1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk k&n 57i induction kit

Discussie in 'Performance' gestart door Royster, 20 jun 2013.

  1. Ik wel..
     
  2. zit er half jaar op denk ik misschien iets langer
    maar gekke is dat het gekomen is na monteren intercooler
     
  3. Bij is het gekomen na het plaatsen van een blanking plate en k&n inlegfilter. Jouwe krijgt meer lucht via intercooler, mijne via filter.. HUH!?
     
  4. [MENTION=11241]Royster[/MENTION]: Kan puur toeval zijn toch?
     
  5. #25 Royster, 20 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jun 2013
    @ kludrex wat bedoel je met flatspot?

    kan toeval zijn ja

    maar geloof wel iets in die werveling
    welke intake heb jy?
     
  6. volgens mij houdt dat in dat ie inhoudt in dat toerengebied...
     
  7. oke tis heel vreemd ene keer ia het na 5 minuten en andere keer kan ik een uur rijden
     
  8. Als je de lmm wilt reinigen kan dat met remmenreiniger (eigen risico). Bedoel, een nieuwe is duurder dan een busje remmenreiniger.
     
  9. Ik denk echt dat het de luchtmassameter is Royster, wat jij beschrijft heb ik precies hetzelfde.. Lijkt me apegeil dat dat door mn dumpvalve komt terwij jij die niet eens hebt... Weet jij of je die kan reinigen @Kludrex?

    Edit: Kan je beschrijven hoe [MENTION=1772]Godtoh[/MENTION]?
     
  10. #30 Royster, 20 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jun 2013
    alle info is welkom :)
    wil het wel zeker weten ga geen massameter kopen als dat het probleem niet is

    meeste foto's die ik kan vinden hebben een andere intake en hebben geen problemen
     
  11. #31 Godtoh, 20 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jun 2013
    Van wat ik heb gehoord is het los halen en erin spuiten. Draadjes die erin zitten zijn gevoelig. Mag je wel raken met vloeistof maar verder zou ik ermee uitkijken.

    Zijn ook speciale lmm reinigers, maar remmenreiniger schijnt ook te werken. Heb zelf geen ervaring hoor, gebruik een gewoon papieren filter van Ford.

    Linkje (thinner gebruiken ze hier)... http://www.youtube.com/watch?v=wrpMsBER6Yw
    Linkje 2 (maf cleaner)... https://www.youtube.com/watch?v=BL5_fFt17W4


    Zorg met name voor 1 ding, dat de lmm volledig droog is als je hem terug plaatst.
     
  12. Hetzelfde hier, volg de shout ff, ik ga in ieder geval eerst schoonmaken voor vervangen! Laten we elkaar op de hoogte houden?
     
  13. is prima ben benieuwd.
    zeg kludrex welke intake heb jy?
     
  14. Vlammetje erbij, is tie zo droog.











    Ff serieus, hoop dat t goed komt.
     
  15. verder iemand nog ideeen wat het zou kunnen zijn?
     
  16. Ik heb gewoon een K&N inlegfilter, zelf geolied... geen problemen.
     
  17. aha. ik heb nog het originele spul liggen.
    kan ik ook nog eens terug zetten met een inleg filter.
    maar probeer eerst ff open filter rechtstreeks op LMM en maak hem gelijk ff schoon
     
  18. #38 Kludrex, 20 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2013
    van focusstoc.com:

    P0101-
    - Faulty mass air flow sensor
    - Intake air leaks
    - Dirty mass air flow sensor
    - Dirty mass air filter
    - Mass air flow sensor harness is open or shorted
    - Mass air flow sensor circuit poor electrical connection

    Ik denk dat TomĀ“s probleem een te vet filter was (pas gemonteerd)
    Ik heb net gelezen dat je bij het K&N systeem goed moet kijken dat alles goed aansluit, de rubbers die meegeleverd worden schijnen hard te worden en niet goed meer af te sluiten...

    Hoop dat jullie er wat aan hebben. Lid worden (10 pond per jaar) van focusstoc.com is sowieso handig wat dit betreft. Bijna 26000 leden en allemaal met een ST ;). En je krijgt korting bij bijna alle Engelse tuningssites... 50 pond op een DS CAIS bijvoorbeeld ;)
     
  19. origineel filterhuis terugbouwen? Het eruit halen is een mega kloteklus hoor ik...
     
  20. #40 Royster, 20 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jun 2013
    thnx voor je info ik hou je op de hoogte

    origineel terug plaatsen is goed te doen hoor
    ik heb een brug tot mn beschikking :)

    trek eerst het hele k&n systeem eraf en kijk wel hoe en wat
     

Deel Deze Pagina