1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 JW's Focus 3 fase 1 Champions Edition. "Focus is weg"

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door JW, 19 okt 2014.

  1. Vanmorgen kreeg ik een telefoontje van het schadeherstelbedrijf dat het nieuwe deurpaneel en de tweeter binnen waren gekomen. Vanmiddag heb ik deze dus meteen maar even opgehaald.

    Het deurpaneel en de tweeter kwamen rechtstreeks van de dealer en zaten nog in de originele verpakking. Dit keer is het deurpaneel wel zonder schade. Het gat voor de tweeter zit er nog niet in en zal ik zelf nog in het paneel moeten maken. Gezien ik dit al meerdere keren gedaan heb zal dit geen enkel probleem zijn.

    De geleverde tweeter is helaas niet de juiste. In plaats van de tweeter voor het achterportier hebben ze een tweeter voor het voorportier besteld.

    Gezien ik er wel zo'n beetje klaar mee ben en geen zin heb om nog een keer terug te gaan naar dit schadeherstelbedrijf heb ik besloten om het zo maar te laten en zelf de juiste tweeter te regelen.

    Gezien ik mijn deurpanelen destijds heb voorzien van geluidsisolatie moest dit uiteraard bij het nieuwe deurpaneel ook weer gebeuren. Na wat zoeken bleek ik de mallen die ik destijds heb gemaakt nog te hebben liggen. Zojuist dus maar even de geluidsisolatie passend gemaakt en in het nieuwe deurpaneel geplakt.

    Nu is het dus alleen nog wachten op de tweeter voordat ik het nieuwe deurpaneel kan monteren.



    Afgelopen week had ik het idee iets te horen rammelen tijdens het openen en sluiten van het portier rechtsachter. Nadat ik de speaker had verwijderd bleek er nog een behoorlijke hoeveelheid glas in het portier te liggen waaronder ook een aantal grotere stukjes. Blijkbaar is het teveel moeite geweest om al het glas te verwijderen toen de ruit werd vervangen.

    Nadat ik alle losse stukjes glas heb verwijderd bleken er nog diverse stukjes te zijn vastgeplakt in de waxlaag die onder in het portier als corrosiepreventie is toegepast. Deze stukjes heb ik voorzichtig met een kwastje verwijderd. Vervolgens heb ik de waxlaag onder in het portier hersteld met bodysafe wax welke ik nog had staan.
     
  2. blijft lastig als je mensen aan je auto (moet) laten werken die de lat beduidend lager hebben liggen dan jezelf.
     
  3. Zeker, maar de schadewereld ligt ook aardig onder druk van de verzekeringsmaatschappijen. Als je af en toe ziet wat een schadebedrijf overhoudt aan een schade kan dat kwartiertje stofzuigen er bijna niet meer af.
     
  4. Kun je een foto posten van de isolatie? Als deze erop zit.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     


  5. Ik zou eens contact opnemen met NoZon in Emmen. Deze is gespecialiseerd in raamfolie. Met name veiligheidsfolie voor inbraakpreventie.
    Dit bedrijf doet namelijk ook alle overheidsauto's en defensie voertuigen voorzien van deze folie welke slagvast is. Ofwel, je kunt er met een moker, hamer, sledgehamer op meppen maar je komt er niet doorheen.

    Van binnenuit kun je wel met een lifehamer er tegenaan slaan en het raam naar buiten drukken. Andersom alleen niet.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     

  6. Als consument verwacht ik van een gerenommeerd schadebedrijf dat de auto na reparatie in dezelfde staat verkeerd als voor de schade. Ongeacht of ik hier zelf voor betaal of de verzekeringsmaatschappij. In beide gevallen verwacht ik dezelfde kwaliteit.

    Een nieuw deurpaneel monteren waar aan de bovenzijde (vol in het zicht) 2 diepe krassen/sneden in zitten vind ik persoonlijk zeer slordig. Over het lijmen van de tweeter in het deurpaneel en stukjes glas die onder in de deur liggen te rammelen maar niet te spreken.

    Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Zelfs de beste vakman kan een fout maken. Dat er een fout wordt gemaakt zal ik ook nooit een probleem van maken. Hoe de fouten worden opgelost vind ik veel belangrijker.

    Nadat ik de krassen en de gelijmde tweeter vorige week had laten zien en zei dat ik dit niet accepteer zei deze medewerker letterlijk "wat loop je nou te zeiken" en "we hebben toch goed werk geleverd" tegen me. Ik heb toen maar vriendelijk gezegd dat zijn definitie van "goed werk" toch totaal anders is als die van mij.

