1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Dumpvalve verwijderen

Discussie in 'Performance' gestart door jeroenST, 18 jun 2013.

  1. Hallo,

    Ik zit er over te denken om de dumpvalve (bollen racing) te verwijderen, omdat het psssh geluidje mij een beetje gaat vervelen (zie bijgevoegd plaatje). Gezien de symposer er al af is moet ik dus de leiding dicht maken met een bung, of soms ook blanking plug genoemd. Mijn vraag is welke maat plug ik nodig heb want ik kom op webshops verschillende maten tegen. Verder, waar kan ik zo'n plug het beste kopen voor een mooi prijsje? Ik hoef namelijk geen in goud vergulde plug te hebben ofzo. Ik neem aan dat een standaard automaterialen zaak deze dingen niet verkoopt?

    Tevens heb ik ook nog een recht koppelstukje nodig voor de vacuumleiding, ipv het t-stukje nu. Zelfde vraag hiervoor, waar kan ik zoiets krijgen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Recht stukje heb je niet nodig, als je het T-Stuk weghaalt, kan je die 2 aan elkaar koppelen. Daarbij zou ik gewoon een symphoser slang kopen ipv een blanking plug, heb je in ieder geval het stoere motorgeluid! Voor hulp met montage; je weet me te wonen.

    Groetjes
     
  3. Ik zou best de symposer willen terug plaatsen. Ben alleen bang dat het een duur onderdeel is. Ik moet zeg maar naast de slang ook het ding hebben met het membraan erin. Tweedehands heb ik ze in iedergeval nog niet gezien.

    Hoe kan ik die 2 buisjes netjes koppelen zonder tussenstukje? Ik zou natuurlijk ook gewoon het hele slangetje kunnen verwijderen.
     
  4. Ik heb m ook weg gehaald en een blanking plug geplaats, besteld bij Biesheuvel, maat 34mm. http://www.biesheuvel.nl/product/24522/blanking_plug

    Deze vastzetten met een slangklem en klaar. Ik het het t-stuk er tussenuit gehaald en er een overmaats stukje messing buis tussen gezet. Maar je kunt ook ff naar tuincentrum gaan en een recht koppelstukje halen van zo'n Gardena-achtig druppelsysteem.
     
  5. ik heb in dat dunne slangetje een m5 boutje gedaan :)
    T stuk laten zitten
     
  6. Goed idee van dat boutje.

    In de UK heb ik trouwens iemand gevonden die een symposer verkoopt. Alleen is dit zonder de bracket waarmee deze vast zit. :(

    Zou zo'n bracket los te bestellen zijn bij Ford? Wat kost überhaupt een complete symposer bij Ford? Misschien moet ik ze gewoon eens bellen.
     
  7. die brakcet die op het chassis zit? dat is gewoon een stukje ijzer waar die tussen gepropt word toch? het is erg klote om hem op de goede plek te duwen:P Ik heb ook me DV verwijderd en de originele composer erweer opgedaan.
     
  8. precies dat stukje ijzer waar die mee vastgeklemd zit. Als het goed is zit deze met 2 bouten vast. Ik kan dus een symposer tweedehands krijgen, maar zonder bracket is denk ik niet ideaal.
     
  9. twee 10tjes kost zoon ijzere beugeltje ongeveer nieuw bij ford
     
  10. Ja, laat alleen niet je boutjes vallen, want dan ben je ze kwijt toch [MENTION=12116]nick-st[/MENTION]?
     
  11. sssssst nie zegge nou klinkt het net of ik een prutser ben....
     
  12. Want dan liggen de boutjes op de bodem onder het motorblok ofzo en daar kom je neem ik aan niet makkelijk bij?
     
  13. jawel kap er onder uit maar bij mij ligt hij ergens anders bij dynamo ofso maar ik weet het nie kan um niet vinde
     
  14. Ze vallen er vanzelf onder vandaan... :lol:
     
  15. #15 jeroenST, 25 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jun 2013
    Ik heb vandaag met twee Ford dealers gesproken over de symposer, maar beide kunnen niet het onderdeel vinden. Het woord symposer is al niet bekend. Ook met het beschrijven waar het zit en wat het doet kunnen ze het niet vinden op de technische tekeningen.

    Weet iemand hier misschien het onderdeel nummer of nummers van de symposer?

    Op http://eucatparts.com/?action=cat_ford_unit&s_id_model=12
    heb ik de technische tekeningen kunnen vinden met onderdeelnummers. Ik snap niet dat dit zo moeilijk is voor een Ford dealer. Kwestie van goede motorblok kiezen en dan de air intake en daar staat het toch vrij duidelijk
     
  16. Ik heb van iemand in de UK een symposer kunnen overnemen. Om de symposer terug te plaatsen moet ik de slang waaraan de dumpvalve zit omkeren. Probleem is dat ik niet goed bij de onderste klem kan. Laat staan dat ik de slang eraf krijg. Ik ga in ieder geval 2 jubilee clips kopen om de boel weer vast te zetten. Is er iemand in de omgeving van Eindhoven die een handje kan helpen?
     
  17. Die klem moet je een klein beetje induwen wil die loskomen ofniet? Kan je niet met een kleine tang die klem induwen? en gewoon de slang draaien zonder het los te maken? Of kom je helemaal niet bij de klem?
     
  18. Met mijn hand kan ik er bij komen. De klem zit in ieder geval vrij strak. Toen ik de klem een beetje open had kreeg ik de slang niet los. Als de vorige eigenaar nou gewoon een jubilee klem had gebruikt was het een stuk makkelijker. Er is daar er weinig ruimte om een tang lekker op die klem te plaatsen.Draaien alleen is niet genoeg omdat er een bocht in de slang zit. Voor een dumpvalve wordt de slang omgedraaid.
     
  19. Bij mij is die slang aan het scheuren, hij is nog niet door maar zal niet heel lang meer duren. Moet nog eens kijken naar een nieuwe of een vervangende siliconenslang. Dus mocht iemand weten.
     
  20. In die van mij zie ik ook al kleine scheurtjes en dan in het bocht gedeelte. Gelukkig zijn die slangen vrij dik. Je kan vast bij Ford het onderdeel bestellen. Lijkt me dat door de bocht een standaard stuk slang niet lekker past. Online staat de originele slang voor ruim 50€, damn
     

Deel Deze Pagina