1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

focus ST de garage weet het niet

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Norbert, 16 okt 2012.

  1. #1 Norbert, 16 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 okt 2012
    Mijn focus is naar de garage geweest voor de temperatuur van de olie en toen hebben ze gedacht van laten we maar een software update doen en daarna rijd mijn auto niet meer goed.( als het goed was had ik al de laatste update)
    Nu heb ik de garage erop aan gesproken en nu zeggen ze dat ze niks aan de software hebben gedaan.

    Het probleem is: de eerste, tweede en derde versnelling komt mijn turbo druk niet verder dan het eerste streepje en in de vierde soms naar de 1 bar toe en de vijfde en de zesde heb ik niet op gelet maar ik kom niet verder dan een snelheid van 235 op de teller terwel ik voor de tijd verder ging.

    Ik weet het niet meer dus graag advies van jullie
     
  2. Volgens mij heeft de St een beveiliging ingebouwd zitten om je versnellingsbak te beschermen in de lage versnellingen.
    Als ik het goed heb, gaat bij mij de druk ook niet maximaal bij de lagere versnellingen.In de 4/5/6e versnelling moet er volgens mij wel volle druk zijn....ik vind 1 bar wel veel voor een standaard ST, de mijne komt niet verder dan 0,6-0,8 bar,naargelang de temperatuur buiten. In de winter draait mijn ST een lagere druk.
    Je kan eens proberen je auto een nachtje spanningsloos te zetten of de KAM zekering eruit te trekken, zorg wel dat je de radio code hebt.
     
  3. #3 Ravaso, 16 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 okt 2012
    Had je ST niet (zonder dat je het wist) een Dreamscience of een Bleufin map er opstaan?
    Dan zou het kunnen dat nu de stock (standaard) software er weer opstaat
    Zo lijkt het...
     
  4. Bij mij gaat de turbodruk in de 1 en 2 en 3 ook niet echt hoger als het eerste streepje. In zijn 4 5 6 ook niet behalve als ik volgas of flink meer gas geef dan gaat die richting de 1 of 1.1 zoiets.
     
  5. #5 Norbert, 17 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2012
    Mijn vorige ST die was standaard en toen ik deze kocht wis ik gelijk die is sneller en rijd mooier maar ik heb nooit op gelet hoe mijn vorige reageerde bij de turbo druk in de eerste paar versnellingen.
    Mello ik schreef dat die op liep naar 1 bar maar het kan ook 0,8 zijn.
    Als het verhaal van Mello klop dan is mijn auto nu weer standaard met de software en dan hoef ik nergens bang voor te zijn dan moet ik alleen zorgen dat ik weer die upgrade terug krijg.Maar nu nog zien te achterhalen welke upgrade die heeft gehad.

    Heel erg bedankt dat jullie mee helpen met denken het steld me zeker gerust.
     
  6. Ik zit net even een andere post van je te lezen....
    En daar staat dat je nieuwe ST een grotere intercooler heeft en een dumpvalve..
    Ik zou er dan gewoon vanuitgaan dat ook de software gechipped was..

    Kun je niet bij de vorige eigenaar navragen welke chip erop zat?

    En heeft de Ford Dealer echt geen software update gedaan? want zo'n map verdwijnt niet vanzelf..
     
  7. #7 Norbert, 17 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2012
    Nee de vorige eigenaar die weet het niet meer.
    Ik denk ook dat de ford aan de software heeft gezeten dit maak ik uit op het gesprek wat ik met hun heb gehad.( ik weet het ook zeker dat de auto anders rijd)
    Klop ik heb een airtec intercooler en een dumpvalve daar heb ik ook de rekening van dat heeft de vorige eigenaar gedaan.
    (Ik had ook een klacht dat de olie temperatuur omhoog ging en toen de auto op de brug stond en de onderplaat eraf was zag ik een oliekoeler en het lijk erop dat het recent erop is gezet maar mijn auto valt nog onder garantie en ze zijn niet altijd duidelijk wat ze doen.)
    Ik ga ook kijken hoe de ford dit oplost.
     