    Vervolgens probeerden ze me af te schepen met mijn oude deurpaneel (waarbij een poging was gedaan om de krassen te herstellen). Nadat ik aangaf hier geen genoegen mee te nemen (er is immers niet voor niets een nieuw deurpaneel besteld) wilden ze uiteindelijk een nieuw deurpaneel bestellen maar dit ging niet van harte. Tevens was de vriendelijkheid vanaf dat moment ver te zoeken.

    Gezien de wijze waarop met mijn klacht(en) werd omgegaan en hoe ik te woord werd gestaan verwacht ik niet ooit nog zaken te doen met dit bedrijf.
     
  7. Onvoorstelbaar hoe sommige bedrijven klanten weten weg te jagen. Altijd jammer als het zo loopt.
     
  8. Vanmiddag ontving ik de alarmtoeter die ik via Ebay besteld had. Ik heb ervoor gekozen om een originele alarmtoeter van een Mondeo MK3 te gebruiken. Deze past met wat kleine aanpassingen van het beugeltje perfect in de Focus 3. Daarnaast is een net gebruikt exemplaar letterlijk voor een paar Euro te vinden.

    Nadat ik de alarmtoeter had geplaatst en aangesloten op de reeds aanwezige bedrading heb ik het alarm in de centrale configuratie geactiveerd om de alarmtoeter te kunnen testen. De ultrasoon sensoren zijn nog niet geplaatst en dus in de configuratie uitgeschakeld. Buiten het feit dat er nog geen motorkapslot met schakelaar is geplaatst en er dus een melding wordt weergegeven dat de motorkap niet is gesloten werkt het alarm prima.

    Nu ik weet dat het werkt heb ik het alarm weer gedeactiveerd vanwege het ontbreken van het motorkapslot met schakelaar. Dit slot heb ik besteld . Wanneer dit slot, de ultrasoon sensoren en de benodigde connector voor het motorkapslot binnen zijn monteer en activeer ik alles definitief.


    Tevens heb ik vanavond de nieuwe tweeter pasgemaakt in het nieuwe deurpaneel. Na een kwartiertje boren en vijlen zit de tweeter zeer strak in het paneel. In ieder geval heel wat netter als de gelijmde tweeter in het vorige nieuwe deurpaneel.

    Morgen het deurpaneel maar eens monteren en dan is het inbraakschade hoofdstuk hopelijk afgesloten.
     
  9. hier ben ik het helemaal mee eens, inderdaad ongelofelijk hoe sommige schadebedrijven te werk gaan. mooi dat het bij jou nu klaar is. hoop dat het bij mij ook goed komt.
     
  10. #810 JW, 18 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 okt 2017
    [​IMG]

    [​IMG]

    Het nieuwe deurpaneel ligt klaar voor montage. Opvallend is dat dit deurpaneel t.o.v. het oorspronkelijke deurpaneel is voorzien van extra isolatie. Het witte isolatiemateriaal was bij het oorspronkelijke deurpaneel niet aanwezig. Dit komt doordat dit een fase 2 deurpaneel is. Dit type deurpaneel is zowel in de fase 1 als de fase 2 toegepast. Wanneer je een nieuw deurpaneel bestelt krijg je dus automatisch het nieuwste onderdeelnummer en dat is het fase 2 deurpaneel welke is voorzien van de extra isolatie.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De tweeter zit weer netjes strak in het deurpaneel. Het is even werk om het gat voor de tweeter netjes op de juiste maat te maken maar het resultaat mag er uiteindelijk dan ook zijn.


    [​IMG]

    Rondom te speaker heb ik 25 mm dik geluidsisolatie (absorptie) materiaal geplakt. Dit zorgt ervoor dat het deurpaneel niet gaat resoneren en dat de speaker wat voller klinkt. Dit had ik ook al gedaan bij het oorspronkelijke deurpaneel en mijn ervaring is dat het resultaat hiervan behoorlijk groot is.


    [​IMG]

    Tevens heb ik afgelopen week een nieuwe dakconsole met ruimte voor de alarmsensoren bij de dealer besteld. De Champions Edition is standaard voorzien van de kleine dakconsole met microfoon. Om de alarmsensoren te kunnen monteren is dus een nieuwe dakconsole met ruimte voor de alarmsensoren benodigd.
     
  11. ik neem aan dat dit een verzekeringskwestie is geweest.
    bij mijn verzekering dien ik een schadeherstelbedrijf te kiezen die aangesloten is bij een gerenommeerde organisatie.

    ik weet niet of dit in jouw geval dit ook zo is maar ik zou dit voorval zeker melden bij mijn verzekeringsmaatschappij.
     
