Rappe Papa's Focus ST-3

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Rappe papa, 4 jan 2013.

  1. Je kunt er nog om lachen zie ik...maar leuk is toch anders.
    Maar het zal ongetwijfeld goedkomen.
    Moet toch wel een softwareprobleem zijn.
    Er komt uiteindelijk toch zonneschijn! ;)
     
  2. 18 Februari pas? Bestaat de dealer daar slechts uit één monteur? En je kunt met je Ford garantie/probleem binnen zo'n korte tijd toch bij elke dealer aankloppen lijkt mij?
     
  3. nou, vanmorgen bij de ford dealer in mn woonplaats Ridderkerk geweest maar blijkbaar is een dealer niet zo behulpzaam als je de auto niet bij hem aangeschaft hebt. Hectisch druk bla bla, misschien kan je de dealer waar je hem gekocht hebt wel onder druk zetten .......

    dat heb ik dus wel even gedaan en morgen om 0800 uur kan ik in Hoofddorp terecht. Gelukkig. Wel vreemd dat je wel bij elke ford dealer kan aankloppen met je garantie maar dat de dealers er zelf niet zo blij mee zijn....... blijkbaar.

    Ford Ridderkerk is in ieder geval 1 klantje kwijt
     
  4. Flink balen, alweer pech. Hopelijk is 't snel opgelost.

    Dat de auto niet echt zuinig rijdt is mij ook al opgevallen. Omdat ik relatief veel op de snelweg rij en door drukte over het algemeen rustig aan doe, met af en toe natuurlijk een uitspatting, is mijn verbruik ongeveer 9.3L per 100 km.
    Echter met de RS met een vergelijkbaar rijgedrag zat ik ook rond de 9.5L per 100 km. Maakt dus weinig uit.
     
  5. Maar ja.....dan heb je ook wat ;)
     
  6. Daar heb je helemaal gelijk in:mrgreen:.

    En als ik het dan vergelijk met de Fiesta ST van mijn vrouw die ook bijna 9 liter per 100 km naar binnen slurpt, dan valt het verbruik weer best mee.
     
  7. Patrick het "probleem" bij garantie is dat de dealer de uren niet vergoed krijgt (dus geld kost). Wanneer de auto niet bij hun gekocht is dan hebben zij enkel en alleen de kosten. Snap dat het voor iemand met een nwe auto niet fijn is wanneer je niet "direct" geholpen wordt.
     
  8. #168 gerardTDCI, 4 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2013
    dat is mooi dat je toch nog snel terecht kan Patrick, hoor het wel vaker dat als de dealer de auto niet verkocht heeft (nieuw) dat ze je al gauw terugsturen naar de dealer waar die vandaan komt. (beetje jammer)

    @Marco, ohw dat wist ik niet, vind het wel raar maar snap de dealer in Ridderkerk dan wel.
     
  9. ik snap die dealer wel, maar hij snapt misschien ook wel dat ik de volgende keer dan voor mn onderhoudsbeurt ook niet naar hem toe kom , of zouden ze dat niet snappen ? En die uren die ze moeten maken voor garantieklussen, die worden toch weer terug betaald aan die dealer door de grote bazen van Ford aan die dealer ........ of moet dat echt allemaal voor eigen rekening ?

    het blijft een kwestie van de klant tevreden hebben en houden wil je hem weer terug zien. iedereen moet in deze tijden extra stappen maken om de boel draaiende te houden zo is het nu eenmaal, dat moet ik ook op mn werk.
     
  10. Patrick zoals ik al zei; de uren komen echt voor de kosten van de dealer. Materiaal krijgen ze vergoedt. In een ander topic werd al aangegeven dat bij elke garantieklus de laptop aan de auto moet. Zelfs als ze direct al zien wat het is.

    Ik snap jouw statement wel. Er zijn er genoeg die een garantieklus bij de 1 laten uitvoeren en bij de ander het onderhoud laten doen.

    Zelfs dealers onderling "naaien" elkaar wel eens een oor aan. Bij mijn pa op het werk (fordmonteur) hebben ze een periode gehad dat ze een reeks auto's , van een andere dealer "kregen" met garantie klachten.
     
