Wat ga je met de software doen? RS software erin of laat je een map op maat (speciaal voor LPG?) schrijven?
Pfoe, ik geloof nie dat ik die gok zou nemen.. Ik zou het zeker de eerste duizend km rustig aan doen.. Knap werk Lars, erg gaaf om te zien.
Met mate is wat anders dan volgas. Maar met beleid inrijden is nog steeds wel aan te raden. Het spul moet op elkaar inslijten, en zich zetten (her en der nwe pakkingen).
"Vroeger" was dit zo`n 1000km. Dat hanteer ikzelf ook voor het gemak. En dan nog niet direct volle bak.
super mooi project er zijn dus nog steeds mensen die het serieus en meteen goed aanpakken. en aangaande inrijden dat is nog steeds van deze tijd hoor. heb meerdere motoren gebouwd en die ingereden werden hebben het aanzienlijk langer uitgehouden dan die niet ingereden waren. ik deed ook altijd na een 300 km de olie en het olie filter vervangen.
Wel of niet inrijden heeft niet zoveel effect op deze motoren. Na ca 250.000 km kom je toch een keer aan een krukaskering en klepsteel rubbertjes. Standen van 500.000- 600.000 km zijn, zeker op de NA en HPT versies, niet ongewoon. Toeren maken = oliedruk = smering Mooie klus, 't is even wat werk, maar dan heb je ook wat.
Tijd voor een eerste verslag. Heb de hele week gereden en kom tot nu toe tot de volgende conclusie(s). De koppeling was een beetje 'vaag' in het begin. Pedaaldruk niet echt gelijkmatig, maar wel goed koppelen. Sinds 2 dagen is de pedaaldruk helemaal 'smooth' en gelijkmatig over het bereik. Ook het koppelpunt is 'scherper' geworden. Gek genoeg kan ik er nu wel beter mee koppelen (geen koppelstoot meer). De motor loopt tot nu toe als een zonnetje. Nog wel iets koelvloeistof bijgevuld, maar niets wat onverwacht was. Onder de 3000 toeren rijdt hij ongeveer zoals hij al deed, alleen wat soepeler met minder/geen hikjes. Boven de 3000 komt de zaak echt op gang en hoor je ook het typische RS geluid uit de motor en uitlaat komen. Als ik rustig rijd dan is de hele combinatie stiller dan voorheen Dát had ik niet helemaal verwacht. Zal wel te maken hebben met het grote aantal defecte looprollen en andere defecte draaiende delen. Ik heb het maximale met de huidige software nog niet getest. Dat is iets wat ik langzaam (en op gevoel) ga opbouwen en testen. Maar wat ik wel weet is dat de motor echt wel wil
Dat is goed om te horen, altijd fijn als een project lukt en zelfs je verwachtingen overtreft. Koppeling gevalletje nieuwigheid, zodat die eerst een stuk moet inrijden? Althans daar lijkt het wel op. Ben benieuwd op welke mooie waardes je straks gaat uitkomen
Mooi dat het goed bevalt tot nu toe! Wat gaat hier nog achterweg komen om het nog meer tot een geheel te maken? Software opmaat? Andere uitlaat?
Ben bezig met de lucht inlaat + luchtbox. Uitlaat staat in de planning En uiteindelijk software op maat.
heb het hele verhaal +de foto's wel 3 keer door gekeken en gelezen en kan niet anders zeggen Wat een mooie klus