Project C1 AWD - werk in uitvoering...

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Kuga-RS, 27 okt 2013.

  1. Dan ook een paar mooie samco slangen erbij om de boel af te maken.
     
  2. Mooie velgen baas!!???
     
  3. Dat dacht ik ! :lol:

    [​IMG]
     
  4. Ga ik door voor de koelkast als ik weet waar dit is? :grin:
     
  5. Velgen zien er goed uit, dacht eerder dat je voor de Kuga nieuwe had haha.
    Ik ben erg benieuwd hoe je dit weekend het blok erin gaat krijgen!
     
  6. De motorruimte, zoals ie tot nu toe was:

    [​IMG]

    Voorbumper moest gespoten worden, dus die kon er ook af. Kleur wordt gemaakt op basis van LV spatbord, die mocht dus ook mee:

    [​IMG]


    Zowel de dynamo als de startmotor gaan naar het revisiebedrijf voor inspectie en indien nodig revisie.

    [​IMG]


    Beide aandrijfassen zaten vast, goed vast. Gelukkig doet dit oude stukje gereedschap nog steeds goed dienst.

    [​IMG]


    Beetje ruimte maken....

    [​IMG]


    En uit een andere hoek:

    [​IMG]


    En nog een beetje meer ruimte maken, eigenlijk de motor gewoon rondom vrijleggen:

    [​IMG]
    [​IMG]


    En toen kon de body omhoog:

    [​IMG]
    [​IMG]


    Blok omdraaien en bak eraf:

    [​IMG]


    Bak zonder haakse overbrenging, met nog de oude keerringen en druklager:

    [​IMG]


    Twee nieuwe keeringen en een nieuwe (groene) rubberen ring voor afdichting op de koppelbus naar de Haakse overbrenging:

    [​IMG]


    Vers druklager gemonteerd:

    [​IMG]


    Het verse blok op de montagetafel en voorzien van een splinternieuwe RS mk2 twee-massa vliegwiel:

    [​IMG]


    Wat een ruimte :D :

    [​IMG]

    En de extra koelwaterpomp, deze zocht voor 6 minuten naloop van het koelcircuit als de koelwater temperatuur na het stilzetten van de motor de 105 graden overstijgt.

    [​IMG]

    wordt vervolgd ! :rock:
     
  7. Cool

    Knap werk
     
  8. TOP man! Gaaf verslag weer!
     
  9. Wauw leuk!!!
    Waar gaat dat andere blok heen?
     
  10. Goed bezig :)
     
  11. Begrijp ik het nu verkeerd, of wordt het een FWD? Aangezien je het hebt over een bak zonder haakse overbrenging.
     
  12. Op de foto zie je de bak zonder haakse overbrenging.
     
  13. #314 Kuga-RS, 24 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mei 2014
    Lars heeft ondertussen de drukgroep en koppelingsplaat geplaatst, terwijl ik nog een nieuwe askering erin gezet heb. samen de bak eraan gehangen.
    Terwijl ik aan het afmonteren was aan de turbo zijde, deed lars het inlaatspruitstuk en de LPG delen.

    Hier de motor, nagenoeg klaar om erin te hangen:

    [​IMG]


    En de turbo zijde:

    [​IMG]


    [​IMG]


    Een beetje hijsteren en föbelen...

    [​IMG]


    En nog een detail van de schoongemaakte, geteste en deels gereviseerde dynamo en startmotor:

    [​IMG]



    schiet mooi op zo ! :rock:
     
  14. Top!
    Hoe lang nog voor dat je 'm start?
     
  15. minuutje of 10 nadat de boel weer in elkaar zit. :D
     
  16. 4WD dus. ;)
    RWD was ook geen optie, dan zou er een wheeliebar moeten komen. :schater:

    Goed bezig mannen. :thumbs:
     
  17. Mooi werk!! Die eerste rit, later vandaag, gaat vast een lach op je gezicht geven!
     

  18. Haha, kom je helpen duwen ? :lol:

    Vandaag gaat hij zeker nog niet rijden. Er zijn nog een paar dingen te doen:


    • Haakse overbrenging montageklaar maken, keeringen en olie etc. Deze monteren.
    • assen schoonmaken en de roestige buitenzijde van de homokineten voorzien van een likje verf.
    • Steekassen en cardanas monteren.
    • Voorpijp monteren
    • Radiateur beugel en onderste intercooler buis ontdoen van roestplekjes en schilderen.
    • Koppeling ontluchten.
    • Nieuwe massa en plus kabelboom plaatsen.
    • Motor- en LPG- kabelboom terugplaatsen
    • Dagrijlampen kabelboom monteren
    • Motorolie vullen
    • Stuurbekrachtiging vullen en flushen
    • Wielkasten achter de dempers voorzien van zwarte lak zodat je er niet zo "raar" wit in kijkt.
    • Luchtfilterhuis en aanzuigbuis monteren.
    • Radiateur met koelfan plaatsen, koelmiddel vullen
    • Linker voorscherm terugmonteren
    • Bumper samenstellen en monteren
    • Dagrijlampen samenstellen en monteren
    • Rest van de wielkasten grondig uit tectyleren
    • Koplampen plaatsen.
    • Bovenplaat plaatsen.


    Ik vermaak me nog even, hopelijk is het spuitwerk maandag klaar. Als ik pech heb dinsdag. Het poedercoat werk duurt ook nog even.
     
  19. OH, bijna klaar dus:schater:
     

Deel Deze Pagina