  11. Deels begrijpelijk maar wel erg jammer dat je zo'n reactie van de dealer krijgt. Wel goed te horen dat je alsnog elders terecht kunt.


    Ik heb dan niet bij de :ford: importeur gewerkt maar ik neem aan dat het op dezelfde manier zal werken. Fabrieksgarantie werkzaamheden, los van of de auto wel/niet bij de betreffende dealer is gekocht, wordt door de dealer geclaimend bij de importeur. Er zijn vaste afspraken over het vervangen van onderdelen op basis van het aantal FTE's en de te besteden tijd. Het gooit uiteindelijk alleen de planning van de dealer in de war en daar worden ze nooit vrolijk van. Leukste discussie die vaak ontstaat tussen dealers en de importeur zijn de onderzoekskosten. Die vallen buiten de claims...
     
  12. el conclusio, het is voor iedereen vervelend........
    ben benieuwd wat ze zullen vinden morgen
     
  13. @Rappe papa, de melding "Automatische kinderslot storing, aub zsm naar dealer voor onderhoud" krijg ik ook regelmatig. Heb deze melding zelfs bij een demo auto bij de Ford dealer gezien. Bij mijn ontstaat de melding als ik bv de auto te snel op slot doet (1 van de kids gooit daarna een achterporteur nog dicht), krijg de melding dan te zien bij starten vd auto. Als ik vervolgens 2x op kinderslot knop druk is de melding verdwenen. Maar goed, bij jou lijkt meer aan de hand te zijn.
     
  14. valt dan weer tegen van Ford Ridderkerk. ben er van de week met onderdelen wel netjes geholpen. maar heb van de garage ook niet echte een hoge pet op.
     
  15. Ben net benaderd door Anton , hier ook zwervend op het forum. Werkt bij ford wensveen in alblasserdam en heeft aangeboden bij hem langs te komen. Die ga ik morgen bellen en die hebben er een klant bij waarschijnlijk. Dank je nogmaals Anton.
     
  16. auto net weggebracht naar de dealer in Alblasserdam. Wil ik vanmorgen vertrekken en wat denk je, hij start WEER niet, weer dood, maar ik wist nu de oplossing, effe accu kabel los en vast maken en hij deed het weer. Af en toe doen ook de electrische rame het niet en de linkerachterportier gaat soms niet open en dat heeft toch allemaal waarschijnlijk te maken met de automatische kinderslot storing...........

    ben benieuwd later vandaag wat er uit gaat komen.

    Kwam ik nog ff een ander minpuntje tegen........ Als het geregent heeft en ik open de achterportier, loopt zo al het water wat in de rubber bovenrand van de deur ligt zo de auto in......... hebben daar meer focus 3 rijders wel eens last van gehad ?? Hij staat wel iets schuin bij mij voor de deur maar dan moet het nog niet kunnen vind ik.....
     

  17. Nou ik hoop dat je hem 100% werkend terug krijgt. Ik heb ook de electrische kindersloten maar gelukkig nog niet dezelfde klachten mogen ervaren. Zal het wel in de gate houden want het klinkt wel erg vervelend.

    Dat van de achterportieren heb ik ook niet. Misschien komt het alleen bij de wagons voor?
     
  18. Jemig het zit jou niet echt mee met de ST....(:schater:)

    Ik heb nog geen enkel probleempje gehad (klop hem even af) en gebruik het achterportier vrijwel nooit maar zal er eens op letten. Verbruik ligt bij mij nu na 5500km zo rond de 10.8l/100km, niet zuinig maar dat was bekend. Ik rij veel korte stukjes in de bebouwde kom en zo nu en dan weer een lang snelweg stuk, en daar gaat het zo rond de 7l/8l op 100km.
    Verbruik op 240/250km/h is zo'n 1 op 2 trouwens ;)
     
  19. En is het verholpen?

    Wensveen lijkt mij ook wel een goede garage,hoewel ik er ben wezen praten voor mijn nieuwe auto maar kreeg van een andere dealer ruim 2000euro meer terug dus de auto niet bij Wensveen besteld wat ze ook wel begrepen.
    Voor onderhoud enzo willen ze me toch graag van dienst zijn.....
     

  20. tot nu nog niets vernomen, maar ik hou jullie uiteraard op de hoogte...
     

Deel Deze Pagina