1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Aandrijfassen/motorsteunen problemen focus ST fase2

Discussie in 'Performance' gestart door Clubx, 27 jan 2014.

  1. Beste Ford vrienden,

    Ik ben in het bezit van een Ford Focus ST uit 2009.

    Probleem 1:

    Sinds de auto in mijn bezit is lijkt de ST te trillen bij hard optrekken.
    En dan alleen met optrekken bijvoorbeeld vanaf ongeveer 80km/h tot verder.
    Deze trilling is deels te zien op het stuur maar ook voelend als een soort schudden vanuit de motorruimte. De hele auto lijkt voor mijn gevoel wat te schudden. Er zijn verschillende sets originele focus ST band/velgcombinaties onder de auto gemonteerd. De trilling bleef, dus het banden/velgen verhaal is nu wel uitgesloten.

    Nu heb ik verschillende verhalen gelezen over motorsteunen en aandrijfassen welke versleten kunnen zijn. Verklaard dit deels de trillingen welke ik beschrijf denken jullie? Het is danwel een focus ST fase2 met vernieuwde aandrijfassen maar ik zou niet weten waar het anders in zou moeten zitten.

    Probleem 2:

    Na aanschaf van de auto bleek dat de remschijven aan de voorzijde een afwijking vertoonde (krom waren). Ik voelde soms het stuur trillen tijdens het remmen vanaf wat hogere snelheden. Bij lage snelheden voelde ik geen trilling tijdens het remmen. Ik heb de remschijven en blokken aan de voorzijde met Bosch producten maar meteen vervangen. Echter nu er nieuwe schijven en blokken opzitten (bosch) trilt het stuur nog steeds met remmen vanaf hogere snelheden. Het trillen is dan weer wel en soms ook weer niet aanwezig met remmen. Heeft dit trillen ook mogelijk verband met kapotte motorsteunen of aandrijfassen of zijn deze nieuwe schijven ook gewoon weer krom welke nog geen 1000km onder de auto zitten?

    Graag verneem ik jullie reactie.
     
  2. Klinkt alsof er niet zuinig mee om is gegaan door je voorganger. :mrgreen:

    Assen zou heel goed kunnen, verklaart de meeste symptomen wel.
    Misschien zijn je naven zelfs wel krom gereden of je lagers gaar, dan kan je remschijven blijven wisselen.

    Je hebt wel de remschijven en blokken vervangen, maar heb je ook goed naar de klauwen en glijpennen gekeken?
    Misschien is er een klauw die niet goed 'gangbaar' is, of zijn de glijpennen uitgedroogd waardoor de buitenste blokken tegen de schijf aan blijven liggen.
     
  3. Dat van de aandrijfassen zat ik ook al te denken.
    Echter lijkt er geen speling op te zitten als je eraan voelt.

    De remklauw is goed bekeken en alles lijkt gewoon mooi te functioneren.
     
  4. Als je stilstaat en je brengt, met de koppeling ingetrapt of versnelling in vrij, de motor naar 2000 t/pm. Trilt de auto dan of is de auto stil?

    Aandrijfassen hoeven geen speling in te zitten. Daarom werden die krengen eerst bij mijn ST niet vervangen door de dealer.Onder mijn dwang werden de aandrijfassen later wel vervangen en de trilling was bij optrekken verdwenen.
     
  5. [MENTION=11868]Broem[/MENTION] kan je hier misschien mee helpen, die heeft hetzelfde probleem gehad...
     
  6. als je speling op de aandrijfas hebt of als die naar de *** is dan heb je het idee dat je auto uit elkaar valt bij elke vorm van flink gas in duwen. Al vanaf de 40 / 50km tot sja uhmm hoe hard rijd je :P
     
  7. #7 Grey-ears, 9 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 feb 2014
    Aandrijfassen volgens mij een probleem van fase 1 :st:s niet van die uit 2009, al kunnen die natuurlijk ook stuk bij (extreem) misbruik. Die voel je dan eigenlijk altijd en niet bij een specifieke snelheid.

    Dat remmen, praat me der niet van, daar kun je gek van worden voor wat betreft de oorzaak. Schijf kan krom zijn, naaf kan krom zijn (dat is na te gaan) Bij mij staat er iets spanning op de wielen volgens de bandenboer bij het "losdraaien" van de ene moer beweegt het wiel alsof er "druk" op staat. Ik heb er velen al even naar laten kijken. Bij het verwijderen van de spacers is het "probleem" al enorm minder, maar em trilling voel ok nog steeds (overigens ook niet altijd).

    Nu heb ik een andere remkit, maar schijven en naven controleren zou ik eerst (laten) doen. Bij de bigbrake kit hoort het "er een beetje bij" er is mee te leven / rijden.

    Tenslotte zou ke kunnen kijken naar de torque link voor getunde autos wordt vaak een verbeterde gemonteerd die schudden van het blok verminderd.
    http://j-w-racing.co.uk/product.php/8627/0/a_s_engine_torque_mount___ford_focus_st_

    John
    Grey ears
     
  8. Remmen ST zijn hittegevoelig en raken snel krom :-s

    Blokken in combinatie met schijven veranderen
     
  9. Man wat vertel je toch een onzin... Ik weet niet wat jij met je wagen uitspookt, maar jij hebt wel trammelant welke anderen niet hebben.
     
  10. Heb jij een focus ST ?

    Nee.

    Het is geen onzin.

    Van de 3 focus ST rijders op fordclub.be hebben wij BV alle 3 sportremblokken geplaatst.
    Misschien stellen wij hogere eisen?

    Ik ben een veeleisend iemand en houdt van perfectie.

    De 3 ST rijders ken ik ook persoonlijk.

    Ik wil gerust links posten...

    Dat zou al betekenen dat we alle 3 nonsens vertellen.

    Op focusclub.nl is er ook een member met sportemblokken.

    Op fordclub.be hebben vinden meerdere members dat de de remmen van de focus rs mk2 ook beter mochten.
    Maar zijn wel ok.

    Megane RS heeft gegroevde schijven.
    Dus minder snel warm.

    Vriend van mij heeft Clio RS origineel en kan zelfs uren op circuit rijden.

    Voor alle duidelijkheid : ik vind het wel normaal dat een een sportieve hatchback geen uren op circuit kan rijden he. En ook geen vereiste.

    Maar de Clio en megane RS kunnen het BV wél .

    De focus RS Kan BV niet lang op circuit rijden met de originele remmen of het trillen op het stuur komt op :-(
     
  11. Waarom heeft de mijne het niet?
    Of zoals jij het stel, stel ik mindere eisen?
     
  12. #13 Kludrex, 19 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 feb 2014
    Ik heb hier ook nog nooit van gehoord. Als jullie problemen hebben met kromme standaard Ford ST schijven dan zal er wel wat anders aan de hand zijn. Kromme aftermarket schijven hoor ik weer WEL veel over...

    Quote "A and K Motorsport" van Focusstoc.com:

    "As has been said the aftermarket discs in our experience have proved to be very hit or miss in terms of quality, especially the drilled or grooved variety! We used genuine Ford discs and pads for years on track and road with no problems before finally switching to first an AP Racing 4 pot set-up and then the K Sport 356mm 8 pot set-up. There are some better pads available nowdays though such as the EBC Bluestuff and Redstuff which are worth considering. The Ford discs are made to a much better standard than the aftermarket discs and if used with good pads and a DOT5.1 brake fluid will give you no issues. We arent just saying this because thats what we sell either as we could quite easily offer cheaper aftermarket discs but choose not to as we try only to sell stuff that we would be happy to use!"

    Er wordt op focusstoc.com consequent door meerdere leden geadviseerd om standaard schijven te blijven gebruiken en geen aftermarket gegroefde/geboorde schijven. Betere pads worden voor trackuse wel geadviseerd. En, met bijna 30000 leden die (waarschijnlijk) allemaal een ST hebben, vind ik dit waardevolle en geloofwaardige informatie.

    Wat er met jullie vieren aan de hand is, mag Joost weten...
     
  13. Het valt wel op dat jij veel problemen ervaart [MENTION=9261]little viper[/MENTION] zoala kromme schijven en lmm die volgens jou niet goed zijn. Misschien leveren ze in België andere auto's ;-)
     
  14. Let op, er komt binnenkort een post met een hele lap tekst vol hoofdletters en verschillende kleurtjes, haha ;)
     
  15. Whahahahaha :thumbs:
     
  16. Wil de/het MEMBER op focusclub.nl met "sportremblokken" zich "MELDEN". Er GELDEN VANAF HEDEN "HOGERE EISEN" :ninja:
     
  17. 1 vb van focusclub:

    "Daan ST. "
    EBC redstuff blokken zitten er op!
    Wat een verschil zeg...veel beter met aangrijpen.
    Zeker de prijs waard, was voor 250euro klaar bij EBC shop.nl

    Verder als dit ga ik er mij niet mee bezig houden
     
  18. Aha, dus met RedStuff blokken worden die hittegevoelige kromme remschijven weer recht!
     
  19. Dan is het weer het aangrijpen (volgens mij heb je nog steeds niet door dat het overdreven aangrijpen van andere merken niet harder remt....) dan weer het kromtrekken van de schijven, waarvan jij op dit forum de enige bent.....
    Zou bijna gaan denken dat je wel erg lomp met je wagen om gaat....
     

Deel Deze Pagina