1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus RS mk3

Discussie in 'Prullenbak' gestart door Johoo_NL, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gisteren in het echt gezien. Wat een dikke bak! Wat sommige hier zeggen, klopt idd wel. De zwarte kleur lijkt wat anoniem. Maakt mij echter niet uit! Ik durf de ST er wel op in te ruilen ;)
     
  2. Gisteren ook in het echt gezien. Vind hem in het zwart inderdaad wat ingetogen. Zou geen keuze voor mij zijn, dan liever in het rood of blauw.
    Verder zeker een dikke bak.
     
  3. Vroeger had VW de meer ingetogen auto's, en Ford de wildebrasjes. Nu lijken de rollen aan het omkeren. Maar ik ben het met de meesten wel eens, de RS komt behoorlijk ingetogen over. Maar in het blauw wil ik hem wel inruilen voor mijn ST.
     
  4. #444 Johoo_NL, 3 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mei 2015
    Weer wat nieuwe getalletjes door Ford bekend gemaakt.

    Der neue Ford Focus RS: Kraftstoffverbrauch [nach VO (EG) 715/2007]: 8,5 l/100 km (kombiniert). CO2-Emissionen: 196 g/km (kombiniert).

    Vind ik toch veel nadat Ford bekend had gemaakt dat de uitstoot pakweg 20% minder zou zijn.

    Komt dus (2015 cijfers) 19.500 Euro BPM op de RS.

    Ter indicatie, dat scheelt dus 10.000 euro aan CO2/BPM met een Golf R die pakweg 48k kost.
     
  5. #445 Boomerang78, 4 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mei 2015
    De 'vergelijking' met de Mustang Fastback 2.3 EcoBoost handgeschakeld: 8,0 l/100 km (kombiniert). CO2-Emissionen: 179 g/km (kombiniert).
    Natuurlijk hebben beide een verschillend vermogen e.d.

    Bron is de Duitse Mustang brochure (uitgave april 2015 en uitgebreid van 7 naar 34 pagina's) >klik<
     
  6. Altijd leuk om te lezen hoe zuinig nieuwe pk-kanonnen zijn hé ^_^

    Tot je gaat tanken en geconfronteerd wordt met naïviteit ;)
     
  7. Het gaat hier niet om hoe zuinig een auto wel of niet is. Het verbruiksgetal staat in Nederland synoniem met de CO2 waarde. Daar word een extra belasting mee berekend wat jullie in België niet kennen.
    Natuurlijk weet iedereen als je een RS, en ook bij een ST niet moet kijken naar het verbruik. [emoji12]
     
  8. #448 little viper, 4 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mei 2015
    Een lage CO2 waarde is in België enorm voordelig, omdat enkel op basis van de CO2 waarde de inschrijvingstax wordt berekend.

    Hoe lager de CO2, hoe beter.


    Vroeger werd je op KW belast bij de inschrijving op een wagen.

    Om een voorbeeld te geven.
    De ST mk2 was vroeger 5.000 euro eenmalige tax, omdat hij meer als 200pk had
    De ST mk3 is minder als 500eur inschrijvingstax! Zelfs al heeft die 25pk meer als een mk2!

    Je kan dus perfect een super snelle wagen kopen met veel paarden.
    Zolang de CO2 laag is.

    Dit systeem is zo in Vlaanderen.

    In Wallonië en Brussel is het anders.

    Bovenop de eenmalige tax (BIV) betaal je wel jaarlijks nog een gemeentebelasting
     
  9. Maar we zijn hier op Focusclub.NL
     
  10. Er zijn hier ook Belgen ;)

    Maar posten niet weinig of niet.
    Vooral "volgers" van topics
     
  11. [​IMG]

    Zo, nu zijn alle specs die ik in februari 2014 (post 1) plaatste dan officieel.
     
  12. Nu de prijzen nog...
     
  13. #454 Focusmania.com, 25 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jun 2015
    Officieel Focus RS 2016 krijgt 350pk

    Zojuist officieel bekend gemaakt dat de Focus RS 2016 350pk krijgt, lees er meer over op www.focusmania.com

    [​IMG]
     
  14. topsnelheid 273 km/h

    De prijs op basis van wat gisteren op Goodwood is gezegd door Ford zou in Nederland de prijs rond 54k moeten zijn.

    Mits er geen gekke dingen gaan gebeuren met de BTW en CO2 taks. (maar dat zie ik nog wel gebeuren)
     
  15. 273km/h!!!! Voor een hatch.... Dussss...
     
  16. verliefd op de Rs
     
  17. [YOUTUBE]znpHcrMTHdk[/YOUTUBE]
     
  18. Geluid is niet echt mooi vind ik. Klinkt een beetje als een oude fiat panda met een lekke uitlaat.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina