Kentekenplaatomlijsting(achter) & brief aan Ardea Amsterdam

Discussie in 'Exterieur' gestart door Chicles, 5 mei 2012.

  1. Aftersales Manager = puin ruimen van de door je collega's gemaakte zooi:schater:
    Maar vind ze wel kort van stof, had wel een verklaring erbij verwacht waarom
    ze het hebben gedaan, is nu ook niet duidelijk of ze hiermee doorgaan.
    Gelukkig is het te ver voor mij rijden om daar mijn auto te laten doen, dus ik
    heb er iig geen last van;)
     
  2. Die platen worden ongetwijfeld voor je gemaakt, ik denk dat de originele al "weg" zijn. Jammer dat ze niet ludiek reageren, had wel gepast in de mailreactie, mis nog wel een overduidelijk mea culpa overigens.

    Uiteindelijk krijg jij je zin (je "ouwe" platen terug) maar stoppen ze nu die onzinnige kentekenplatenomlijstingswisselingen (ook een goeie voor wf) zonder te vragen?
    Of gaat dat stilzwijgend door bij minder commercieel bewuste medeweggebruikers?

    John
    Grey-Ears
     
  3. Ikzelf had ook niet al te veel moeite gedaan om dit zo ludiek mogelijk op te lossen.
    De mails naar Ardea komen op mij ook niet ludiek, maar behoorlijk pretentieus over, en dan ben ik nog een buitenstaander.
     
  4. Die mails die Ardea stuurt zijn mails met een ondersteek.
    Wel netjes dat ze gereageerd hebben overigens.
     
  5. Toch zie ik voor bestaande glazenwassers hier een zeer goede strategie in. Onder elk logo of bedrijfsnaam op het pand een slogan "<bedrijfsnaam> houdt uw ramen schoon!" ...
     
  6. Ik ben bang dat ik slechts een incident ben en dat dit het grote kentekenplatenomlijstingswisselingscomplot niet stopt. Er zal nog zeker de nodige ergernis veroorzaakt worden.
     
  7. @Stephan....Het toeval wilt dat Ron een zeer aparte kentekenplaatomlijsting heeft waar hij veel waarde aan hecht. Voor andere, minder commercieel bewuste weggebruikers zoals jij ze noemt geld dit waarschijnlijk niet of tenminste, het kan ze weinig boeien.
     
  8. Ik heb helemaal geen aparte kentekenplaatomlijsting. En ik ben er helemaal niet aan gehecht.
    Mijn grote ergernis was dat je niet ongevraagd met je tengels aan mijn spullen moet zitten. Ik moet voor elk item bij de reparatie toestemming geven. Voor de kentekenplaathouder geld dat kennelijk niet.

    Ik heb met deze actie gemerkt, via twitter, facebook, gesprekken, dat dit soort bezigheden ergernis opwekken. En dan gaat het niet alleen over kentekenplaathouders, maar ook over fietsenmakers die stickers op je fiets plakken. Hetzelfde geldt voor kinderwagenrestaurateurs (no kidding).

    De terreur zal nog wel even voortduren.
     
  9. Amen..... :)
     
  10. Ik ben het anders wel volkomen met de eigenaar eens, Ardea auto zit aan eigendommen die niet van Ardea auto zijn. Daar hoef je met niemand over te discusseren.

    Echter wilde ik met mijn opmerking een grappig einde voorbereiden.
     
  11. nu haak ik een keer in.

