal)

    klepspeling denk ik van niet, atans dat hoop ik van niet.
    mechanisch klinkt hij het zelfde als mijn 1.8, zit geen tik of iets in.

    backfire heeft hij alleen als je een stoot gas geeft en dan gas los laat.(zelfde als op al die youtube filmpjes)

    st heeft pas 136k km achter zijn kiezen.
     
  4. Klep speling kan ook te klein zijn.
     
  5. dan zou er dus klep(en) iets open moeten blijven.
    dan zou hij toch niet 1200rpm moeten draaien stationair.
    het lijkt of hij gewoon te veel inspuit.
    alleen zo zal het gis werk blijven
    vandaar mijn vraag met wat ik hem kan uitlezen om zo een zoekrichting te bepalen.
     
  6. Je hebt nog een 2e stationair regelklep en andere injectoren.
    Die kan je nog eens proberen. Carterventilatie is wel goed?
     
  7. stationair regelklep maakt niks uit of ik deze wissel, hij loopt het zelfde.
    carterventilatie is goed, maakt niks uit of ik hem afknijp of rijmreiniger op de verbindingen spuit.
    morgen brandstof rail met injectors wisselen.
     
  8. Elm werkt op mijn focus ook niet
     
  9. Elm327 icm forscan zou gewoon moeten werken
     
  10. Dan krijg ik deze melding bij mijn 1.8 en st170 op contact.[​IMG]
    Deze bij de mk2 van mijn ouders.
    [​IMG]
    Hier kan ik dan een model kiezen en kan ik er 'in'.
     
  11. Dan zijn er misschien elm modules in omloop die het SCP protocol niet ondersteunen
     
  12. [​IMG]
    Ik heb hem via marktplaats.
    Wat voor een heb jij dan als ik vragen mag?
     
  13. En met een andere app leest hij het ook niet uit? Ik neem eigenlijk al aan dat je die al geprobeerd hebt, maar vraag het toch maar.
     
  14. ik heb al zon 10 a 15 apps geprobeerd, sommige werken helemaal niet, sommige zelfde vehaal. toch bedankt voor het meedenken.
     
  15. Torque pro deed het op mijn ST170 prima..
     
  16. Bij de lite versie krijg ik dit met contact aan in de st170 en mijn 1.8
    [​IMG]
    Bij de mk2 werkt het gewoon
    [​IMG]
     
  17. Dan zal het wel aan de adapter liggen.
     
  18. Heb je al grcontroleerd of je spanning hebt op je dlc.
    Daar waar je de adapter indrukt.

    Waarschijnlijk heb je een verbrande klep of een defecte injector.
    Als je met een goed geisoleerde tang 1 voor 1 de bougie kabels los haalt met draaiende motor , kun je in iedergeval controleren welke cilinder de oorzaak zit
     
  19. Ik vermoedt iets met de nokkenas verstelling.
     
  20. Ik heb een betaalde versie van Torque, maar die zit in mijn auto systeem. Eventueel kunnen we proberen om hem daarmee te lezen.
     

Deel Deze Pagina