  8. Bedenk me net ook dat mijn maat met een Renault Megane RS eigenlijk ook zo'n soort probleem had...te weinig turbodruk en haalde zijn vermogen niet. Ook zijn auto was voorzien van een dumpvalve.
    In zijn geval was alleen de VTA (vent-to-air) dumpvalve aan het stuurvacuum aangesloten en was de orginele recirculatie dv bij de turbo afgekoppeld van het stuurvacuum. Dit had als resultaat dat de orginele recirculatie dumpvalve zijn eigen leven ging lijden en turbodruk liet ontsnappen. Nu weet ik niet of dit bij Ford ook zo is,maar wellicht een idee om het na te kijken of eens je vta dumpvalve af te koppelen.
    Wel vreemd dat je af en toe bijna 0,8 -1,0 bar kan aantikken...
     
  9. Met de dumpvalve heb ik nog geen problemen gehad het zou natuurlijk kunnen maar nu ik jullie verhalen lees en zelf goed alles op een rijtje zet denk ik dat ik een chiptuning had zonder dat ik het zelf wis en omdat ik jullie verhalen lees schijnt het normaal te zijn dat:
    eerste, tweede en derde versnelling komt mijn turbo druk niet verder dan het eerste streepje en in de vierde soms naar de 0,8 bar - 1bar en de vijfde en de zesde heb ik niet op gelet.
    Maar ik ben 20-10 -2012 op de Harskamp dus dar kan ik goed naar jullie ervaringen luisteren en ik ben aan het kijken wat de dealer zegt want nu ben ik er bijna zeker van dat ik mijn chiptuning kwijt ben en dat die weer standaard rijd.
     
  10. Ti's idd ook iets wat je snel vergeet... :schater:
     
  11. Norbert formuleert het fout, de vorige eigenaar wist niet dat hij gechipt was.
     
  12. Blijf erbij dat het drukverlies zou kunnen komen door de dumpvalve, da's ook een reden waarom die bij mij er niet op zit.
    Ze kunnen hem zeker ook niet terug zetten naar de vorige software?
     
  13. #13 Norbert, 18 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2012
    chiptuning

    Ik kan de dumpvalve wel laten verwijderen maar ik heb nooit een probleem ermee gehad.
    Ik ben zaterdag ook op de harskamp en daar gaat hij de testbank op en dan hoop ik meer te zien.
    Ik denk namelijk dat die weer op een standaard programma draait en dat ik mijn upgrade map kwijt ben.

    Mocht het toch de dumpvalve zijn dan gaat die er gewoon uit.
     
  14. Norbert,

    Time eens een sprintje 80 - 120 in de 3 en van 100 - 160 in de 4.

    Dan wel vanaf 70 en 90 al gas geven en bij 80 en 100 je timer indrukken.
     
  15. Je Focus loopt volgens jou niet goed, en dan toch proberen de topsnelheid te halen. :thumbs::schater:
     
  16. Klop Mike maar ik denk niet dat het aan het motor gedeelte ligt maar dat ik een upgrade map kwijt ben.De garage heeft eerst alles naar gekeken en ze konden niks vinden aan de motor de onderplaat is er ook af geweest. Ik mocht het van de garage proberen hun konden niks vinden. (ik ben heel zuinig op de auto ik rij hem warm en ook weer koud)
     
  17. #17 Norbert, 18 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2012
    Ik heb van de week de zekering nr 26 (K A M) een half uur eruit gehad op advies van een clublid en daarna ben ik rustig gaan rijden en bij de 90 km verder heb ik weer iets meer gas gegeven en toen viel op dat die meer wou maar toen nog 10 km gereden en niks geprobeerd . Vanavond moest ik weg en 30 km later heb ik meer gas gegeven in de 2 en het leek erop dat alles weer normaal reageerd en daarna nog 25 gereden en het lijk erop dat alles weer normaal is.Nu hoop ik dat het zo blijf iedereen bedankt voor het mee denken het is voor mij een raadsel dat het op is gelost.

    Nu kan ik gelijk zien zaterdag wat voor vermogen ik heb .
     
  18. Mooi dat het gewerkt heeft Norbert, en dat je nu weer wat vertrouwen terug krijgt in je mooie :st:, zaterdag maar een ff live bekijken en horen :rock:
     
  19. Komt goed Simon tot zaterdag
     
  20. Nou luitjes

    ik denk dat die zekering er bij mij dan ook maar even uit moet. ;)

    Zaterdag maar even proberen.

    John
    Grey-ears
     

Deel Deze Pagina