1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Intervallen grote en kleine beurt

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Biobak, 29 jun 2015.

  1. Goedendag deze zonnige dag :)

    Wat zijn doorgaans de intervallen bij Ford voor een kleine en grote beurt? Kleine beurten jaarlijks of om het jaar? En hoe zit dit met de grote beurt? Ik probeer enigszins de kosten te drukken maar mijn auto wel goed te blijven onderhouden.

    Momenteel breng ik hem ieder jaar naar de Ford dealer en krijgt hij zijn APK plus een onderhoudsbeurt om zo de Ford pechhulp te handhaven. Hiervoor in de jaarlijkse onderhoudsbeurt verplicht anders vervalt de pechhulp. Deze onderhoudsbeurt in wel prijzig, €440.- zonder extra bijkomende zaken.

    Ik probeer te achterhalen of het wellicht goedkoper is een ANWB abonnementje te nemen, en die jaarlijkse Ford beurten te skippen, en het enkel bij kleine en grote periodieke beurten te houden.

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Greets,
    Simon
     
  2. Een beurt elke 20.000km of 1 jaar, wat het eerst komt.
    En dan is het 2x een kleine beurt en 1x een grote. Dus de grote beurt komt elke 60.000km
     
  3. Ik rij 25.000+ km per jaar.

    Ik doe gewoon ieder jaar APK met beurt.
    Garage moppert soms wel beetje dat interval te lang is, maar dat negeer ik.
    Het is trouwens geen :ford: dealer en ik heb ook geen :ford: pechhulp.

    Mijn delaer heeft sinds kort zijn eigen pechhulp. 1 jaar gratis bij elke beurt. :cheer:

    Ben nog aan het kijken of ik het aandurf om ANWB uit te zwaaien.
     
  4. Ik hou de ANWB aan ivm pechhulp met een aanhanger/caravan. En de ze hebben nog een paar dingen waar ik gebruik van maak.
     
  5. [MENTION=11009]SpeedyG[/MENTION] bij welke dealer in Alphen zit je? Ik ben op zoek naar een goede dealer.
     

  6. Je hebt een PM.
     
  7. Wat kost een kleine en grote beurt zo gemiddeld, wanneer er geen bijzondere extra kosten bij komen?
     
  8. Bij ons kost een kleine beurt 75 euro en een grote een dikke 200....
     
  9. #9 nctnico, 30 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2015
    Ik laat om de 20k de olie wisselen. De rest komt bij de APK wel als ik het zelf al niet heb vervangen. Op de beurten loop je leeg; daar ben ik 10 jaar geleden al mee gestopt omdat het voor mij geen toegevoegde waarde heeft. ANWB is ook overbodig. Wegslepen in het buitenland zit vaak al in de autoverzekering en voor die ene keer in de 20 jaar dat je in Nederland stil komt te staan is het goedkoper om zelf de sleepdienst te betalen dan een ANWB abonnement.
     
  10. [MENTION=2338]vandertuin[/MENTION] Dat zal niet bij een officiele dealer zijn als ik jouw ptijzen zo zie?
     
  11. Inderdaad niet, wel dezelfde materialen ;-)
     
  12. Een kleine beurt bij een Ford dealer, dat kost als snel minimaal 300euro?
     
  13. Ook bij een niet-:ford: dealer.

    Heb zelf net kleine beurt gehad met APK, remblokken voor en remvloeistof.

    Rond de € 500 kunnen neer tellen :nocheer:

    Maar goed kunnen weer jaartje vooruit :cheer:
     
  14. Je kunt natuurlijk ook voor het Ford Motorcraft onderhoud gaan. Dit is lager geprijsd dan de reguliere onderhoudsbeurten inclusief Ford Assistance Gold.

    Overigens wordt op Ford Etis gesproken over standaard en grote beurten.
    >klik<
     
  15. #15 Biobak, 1 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2015
    [MENTION=11009]SpeedyG[/MENTION] Remblokken vervangen is duur. Bijna 200€ voor alleen voor dacht ik. Dat is een groot deel van jouw kleine beurt geweest zo te zien.
    [MENTION=3778]Boomerang78[/MENTION] Dat lijkt de zelfde pech hulp als ik nu krijg bij de dure onderhpudsbeurt, dat zou wel vreemd zijn toch?

    Net op ford website nagezocht, ford motocraft kost 129€ en is exclusief de pech hulp. Pechhulp zit enkel inclusief de onderhoudsbeurt.
     
  16. #16 Boomerang78, 1 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2015
    @Biobak Zoals ik al schreef zit de pechhulp Ford Assistance Gold alleen bij de gewone onderhoudsbeurten. Ook dat maakt de prijs wat duurder. Een onderhoudsbeurt specifiek onder de benaming van Ford Motorcraft (gericht op auto's ouder dan 5 jaar) heeft dit namelijk niet.

    Je kunt natuurlijk ook gaan zoeken naar een Ford specialist. In ieder geval zou ik wel het onderhoudsinterval van 12 maanden/20.000 km (afhankelijk wat als eerste komt) aanhouden.
     
  17. Geen wonder dat wij t zo druk hebben ;-)
     
  18. #18 Biobak, 1 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2015
    Wordt bij Motorcraft gebruikte onderdelen gebruikt? Ik lees namelijk over 'tweede montage' in alle motorcraft artikelen.

    Op zich verder wel een goede optie om mee te besparen op onderhoudskosten. Zouden jullie het doen voor een focus uit 2009 waar je zuinig op bent en die ook nog wel wat jaartjes meet moet gaan?
    Ik ben iig wel bijna overtuigd.
     
  19. Nee, er worden Motorcraft onderdelen gebruikt, dit is de goedkopere lijn van originele Ford delen. Daarnaast wordt bij een Ford Motorcraft Service niet het interieurfilter vervangen, en dit kan ook best vies zijn na een jaar rijden.
     
  20. Als ik zo die bedragen lees dan zou ik een ieder toch willen aanraden het klein onderhoud toch zelf eens te proberen.
    Misschien dat voor veel de remblokken al wat ver gaat maar luchtfilter, bougies en interieur filter dat moet men toch zelf kunnen lijkt me.
     

Deel Deze Pagina