Focus ST3 tangerine scream / Nieuwe Foto's

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Domienl, 16 dec 2012.

  1. Die heb ik er idd ook onder.
     
  2. Vind vooral de velgrandbeschermer een groot pluspunt, en dan vooral wanneer iemand anders met de ST weg is :p
     
  3. yup, herkenbaar! :mrgreen::mrgreen:
     
  4. Nog steeds tevreden na een week rijden?

    Heb Bruno inmiddels een aantal keer via de mail gesproken en heb wel een positief gevoel bij hun. Gaat in ieder geval geen stage 2 upgrade worden; voor een extra 20 pk en 20 nm moet dik 3000 euro extra bijbetaald worden. Daarbij wordt dan ook de uitlaat vervangen en die twee ronde pijpjes aan de achterkant vind ik echt niet mooi.
     
  5. Die vind ik idd ook niet zo mooi, maar is dat niet alleen een eindstuk die vervangbaar is?
     
  6. Das een goeie... daar heb ik eigenlijk niet over nagedacht of bij stilgestaan.
     
  7. Bruno is daar het brein achter de software aanpassingen, slimme kerel :D
    Is inderdaad behoorlijk veel voor wat het opleverd, ik veronderstel dat ze dan een miltec zullen plaatsen? Misschien is het inderdaad een idee om de gehele uitlaatlijn ver veranderen maar met de originele einddemper te werken :) of bedoelde jullie iets anders :p Want ik vind de originele ook wel mooier :D

    Ik ben er wel tevreden van, al ga ik morgen er nog wel even langs gaan om te laten kijken naar de turbodruk :p als ik bv rustig 120 rij in 5de of 6de en duw hem dan tot tegen de mat gaat de turbometer nogal vlot tegen het rood, maar als ik optrek en gebruik alle versnellingen volledig dan blijft hij mooi tot aan het voorlaatste streepje, dus toch meer even naar laten kijken. Maar denk dat het nromaal is als ze erna nog eens iets moeten aanpassen iedereen wilt zen auto wss naar zen eigen goesting.

    Gisteren gereden met een ST met 292pk en het zelfde koppel als ik nu en moet zeggen dat ik denk da het toch nipt zou zijn moeten we naast elkaar staan aan het licht :p en de andere eigenaar heeft ook met mijne gereden en hij was toch ook van hetzelfde idee :p en hij vond dat mijne behoorlijk soepel reedt. Dus tot nu toe helemaal tevreden :D

    eReSKe, Weet niet hoever je van Antwerpen woont, maar je mag altijd eens langs komen voor een testrit, dan heb je een idee wat ze van jouw auto kunnen maken he.
     
  8. #208 eReSke, 9 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 apr 2014
    Super aanbod van je; dat ga ik zeker onthouden. Ik woon op ongeveer een uurtje van Antwerpen dus dat zou goed te doen zijn.
    Weet je toevallig wat voor upgrade die andere ST erop had zitten?

    Inderdaad heeft de stage 2 een complete Milltek uitlaatlijn met daarbij ook nog een Forge intercooler en Forge recirc valve.

    Laat nog even weten wat je morgen te horen hebt gekregen over de turbodruk:D.
     
  9. Hij had stage 2, maar van bij APEC in deinze en de scorion uitlaat, wel iets te luid naar mijn mening :p
     
  10. Je moet even uit zien te vinden of de cat back de grote beperking is in het hele systeem, ja of nee, heb ergens gelezen dat het wel zo was namelijk...
     
  11. Misschien de overboost ?
     
  12. Ja zou inderdaad kunnen, heb ook dat idee. Maar toch even navragen voor de zekerheid :)
     
  13. Zo gisteren even langs BR-performance geweest.
    Daar konde ze me met zekerheid zeggen dat er niets abnormaal was. Volgens de uitlezing heb ik een maximum turbodruk van 1.4bar. Maaromdat je normaal gezien het wijzertje zou zien trillen tijdens het rijden hebben we er bij ford een soort filter over gezet die ervoor zorgt dat de wijzer mooi kan stijgen en stabiel kan blijven staan. Dit zorgt er ook voor dat de wijzer niet helemaal overeenkomt met de werkelijke waardes. Dus de turbo haal bij het optrekken even zn piek van 1.4bar (wordt op de meter weergegeven als 1.8bar) en valt eigenlijk onmiddelijk terug weg. Maar door de filter zou de meter wat langer op deze waarde blijven hangen omdat dit mooier zou ogen :D alle dat is toch wat ze me vertelde als ik het goed begrepen heb :p

    Verder gisteren wel weer even pech gehad. Was even richting Antwerpen stad iemand gaan afzetten en toen die persoon uitstapte hoorde ik iets fluiten. Dacht dat het een van de machines was van de werkmannen die er bezig waren, onderweg bleek echter al snel dt dit gewoon men rechtervoorband was die lek was :D Alle geluk was ik zo goed als thuis tegen dat de melding op de bordcomputer kwam, dus me op de oprit gezet en de wegenwacht gebeld. De afdruk op de band leek erop dat er een nagel had ingezeten maar deze zat er al niet meer in. Alle geluk zat het gat niet op de hoek van de band en nog wel in de stalen gordel dus kon deze doormiddel van een tab gewoon gemaakt worden en kon ik weer veilig verder. Ben blij dat het zo kon worden opgelost. Banden lagen er nog geen 1000km onder dus zou zonde geweest zijn moest ik nu al een nieuwe hebben moeten kopen :)
     
  14. Bedankt voor de terugkoppeling. Ik ga een dezer dagen beslissen; zit nog even over de uitlaat na te denken...
     
  15. Dat verhaal van de hoeveelheid BAR vind ik erg vreemd.
    Als je dus aangeeft dat de meter 0.4(!) bar te weinig aangeeft, zou het inhouden dat de auto bij full load in stock mode maar iets van 0.6(!) bar zou doen?
     
  16. Ik vind het verhaal over de druk ook raar, maar de meter geeft 0.4 bar teveel aan, voor de rest klopt je verhaal :)
     
  17. #217 Johoo_NL, 11 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 apr 2014
    Ik zou gewoon vragen of ze de aanpassing van het metertje ongedaan maken. Vreemd verhaal en totaal onnodig.

    Ik zou zelfs mechanisch checken wat nu de daadwerkelijke turbo druk is. Alhoewel ik niet weet of op een ST3 makkelijk een druk meter kan hangen.
     
  18. Lijkt mij dat je dmv vacuüm gewoon kunt checken met een meter.
    misschien zit ik fout maar ik ga er even van uit dat de meters op het dash elektronisch aangestuurd worden.
    als dit zo is, zou dan het druk verschil niet bijgesteld kunnen worden??
     
  19. De meters lopen zowiso niet juist vanuit fabriek. Het is meer show dan volledige juistheid (en dit hebben ze me bij ford zelf verteld). En na remapping zou het normaal zijn dat e waarden nog mee schelen. En ik veronderstel dat de waarden niet de meting geven correct zijn (dus 1.4) en dat dat belangrijker is dan hetgeen dat wijzertje aangeeft :)
     
  20. Waarom zit dat wijzertje er dan in? Als ik heel eerlijk ben heb ik het gevoel dat ze je een l.u.l. verhaal op de mouw spelden. Zowel door Ford als de tuner (omdat ze beiden niet weten hoe of wat). Maar dat is mijn gevoel.
     

Deel Deze Pagina