  12. Heb ik toen ook gehad inderdaad, melding gedaan en daarna meteen de verzekering veranderd zodat ik zelf mag bepalen waar mijn auto heen gaat.
     
  13. Mijn autoverzekering heeft een behoorlijke lijst met schadeherstelbedrijven waar ik uit kan kiezen. Hieronder vallen vrijwel alle schadeherstelbedrijven hier in de buurt en tevens enkele merkdealers (waarvan de meesten het schadeherstel overigens uitbesteden).

    Ik had dus een behoorlijk ruime keuze. Tevens had ik er ook voor kunnen kiezen om de auto bij een niet in de lijst voorkomende schadehersteller te laten herstellen maar in dat geval zou ik een hoger eigen risico hebben.

    Ik heb uiteindelijk voor dit schadeherstelbedrijf gekozen omdat ze goed staan aangeschreven en bovendien lekker dicht in de buurt zitten. Daarnaast is dit bedrijf hoger gekwalificeerd als de verzekering eist.
     
  14. Vanmiddag heb ik de ultrasoon sensoren ontvangen welke ik begin vorige week heb besteld. De dakconsole met openingen voor de sensoren had ik vorige week al binnen gekregen. Vanavond meteen maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de console met sensoren te monteren.

    Vorige week had ik aan de hand van de bedrading t.p.v. de BCM al vastgesteld dat de bedrading voor de alarmsensoren was voorbereid. Ik wist dus dat de bedrading er moest liggen. Ik wist alleen niet precies waar.

    Nadat ik de bedrading boven de dakhemel heb bekeken had ik het vermoeden waar de connector voor de sensoren zich ongeveer zou moeten bevinden. De kabelboom was echter op die plaats ingepakt met een soort schuim en tevens verlijmd op de hemelbekleding. Nadat ik de kabelboom had losgepeuterd en had ontdaan van het schuim bleek ik goed gegokt te hebben en kwamen er 2 connectoren tevoorschijn. 1 hiervan was de connector voor de sensoren.

    Bij een Focus 3 welke is voorzien van de kleine dakconsole is de module van de sensoren net als de kabelboom voorzien van schuim en wordt boven de hemelbekleding geplaatst. Gezien de module van de alarmsensoren zonder het schuim wordt geleverd heb ik deze zelf aangebracht.



    Nu de alarmtoeter en ultrasoon sensoren zijn geplaatst moet ik alleen het motorkapslot en de bedrading vanaf het motorkapslot naar de BCM nog plaatsen. Alle benodigdheden om de bedrading te maken heb ik inmiddels liggen. Het motorkapslot hoop ik binnenkort binnen te krijgen.
     
  15. Goed bezig! Bij mij was zelfs de stekker bij het motorkapslot aanwezig..
     
  16. Nette set wielen, heb je nog stuuruitslag begrenzers toegepast? Of is dat bij een ET van 48 niet nodig?
     
  17. Nee, ik heb geen stuuruitslagbegrenzers geplaatst. Ik heb ook totaal geen last van aanlopen. Zelfs met de Eibach verlaging en een beladen auto lopen de wielen niet aan in de wielkasten tijdens volledig naar links/rechts sturen.

    Stuuruitslagbegrenzers zijn alleen noodzakelijk bij 8J (of bredere) velgen met een ET waarde van 55 en banden met een breedte van 235 mm (of breder). En zelfs dan loopt de band alleen in uitzonderlijke gevallen aan de binnenzijde aan in de wielkast. Bij een 8j brede velg met een iets lagere ET waarde (bijvoorbeeld 45 of 48 mm) i.c.m. bandenmaat 235-40-18 heb je vrijwel geen last van aanlopen.
     
  18. Kijk dat zijn betere berichten, ik wil t.z.t. ook nog een nieuwe zomer set zodat ik de originele 16" voor de winter kan gebruiken. Hierbij twijfelde ik nog over een 17" set of 18" i.v.m. de ET waarde aangezien ik geen draaicirkel wil van een dubbeldekker bus. De originele 18" wielen komen inderdaad net te ver naar binnen, dan toch ook maar eens gaan shoppen in het ET48 / ET45 segment.
     
  19. Wilco, heb jij led T10 stadslampjes geplaatst? Mag ik vragen welke?
    Ik heb een setje besteld, maar deze zijn te lang en passen niet.
     
  20. Ik heb vlak na aankoop ervoor gekozen om de Sky-Wing koplampen te plaatsen i.v.m. de inbouw van een Xenon set. De Sky-wing koplampen hebben de LED balk als stadslicht en geen T10 lamp.
     

Deel Deze Pagina