    vind het een schitterende actie dat je zo je principes hoog houdt en voet bij stuk blijft. (Y) bravo (Y) (nee niet sarcastisch bedoeld)

    schitterend taal gebruik en opsomming van het financiele plaatje indien hun niet voldoen aan je verzoek, want in feite is het dat wel. Aangezien jij door je auto te laten onderhouden/repareren toestemming geeft om met hun tengels aan jouw auto te komen, en als hun er zeker van zijn dat er een rammeltje wordt veroorzaakt doordat de lettertype op de kentekenplaathouder afwijkt van de door hun bedrukt kentekenplaathouders, dan hebben ze dus ook daar toestemming voor om te repareren. hier een stuk tekst gekopieerd uit de algemene voorwaarden: "Cliënt kan voor of bij het verstrekken van een opdracht opgave verlangen van de prijs van de werkzaamheden, alsmede van de termijn waarbinnen de werkzaamheden zullen worden uitgevoerd. De opgegeven prijs en termijn zijn bij benadering. Indien de opgegeven prijs met meer dan 20% wordt overschreden of dreigt te worden overschreden, zullen wij contact met cliënt opnemen teneinde de meerkosten te bespreken. Cliënt is in dat geval gerechtigd de overeenkomst te beëindigen met voldoening van de kosten van de door ons reeds verrichte werkzaamheden. Bij overschrijding of dreigende overschrijding van de opgegeven termijn, zullen wij cliënt onverwijld daarvan op de hoogte stellen onder opgave van een nieuwe datum van aflevering."

    zoals te lezen hadden ze je niet hoeven bellen over het rammeltje dat veroorzaakt werd door het afwijkende lettertype, aangezien de kostten van de kentekenplaat omlijsting voor rekening van de verzekeringmaatschappij komen die op de plaat gedrukt staan.

    Zodoende hebben ze:
    punt 1 het recht om er aan te komen met hun tengels
    punt 2 toestemming om het te vervangen
    punt 3 geen overleg nodig gezien de kostten altijd binnen de gestelde prijsopgave valt

    dus eigenlijk zijn ze HEEL schappelijk bezig geweest en hebben ze je van een door niemand waarneembaar rammeltje gratis verholpen. En dan stuur jij een correcte brief die hun vertelt dat ze dat niet mogen doen.......... Tja dan maken ze maar kostten om je je oude houder terug op de auto te laten sieren, die ze de volgende keer wel op een of andere manier bij je verhalen door strak aan de algemene voorwaarden te houden (die je aangeeft kennis van te hebben genomen door het betreden van het pand).

    dus wie is er nou slim bezig?
     
  12. @tvdl2000 Dank voor je uitleg, je hebt gelijk.

    Des te nobeler is het wel dat de monteur op locatie de oude houder weer heeft teruggezet. En zowaar: de oude die er origineel op zat. En nogmaals zijn excuses aanbood voor het veroorzaakte ongemak.

    Volgens hem is de policy: Alleen kentekenplaathouders met "Ford Amsterdam" worden gewisseld vanwege de naamsverandering naar Ardea. In mijn geval was er echt sprake van een vergissing.

    Alles is dus goed geregeld en ik kom zeker weer bij ze terug.
     
  13. #73 Boomerang78, 11 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mei 2012
    En laat het nu zo zijn dat zij de kentekenplaathouder met www.fordamsterdam.nl bij mij hebben vastgezet :mrgreen:
     
  14. "echt sprake van vergissing"... ik vraag het me ten zeerste af. Echter zal alleen de tijd het uitwijzen. Je meldde namelijk eerst dat je via allerlei social media kreeg t horen dat de frustraties over dergelijke legio zijn. Derhalve trok je zelf ook al de conclusie dat je waarschijnlijk maar het tipje van de ijsberg bent. Nu hoopt ardea natuurlijk wel dat je via de social media wel een rectifiactie plaatst of het hele verhaal bekend maakt of nog beter, alleen vertelt van het aspect van hun service om naar jouw toe te komen om het "geschil" op te lossen.

    hoe dan ook ben ik wel blij voor je dat t naar jouw tevredenheid nu opgelost is ;)
     
  15. Het lullige in dit geval, is dat het uitvoerende personeel op de werkvloer
    excuses moet maken voor iets wat van hogerehand word opgedwongen....

    Het lijkt haast wel mijn werkgever:schater:

    Maar serieus, het is niet grappig dat je als personeel de troep moet opruimen
    van je collega's, terwijl het o zo makkelijk voorkomen kan worden;)
     

Deel Deze Pagina