Ik geef het op. Heb nu een goede ELM, programma werkt ook. maar ik kan maar 1 keer uitlezen, bij een 2e opdracht krijg ik standaard een foutmelding. Jammer, maar het is een hoop gedoe voor wat kleine functionaliteiten. Helaas....
Ik ben dus niet de enige, hier heb ik ook last van. Eerst kon ik gewoon alles uitlezen en schrijven, later kon ik er helemaal niet in een ECU komen en nu heb ik hetzelfde als jou. Ik heb meerdere versies geprobeerd maar ze lijken allemaal hetzelfde probleem te hebben.
Ik heb er nog twee te koop, ene met HS en ene met MS. Die werken nog altijd voortreffelijk op een Focus II
Ik vraag me af of het wel aan de module ligt aangezienhij jet wel doet alleennbij een 2e opdracht problemen geeft....
Vandaag mijn ELM327 besteld. Deze zou volgens de beschrijving de hoge baute rates aan kunnen. https://www.amazon.de/dp/B00KPGN9ZW/ref=pe_386171_38075861_TE_item Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hallo, wie woont er in het midden van het land en kan mij helpen met het aanzetten van de mistlampen in de bcm boordcomputer?
[MENTION=34495]Rooverz[/MENTION], voor welk type Focus? Ik woon in Almere. Stuur maar een PB als dat voor jou goed uitkomt
Mischien heb ik het gemist ergens, maar is de software al vertaald voor de S-max? ik zie een hoop bij elkaargeraapte leestekens, ik neem aan dat dit niet verranderd als ik er een S-max aan hang. Gr,
Nee, het ELMconfig programma gedeelte voor de Mondeo MK4 en S-max/Galaxy is niet volledig vertaald. Eerlijk gezegd verwacht ik persoonlijk ook niet dat dit nog gaat gebeuren.
[MENTION=142]JW[/MENTION] ik kom net bij de locale electronicazaak ook 2-standenschakelaars tegen met voor beide standen een eigen plus en min. Zou dat ook goed gaan of krijg je dan een soort van kortsluiting tussen beide canbus systemen tijdens het omschakelen?
Van belang is dat je een 2-polige schakelaar gebruikt welke is voorzien van 6 aansluitcontacten. Dit mag een ON-OFF-ON schakelaar zijn zoals ik gebruik maar een ON-ON schakelaar (dus zonder middenpositie) is ook mogelijk.
Het is inderdaad zo'n laatste variant. Dan ga ik er daar van de week eens 1 van halen. Ik vind het toch wel leuk als ik de mscan ook kan uitlezen.
Ik zie in de start-post dat er links staan naar meerdere versies en ik vraag me af waarom. Op http://civil.iffc.ru/elmconfig/ staat een nieuwere versie van de software. Is er een goede reden om niet gewoon de meest recente versie te gebruiken?
JW heeft gewoon elke keer als er een nieuwe versie uitkwam, die hier neergezet. Altijd de nieuwste gebruiken gaat niet op. Zo werkt volgens mij de .13.b het beste voor de Focus 3 en de Mondeo Mk4 Met nieuwere versies kon ik niets met mijn Mondeo Mk4 doen en kreeg ik een foutmelding. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Ok, dan had mijn vraag dus eigenlijk moeten zijn: Wat is de beste versie om te gebruiken voor een Focus 2 fase 2 (aug. 2008)? Ik heb de 1.6 TDCi 109 pk. Als ik het goed begreep is deze nooit officieel geleverd in Rusland, dus qua motor ga ik zeker geen wijzigingen doen. Maar het zou wel erg fijn zijn als de achterruit- en voorruit-verwarming niet steeds vanzelf aanspringen als de temperatuur onder de vier graden komt (zelfs onder het rijden, wat een onzin). Dit ga ik zeker uitzetten; ik druk liever zelf op het knopje indien nodig.
Dat is indd uit te schakelen. Hiervoor kun je de nieuwste versie ook prima gebruiken. Let er wel op dat je Elm module de MS canbus en de HS moet kunnen lezen. Je GEM (BCM in elmconfig) zit namelijk op de MS canbus en daar kun je dat uitschakelen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Is er iemand in de omgeving drechtsteden die bij mij de regeneratie-frequentie van het roetfilter kan uitlezen? (als dat al mogelijk is dan......) Het huidige filter zit er nu zo'n 90 dkm onder, maar de pest met die dingen is dat je niet visueel kan checken hoe hij eraan toe is. Heb meen ik ergens eens gelezen dat de frequentie kon worden uitgelezen. Dit zou een indicatie kunnen zijn voor de staat van het filter. Gaat overigens om een FoFo 2.1 1.6 tdci bj 2006 Graag even een Pb-tje