Overig Brandstof verbruik Focus III 1.0

Discussion in 'Performance' started by Backa, May 1, 2012.

  1. Het klinkt raar, maar een Ecoboost is op z'n zuinigst als de turbo niet of nauwelijks hoeft bij te springen. De turbo is er alleen maar (beetje gechargeerd) om de prestaties op 'n acceptabel niveau te brengen. Op sommige momenten kan de turbo echter helpen om het verbruik binnen de perken te houden (rustig versnellen door gebruik te maken van het grotere koppel -> rijden op het koppel).

    Zoals onze oosterburen zeggen : Turbo läuft, Turbo säuft. ;)
     
  2. #62 Dreej, May 8, 2012
    Last edited by a moderator: May 8, 2012
    Klopt, heb bijna dezelfde als RedFox en zit rond de 6.0/100.
     
  3. #63 Fred, May 8, 2012
    Last edited by a moderator: May 8, 2012
    Om het gemiddelde verbruik te vergelijken met de vorige Focus modellen (ik kan nu even geen plaatjes capturen en plakken):

    :focus2: 101 en 115 pk versies: gemiddeld 7.86 l / 100 km (517 auto's), zie http://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/148-Focus.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2005&constyear_e=2010&power_s=99&power_e=120&gearing=1&powerunit=2

    :focus2:: 145 pk versie: gemiddeld 8.32 l / 100 km (78 auto's), zie http://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/148-Focus.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2005&constyear_e=2010&power_s=144&power_e=148&gearing=1&powerunit=2

    :focus3: :ecoboost: versies: gemiddeld 7.65 l / 100 km (64 auto's), zie http://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/148-Focus.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2011&constyear_e=2013&power_s=149&power_e=183&gearing=1&powerunit=2

    :focus3: 105 en 125 pk versies: gemiddeld 7.25 l / 100 km (15 auto's), zie http://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/148-Focus.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2011&constyear_e=2013&power_s=104&power_e=130&gearing=1&powerunit=2

    Als ik dit zo zie vindt ik het verbruik van de :ecoboost: helemaal zo slecht nog niet. Wagens met een stuk meer vermogen dan de :focus2:, verbruik iets lager, vergeleken met de 145 pk versie fors lager. Zoals Joost al schreef, dat vermogen gebruik je toch af en toe :lol:
    Toegegeven, niet in de buurt van de fabrieksopgave maar dat zijn de anderen gegarandeerd ook niet.

    Oh ja, de :st:: gemiddeld 10.99 l / 100 km (158 auto's), zie http://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/148-Focus.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2005&constyear_e=2010&power_s=220&power_e=230&gearing=1&powerunit=2, koploper 13.66 l / 100 km over ruim 131.000 km, werkt zeker bij een benzine maatschappij :lol:
     
  4. Maar Redfox heeft een bezine uitvoering, jij een diesel :D
     
  5. dat bedoelde ik dus met andere woorden heeft de 1.0 zonder te weinig vermogen (voor de meeste )om lekker mee te komen en zullen ze dus bijna iedere keer de turbo aan gaan spreken met het verbruik van dien
     
  6. Ah, scherp hoor Fred... :nocheer:
    :mrgreen:
     

Share This Page